Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-08-14 21:45:51 följande:
    föressten en liten fråga :) När man känner att det liksom börjar vara på G på riktigt, kan man ta en microlax hemma och tömma ordentligt innan man åker till förlossningen ? Tänker liksom på när man ex är i latensfasen?

(jag vet att det är fullt naturligt att råka göra nummer 2 när man föder, men jag hade helst sluppit det :P ) Så därför undrar jag om man kan göra de eller bör man göra det "om man hinner" när man kommer in på fl ?

:)
    Jag tänker så här. Ska jag skita ner mig på förlossningen så gör jag det hellre i fast form än att jag spejar ner hela barnmorskan Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    babyboom2005 skrev 2012-08-14 21:50:05 följande:
    Spännande startruck:)

Måste fråga er, vad har ni för namn på gång till era små?
    Hedvig om det blir en tjej. Killnamn är dock lite svårare då vi redan använt så många så det diskuteras här hemma emellanåt.
  • Superbia
    Edds skrev 2012-08-14 23:51:41 följande:
    Svårt att somna med mensvärk och en väldigt aktiv bebis. Hur coolt är det inte jag kan SE att en fot sticker ut just under revbenet . när jag stryker handen över dras det tillbaka men man känner även formen såå tydligt ! Men som sagt det blir nog en Alvedon för att kunna somna inatt
    Jag har aldrig lyckats känna exakt vad det är som rör sig, men det händer ju en del grejer där inne, det märker man ju Glad
  • Superbia
    Choccolat skrev 2012-08-15 05:43:54 följande:
    Jag har haft ca 10 sammandragningar i timmen sen kl 19 igår.. Olika ont.. Riktigt jävla ont mellan kl 3-4.. Börjar bli ganska slut, har lyckats sova ibland 10 minuter mellan sd..

Hur länge kan detta fortgå innan fl startar på riktigt? Eller att skiten slutar så jag får en paus snart..?
    Sådär hade jag det förra gången. Började känna av något regelbundet på kvällen, på natten kom det var 10:e minut för att öka i styrka (det gick inte att sova något större), vid kl 14 åkte vi in till förlossningen och kl 16.30 föddes han Glad
  • Superbia
    moonlaiz skrev 2012-08-15 07:47:15 följande:
    många sjukhus erbjuder laxerande inför en förlossning. 
    vårt gjorde det inte, och visst, det kanske inte var det första jag tänkte på när jag låg där å skulle föda sist, men allvarligt talat så tyckte jag att det var det jobbigaste under hela förlossningen... när jag inte kunde hålla det inne mer å låg och gjorde ner mig.

dom är jätteproffsiga, och tar bort allting meddetsamma, så man slipper skämmas, och visst, nästintill alla gör det, men jag tyckte det kändes dumt!

hoppas du får laxerande innan om du vill=) 
    Ja, det är ju inte som att man kan låta bli att trycka på med den delen av kroppen när man ska krysta Flört
  • Superbia
    Svahnfrun skrev 2012-08-15 13:08:41 följande:
    Alltså jag har en fundering.
    Jag funderar på att placera babyskyddet i mitten bak på vår V70.
    Vet någon om det funkar (har inte provat ngt själv ännu). Har ju två större barn på kudde var av den stora kan sitta fram.
    Eller hur gör ni som har fler barn? 
    Har en 7-sitsig bil och vår plan är att ha en fram, två i mitten och att en sitter längst bak. Alla har stolar så det tar ju lite plats och alla kan inte sitta i mitten.
  • Superbia
    Edds skrev 2012-08-15 13:58:05 följande:
    om man är såhär trött som jag är.. , trots flera dygns vila(jag har mest bara legat i soffan senaste dagarna och försökt vila) , hur får man då energi och ork att räcka nu sista tiden? och energin till att orka förlösa?
    Jag skulle tro att du får en adrenalinkick som gör att du orkar. När det väl sätter igång är det väldigt spännande Flört
  • Superbia
    Alicias skrev 2012-08-15 20:02:01 följande:
    Hur har ni andra gjort med försäkring av kommande barn? Har ni fixat det eller gör man det när barnet föds?
    Jag har Skandias betalförsäkring, gravidförsäkringen alltså som även täcker barnets första 6 månader eller vad det är. Kommer ha vanlig barnförsäkring hos dom sen också.
  • Superbia
    Snart fyra barn skrev 2012-08-16 08:15:30 följande:
    Ska till läkaren kl 10, får se om hon kan göra nån hinnsvepning. Börjar bli riktigt nervös kan jag säga, rädd för smärtan som väntar och den stora omställningen jag står inför. Hur ska det funka att åka och lämna/hämta två barn i skolan varje dag och ett barn på dagis samtidigt som man har en liten bebis som ska följa med på allt? Har fått en släng av kalla fötter här! Tur att man kille ska va hemma en månad i början så att jag hinner vänja mig lite. Nåväl, håll tummarna för att svepningen funkar, då kanske jag har bebis den här veckanHjärta
    Har också börjat tänka tanken "Vad är det vi har gett oss in på?!" nu det senaste, men det är ju inte så mycket att göra åt, det är bara att hänga med i vad som händer Glad
  • Superbia
    Carfreak skrev 2012-08-16 09:36:49 följande:
    Happ, då har troligtvis sambon råkat ut för HF :( Högt blodtryck, flimmer, ödem i händer/fötter, huvudvärk...

Toxprover tagna, får la se vad de visar..

När de rekommenderar vila, skall man endast vara hemma och titta tv eller är det okej att åka runt i bilen osv. så man blir anfådd ?

Har sagt åt sambon att hon skall vara hemma å ta de lungt och dricka vatten men det blev bara avfnyst..

Tips/råd ??

//Orolig
    Åka i bilen så man blir andfådd, hur kör du egentligen? Flört
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012