Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-06-25 08:23:47 följande:
    Fick för mig att läkaren igår inte tog ett eget beslut utan hon lyssnade på mig: jag sa " jag gissar att jag fått utslagen av mygg ett men jag vet inte" på vad hon svarar:" jahaa tittar lite och går ut och hämtar salvan och tabletterna. Sa att de går bra att ta när man är gravid sen bara hejdåå. Så när jag kom hem blev jag så fundersam varför hon inte kollade noggrannt, frågade om jag hade ödem eller om jag åt några andra läkemedel.. Och förklarade heller inte hur jag skulle dosera... Men jag är ingen läkare så jag ska inte säga nå hon vet bäst, men jag känner inte för att googla hur jag ska dosera en medecin ....
    Jag har slutat föreslå för läkaren vad jag själv tror att det är tills denne har gett sitt utlåtande, just för att slippa ge dom idéer. Ibland är det nästan läskigt när det känns som att man själv kan mer än läkaren, och jag rör mig inte alls inom det området yrkesmässigt, men google är bra till mycket Flört

Förra året blev jag fruktansvärt nonchalant bemött när jag gick till Vc med misstänkt bihåleinflammation. Har aldrig haft det innan, men alla tecken tydde på det enligt mig. Och det gjorde fruktansvärt ont kan jag tillägga. Läkaren tittade lite och petade på mig och sa att hon trodde då inte att det var någon bihåleinflammation, men jag kunde ju lämna ett blodprov på vägen ut. Efter det blev jag inkallad igen med orden "Ja, du hade visst lite förhöjda värden.. hrm.. host host". In your face ville jag säga, men det gjorde jag såklart inte. Ta ditt jobb på allvar människa!
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia

Idag var jag hos barnmorskan. Nu har jag sammanlagt gått upp 12 kg enligt hennes våg så det märks att det har lugnat sig lite nu. Gick upp 10 kg väldigt fort tycker jag. Hade ett SF-mått på 27 cm, vilket låg precis på normalkurvan. Lyssnade även på hjärtljuden och jag tror att bebisen låg och sov när hon började för det var väldigt låga ljud, för att sedan öka fort när jag kände att den började vakna till där inne Glad

• Superbia
    FijaLija skrev 2012-06-26 20:52:23 följande:
    nån som har en sträckbänk att låna ut, eller bara trolla fram 5cm på min längd? nästan varje kväll tar luften slut och det trycker på revbenen... det känns som att det blir värre och värre för vare gång det händer dessutom... så himla obehagligt! Det hjälper inte hur mycket jag än försöker sträcka på mig eller räta ut ryggen. :'(
    Samma här, det är skitjobbigt när det känns som att man inte får luft.
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-06-26 20:55:12 följande:
    FijaLija: lider med dig. Vet inte om det är nån tröst men om några veckor så sjunker magen rejält och då blir det lättare att andas!
    Kramis
    Det har det aldrig gjort för mig tidigare Flört
  • Superbia
    Edds skrev 2012-06-27 07:38:16 följande:
    Måste bara dela med mig av min ytterliga underliga dröm.. Visst att jag har drömt om att jag föder ägg och såna saker. Men inatt var jag och sambon på en kryssning, och förlossningen satt igång, den gick hur bra som helst och var väldigt snabb och lätt ! Nästan smärtfri !

Ut kom det en GET .. förhoppningsvis utan horn, jag kommer inte ihåg, men den var väldigt liten och efter typ några timmar kom jag på att jag måste ju amma ! Herre gud.

När sambon såg geten så blev han väldigt frånvarande och frånstötande, han ville inte riktigt röra i han. Hmm konstigt tyckte jag, det var ju vårt barn.

Blev ju måttligt glad när jag vaknade att det bara var en dröm.. !!! Någon annan som drömmer märkliga drömmar hela tiden?:D
    Hahahaha! Ja, getter är ju också söta, men jag vet inte om jag hade velat ha det istället för ett barn Flört
  • Superbia
    StarStruck skrev 2012-06-27 10:23:11 följande:
    Hur många gånger bör man tvätta nya bebiskläder?
    Jag tvättar bara en gång, men vad man bör göra det vet jag inte Glad
  • Superbia

Jag har väl 17 mil till Ullared men tror inte att det blir någon tripp dit ner innan bebisen kommer. Dels har vi redan allt vi behöver nästan och pengarna vi har behöver vi nog lägga på nya lägenheten. Men visst är det roligt att åka dit. Det kommer bli en sväng sen när vinterkläderna behöver inhandlas Glad

• Superbia

En hög med norrlänningar och en med smålänningar. Var har vi alla från Västra Götaland då? Skrattande

• Superbia
    Nelliepop skrev 2012-06-28 11:45:29 följande:
    Tjejer jag skulle behöva era råd Glad 

Vi har fått en nästan ny barnvagn en brio sing av en kompis.. Liggdelen var oanvänd.. färgen är svart. Problemet är ätt sittvagnen o tyget är sååå solblekt. Det är brunt i stället för svart... Kan man köpa textil färg o slänga i alla tygdelar i??? Eller är det bara att ge upp???   
    Det går nog inte att färga sånt tyg, det är väl inte bomull?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012