Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily skrev 2012-07-30 11:00:02 följande:
    Då har jag bokat in oss hos socialförvaltningen för att få faderskapsintyget. Var enkelt. Fick en tid nästa måndag redan.....
    Känns iof lite förlegat att man måste intyga vem som är pappan....fast det kanske är så i vissa fall att det inte är så enkelt?
    Man visar ju bara leg och skriver på ett papper inför två vittnen så jag vet inte hur mycket bevis det egentligen är...ha ha.

Tyckte också att det kändes lite löjligt att åka till familjerätten för att skriva papper, speciellt eftersom det är fjärde barnet med samma pappa, men alla har det kanske inte lika enkelt och klart för sig vem som är pappa Glad

Det löjliga i det hela är väl att de som är gifta inte behöver skriva några papper, då bara det förutsätts att det är maken som är pappa. 
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia

Kanske är dags att starta en "Födelselista" för vår tråd också nu när första barnet har kommit? Glad

• Superbia
    Frokenpilla skrev 2012-07-30 12:15:01 följande:
    Har också en annan knäpp fråga. Har kännt som en tyngkänsla i underlivet några månader. Känner jag efter känns det som om jag är "svullen" i slidmynningen typ. Funderar på om det kan vara något begynnande framfall?! hade aldrig såhär sist, vad jag minns.
    Om det är samma känsla som jag har så har jag också haft så nästan ända från start. Tror inte att det handlar om framfall utan att man helt enkelt är svullen?
  • Superbia
    Frokenpilla skrev 2012-07-30 14:33:37 följande:
    Hur har ni det med sexlivet? här är det helt dött, mest pga att jag känner mig som en fet valross och inte kan röra mig. Har också haft lite svamp till och från. Längtar verkligen efter normalt sex igen!! 

Här håller vi inte på med sånt. Det gjorde vi knappt innan heller så frågan är hur alla barn har blivit till Flört Skämt åsido så har jag absolut ingen lust alls, den försvinner tydligen så fort jag blir gravid.
  • Superbia
    Päron1986 skrev 2012-07-31 21:05:01 följande:
    Har ni skrivit förlossningsplan än? vad är viktigt att ta upp?

Jag är så förlossningsrädd att jag negligerat allt som har med den att göra. Har inte packat väskan eller skrivit plan eller så. annars vill jag ha allt sånt klart lååångt i förväg. Men inte nu, nu har jag föröskt undvika att tänka att det kommer hända.

Min bm gav mig i "läxa" att ta reda på vad jag är rädd för, men det är ju allt som har med förlossningen att göra..

Det är svårt att förutsäga hur ens förlossning kommer bli, men man kan ju alltid tänka igenom om man har några speciella önskemål. Jag har bland annat tagit upp att jag själv ska bestämma hur mycket kläder jag ska ha på mig. Har hört någon gång att de slitit av sjukhusskjortan i slutet för att kunna lägga upp bebisen direkt på bröstet. Något sånt skulle kännas hemskt för mig och jag har hittills haft linne på mig under skjortan för att förhindra såna dumheter. Jag har även skrivit att jag vill att de torkar av bebisen innan.

Om du har önskemål om någon speciell ställning att föda i kan du ju ta med det, vilken typ av bedövning eller så kan ju också vara bra ifall du inte orkar eller kan säga det själv när du väl är där. Om du tänker igenom alla steg så kanske du kan klura ut exakt vad det är i de olika delarna som du är rädd för och få det lite mer klart för dig.
  • Superbia
    Sandyfication skrev 2012-07-31 20:47:33 följande:
    Jag hängde med ett tag i början av tråden men sedan har det varit kaos i mitt liv. Jag blev lämnad av barnens pappa för drygt en månad sedan så saker är inte riktigt som dom ska just nu. Jag har dock läst det mesta ni skrivit, så gott jag hunnit med. Ska väl försöka hänga med igen nu i sluttampen!

Hjärta
  • Superbia
    Frokenpilla skrev 2012-08-01 09:38:41 följande:
    Misstänker att bebisen fixerat sig eller håller på. Det har ilat i några veckor fram och tillbaka, känns som den stångar sig ner liksom, och nu kan jag knappt kissa fast jag är kissenödig hela tiden. Ungefär som när man väntat för länge med att kissa...!! kissar jättelångsamt, så misstänker att jag har ett huvud som trycker på...fler som har liknande? varenda gång jag ställer mig upp blir jag kissenödig också...!

Så känns det för mig med men jag tror inte att den har fixerat sig. Senast jag var hos bm låg den ju inte ens i bäckenet utan vid sidan av om jag fattade det rätt. Men det är jättejobbigt att känna sig hur kissnödig som helst och när man väl får satt sig så händer det inte mycket.
  • Superbia
    StarStruck skrev 2012-08-01 11:45:31 följande:
    Nån mer som det knäpper till i magen på? Det har hänt mig 4 gånger och varje gång tror jag att vattnet ska gå om jag ställer mig upp :P Igår kväll när jag skulle sova började hjärtat rusa, jag var så otroligt trött att jag somna direkt när jag la mig och idag känns det som att jag inte är riktigt vaken ;( Bebis har inte rört på sig särskilt mycket dom två senaste dagarna heller.

På mig har det knäppt i flera månader och det har det gjort de andra gångerna med. Jag tänker mer att den "växer så det knakar", men du kan ju alltid kolla upp det om det oroar dig.
  • Superbia
    19Majsan82 skrev 2012-08-01 13:56:45 följande:
    Hej, har inte skrivit nånting tidigare men har följt tråden slaviskt sedan jag och sambon plussadeGlad Är idag i vecka 34+5 och har bf 7.9.

Jag heter Karin är 30år och bor tillsammans med min sambo i Uppsala, vi har i november varit tillsammans i 6 år och lilla Pyret blir vårt första barnHjärta  

Hoppas att det är ok att jag hoppar in så här på sluttampen! 

Självklart är du välkommen Glad
  • Superbia
    LillaPluppen skrev 2012-08-01 15:06:10 följande:
    Ligger inne på fl sen igår eftermiddag för att stoppa värkar, har lugnat sig lite o ligger med tractocildropp nu som vi ska prova stänga av om nån timme eller två för att se om det avtagit eller kommer igång igen. har hunnit få andra dosen kortison för bebis lungor men de har inte gått 24 h förrän imorrn förmiddag på den så sätter det igång åker droppet på igen tills dess iaf.

Men oj då. Får hoppas att den vill stanna inne ett tag till.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012