Vi som väntar smått i September 2012
Edds skrev 2012-06-25 08:23:47 följande:
Fick för mig att läkaren igår inte tog ett eget beslut utan hon lyssnade på mig: jag sa " jag gissar att jag fått utslagen av mygg ett men jag vet inte" på vad hon svarar:" jahaa tittar lite och går ut och hämtar salvan och tabletterna. Sa att de går bra att ta när man är gravid sen bara hejdåå. Så när jag kom hem blev jag så fundersam varför hon inte kollade noggrannt, frågade om jag hade ödem eller om jag åt några andra läkemedel.. Och förklarade heller inte hur jag skulle dosera... Men jag är ingen läkare så jag ska inte säga nå hon vet bäst, men jag känner inte för att googla hur jag ska dosera en medecin ....
Jag har slutat föreslå för läkaren vad jag själv tror att det är tills denne har gett sitt utlåtande, just för att slippa ge dom idéer. Ibland är det nästan läskigt när det känns som att man själv kan mer än läkaren, och jag rör mig inte alls inom det området yrkesmässigt, men google är bra till mycket
Förra året blev jag fruktansvärt nonchalant bemött när jag gick till Vc med misstänkt bihåleinflammation. Har aldrig haft det innan, men alla tecken tydde på det enligt mig. Och det gjorde fruktansvärt ont kan jag tillägga. Läkaren tittade lite och petade på mig och sa att hon trodde då inte att det var någon bihåleinflammation, men jag kunde ju lämna ett blodprov på vägen ut. Efter det blev jag inkallad igen med orden "Ja, du hade visst lite förhöjda värden.. hrm.. host host". In your face ville jag säga, men det gjorde jag såklart inte. Ta ditt jobb på allvar människa!