Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-07-04 18:52:51 följande:
    Gu vad svårt det här med barn bland allmänheten altså. Jag kan väl inte vara den enda som funderat hur tusan man går ut bland folk? Altså nu tänker jag främst på oss först föderskor.

Jag är supernervös redan nu och vet inte riktigt hur jag ska kunna gå på affären eller kanske och fika med en kompis när jag har lille bebisen med mig? Tänk om den börjar gråta och inte blir nöjd av någonting.. ? Alla som jag ser som har bebisarna i vagnen, de sover ju ! Men de är ju inte en självklarhet !

Det är klart att det säkert kommer gå skit bra, och jag kommer lära känna mitt barn och alla rutiner.  men det är ju något helt nytt, liksom.. hur gör man? :D   * Känner mig lite smådum *
    Ja du, ibland är barn inte roliga helt enkelt, men är de bara mätta brukar det gå bra. Hade rejäl ångest inför varje gång jag skulle ut själv när tvillingarna var små. Det var bara till att tanka dom fulla, snabbt åka ner till stan och se till att vara hemma innan de blev hungriga igen. Att mata båda ute på stan var inte att tänka på för min del då, inte när de var så små. Som tur var gillade mina barn att sova i vagnen så de sov oftast hela tiden jag var ute med dom, så jag tror aldrig att de fått något sånt där ordentligt bryt. Sen nr 3 kom har jag inte varit ute själv med alla på en gång så jag har sluppit den stressen. Jag lär väl knappast gå ut med fyra själv heller Flört

Förstår mycket väl din oro, men barn skriker. Bara du själv kan hantera det så skit i vad omgivningen tycker och tänker. I värsta fall får du åka hem igen Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia

Det var väldigt vad det renoveras här i tråden!
    Vi ska ju flytta till en hyresrätt inom ett par veckor och hade sån tur att vi får den helrenoverad. Det känns hur skönt som helst, men jag är inte helt säker på att det kommer vara klart när vi flyttar in. Hoppas bara att det är så pass att vi kan bo där. Det verkar gå framåt just nu i alla fall - och det är otroligt skönt att slippa göra jobbet själva!

• Superbia
    Granen skrev 2012-07-04 20:02:20 följande:
    Jobbet är alltid skönt att slippa. Specielt när man har småbarn i vägen :P
    Vi håller på att måla och tapetsera det tar längre tid än man kan tro ;)
    För ett år sedan var vi på gång att köpa värsta renoveringsobjektet och såhär i efterhand är jag otroligt glad över att vi inte gjorde det. Det var verkligen till att göra ALLT från grunden i stort sett. Det hade på ett sätt varit roligt att se hur det hade vuxit fram bit för bit, men när skulle vi ha haft tid till det? Nej, det hade blivit ett fall för Arga snickaren tillslut.
  • Superbia
    sexhundra skrev 2012-07-05 11:23:19 följande:
    Är det nån som fått veta hur era små ligger? Va hos bm idag, och hon misstänker att han ligger i säte. Vart känner ni era sparkar??
    Känner sparkar och de starkaste rörelserna nedåt, så jag misstänker att min också ligger i säte. Det kändes såhär sist gång också och då fick vi åka till sjukhuset och vända på honom. Hade hoppats på att den kunde vända sig av sig själv den här gången.
  • Superbia

Killnamn diskuterar vi fortfarande. Mina favoriter är Trond, Kettil och Egar, men min sambo vägrar, haha! Algot är vi väl lite inne på, men jag vet inte riktigt. Det kommer nog vara med som ett andranamn i alla fall, så långt har vi kommit.

Blir det en tjej är det Elsa Hedvig Nånting mer, med Hedvig som tilltalsnamn, som gäller.

• Superbia
    NICU skrev 2012-07-05 19:50:12 följande:
    TheFamily - Sicken tur att du var ledig igår - 18 förlossningar  
    Jobbar du hela helgen? Jag går på söndag-måndag natt :)
    Oj, det var många! Är det ofta fullt på förlossningen så att ni får hänvisa till någon annanstans?
  • Superbia
    NICU skrev 2012-07-05 20:23:59 följande:
    Näe, det har bara varit en rejäl babyboom nu i början av juli. I förrgår var det bara ett par förlossningar men när jag jobbade natten mån-tis var det 14 stycken den dagen, så det går i vågor :)
    På NÄL har de väl bara 6 st förlossningsrum, om de inte har fler som jag inte sett, så det känns som att man kan ha otur och bli skickad nån annanstans i värsta fall. Sex rum fyller man väl ganska fort om det är långdragna förlossningar. Nu kommer vi ju ha flyttat innan bebisen kommer och då har vi lika långt till Östra i Göteborg som till NÄL, men jag vill ju helst föda på NÄL ändå.
  • Superbia
    Angie99 skrev 2012-07-05 20:24:05 följande:
    Em: Jag älskar Lovis men vi döpte vår katt till det så det blir ju lite dumt...

Superbia: Elsa Hedvig Linnea?
    Nja, ingen Linnea. Jag har haft Irmelin som förslag länge, men nu börjar det kännas fel. Vi får se vad det slutar med om det blir en tös Glad
  • Superbia
    NICU skrev 2012-07-05 20:53:01 följande:
    Här är det också NÄL som gäller om det är fullt eller om man föder innan vecka 31+0. Innan vecka 29+0 skickas man till Göteborg. Själv hoppas jag att det är lugnt i september (vilket det borde vara)
    Var föder du annars om du föder i vanlig tid? Eller fattade jag fel nu?
  • Superbia
    Lis skrev 2012-07-05 22:11:09 följande:
    måste bara fråga...
    har alla här skaffat betal-försäkringar?
    jag har bara 2 såna dära gratis-varianter...
    Jag har betalvarianten av Skandias försäkring. Den täcker mer vilket jag är glad över om det skulle hända något.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012