Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

NeLe skrev 2012-05-06 23:37:52 följande:
    Åhh måste bara få säga att jag är så glaaad. En sten har lättat från hjärtat, vi har hittat ett tjejnamn! Ska vara tyst med namnet nu också så inte någon i omgivningen nappar upp det för då vill jag inte ha det längre Tungan ute Urlöjligt jag vet men det har verkligen varit en stor tankeställare för min del här hemma så det är skönt att vi funnit ett namn. Men nu har vi det, så nu har vi ett tjejnamn och ett pojknamn... Yiippiieee!! Nu är det inte lika "intressant" att veta om det är en flicka eller pojke som ockuperar magen min för nu är vi redo för vilket som hihi.

Tre milstolpar kvar, just nu iaf...
    1. RUL = På fredag
    2. Halvtid = På lördag
    3.  Sparkarna ska komma!!
    Skönt! Lite så kände jag också faktiskt. Först var det mest "Låt det vara en tjej den här gången!" men nu när vi forskat lite i killnamn så känns det inte lika hemskt om det skulle bli en pojk igen, för nu har jag alternativ till det också. Vi är lika löjliga i så fall Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    ajaj skrev 2012-05-07 12:58:49 följande:
    Jag ska också ha en liten i september, den 13 är det beräknat till. hoppas det är ok om jag skriver en fråga.. :) Jag är så orolig över vilktuppgången, hur mycket har ni som ska få barn ungefär samtidigt gått upp?? 
    Välkommen hit Glad

Jag är beräknad till 16:e och sist jag ställde mig på vågen hade jag gått upp 6 kg, men det var ett tag sedan och sen har jag inte vågat väga mig igen Drömmer Jag kanske har gått upp 10 kg eller något sånt.
  • Superbia
    H44 skrev 2012-05-07 14:10:44 följande:
    Hallå alla september mammor :) här kommer en till! Är beräknad till den 11/9. Vore kul att hänga med er här.. Nu har vi börjat fundera på vagn.. Vad har ni tänkt köpa/köpt.. Jag är sugen på en Swift men många säger att den kan vara för liten eftersom bebisen födds i sep å behöver mer å mera kläder å växer då..! Vad säger ni om en baby travel?? Många funderingar blir det :)
    Välkommen Glad
    Jag rekommenderar alltid Teutonia, men så är jag lite insnöad också Flört
  • Superbia
    MiaMy skrev 2012-05-07 19:37:21 följande:
    Vi har ett problem. I vårt badrum får det inte plats en tvättmaskin. Jag föreställer mig att det är väldigt svårt att leva utan egen tvättmaskin när man har en nyfödd. Vad säger ni erfarna om det? Klarar man sig med tvättstuga där man bokar tid eller bör man ha eget? Måste man köpa jättemycket kläder om man inte har eget?
    Om det inte finns något alternativ så får man ju fixa det med att boka tvättstugan, men jag hade avlidit lite smått om vi hade varit tvungna att göra så. Jag tvättar 1-2 maskiner/dag och i vår tvättstuga får man bara boka upp sig 4 ggr/månad. Plus att man slipper det där springet att passa tider och kan tvätta och hänga när man har tid. Så för vår del är en tvättmaskin värd hur mycket som helst!
  • Superbia

Cravings ja.. Jag vet inte om jag kan kalla det cravings men glass och saft går det väldigt mycket här hemma. Saft har varit en sån där grej som jag haft dille på varje gång hittills.

• Superbia
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-07 19:48:00 följande:
    pratade med min BM idag och hon tyckte om att sammandragningarna inte ger med sig så borde jag bli sjukskriven 100% istället för 50% som jag är i nuläget, så jag kan vila och att bebis inte tittar ut förtidigt. mitt problem är att jag vill inte sluta jobba än, är frisör och känns som om jag överger mina kunder alldeles förtidigt i så fall. hur hade ni resonerat och framför allt, ni som haft mycket SD i tidigare graviditeter, hur gjorde ni? 
    Jag hade helt klart välkomnat en sjukskrivning. Hellre att bebisen stannar kvar tiden ut än att jag känner mig taskig mot jobbet. Ens egen hälsa går alltid först.
  • Superbia
    eiramis skrev 2012-05-07 21:24:01 följande:
    Har också funderat på om vi behöver egen tvättmaskin, men tror inte det. Det finns flera tvättstugor i området varav den ena inte har torkskåp el torkrum och där är nästan aldrig bokat. Vi bor rätt trångt. En trea med litet badrum, skulle vilja flytta till något större, men får nog ge upp den planen ett tag till. Kommer bli spännande med 5 pers i en trea. Killarna delar rum sedan tidigare, så det får de fortsätta med. Sen är planen att göra en rokad så att vi har vardagsrum i stora sovrummet och delar av nuvarande vardagsrummet till två rum, ett åt oss och ett litet åt Loke.
    Vi bor också väldigt trångt. Snart 6 pers och två katter i en trea på 81 kvm. De stora killarna delar rum, lillebror sover i klädkammaren (låter mer illa än vad det är, haha!) och den nya kommer få bo i ett hörn av vardagsrummet där alla de andra barnen också har bott i början - och så hoppas vi att vi kommer flytta inom ett år från nu, då funkar det nog.
  • Superbia
    marla333 skrev 2012-05-07 21:21:06 följande:
    har en skötbädd som går att hitta i de flesta butiker för barn/bebisar. även på nätet.

tror den kostade runt 300. går att ta av och tvätta. den är inte så tjock, några cm, men tjockare än en handduk. känns lite trevligare att ha den att byta på. har en låda brevid med blöjor och grejer. tar inte stor plats, utan står bara mot väggen i badrummet. dock kan de vara farligt om man inte lägger undan den och råkar snubbla själv på den... speciellt på natten när man är trött och det är mörkt, kan resultera i ett besök på akuten med några stygn i hakan... fast de kanske bara är jag som är klantig... men hellre jag än bebisen =P
    Sån skötbädd finns på Gekås för typ 130 spänn eller något sånt. Men eftersom flera av er bor i Norrland kanske man inte åker till Ullared bara sådär Glad
  • Superbia
    idamarja skrev 2012-05-07 21:04:54 följande:
    Jag har just kommit ner till våran stuga, vi har varit högre upp till fjälls några dagar, det blev snöstorm så vi kom oss inte ifrån vår lilla renvaktarstuga där uppe. Lite drygt för vår son som inte kunde gå ut o leka på två dagar. Själv e ja lite mör i kroppen efter tre timmar på skoter. Men det känns så himla kul att ha kommit iväg, när jag väntade sonen så var jag ungefär lika långt gången denna tid på året men var mkt mkt större så ja kom ju inte i några skoterkläder nå mer. Nu känner jag mig smidig som en puma :)    
    Det där lät ju helt otroligt. Här nere har vi vår
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-05-08 12:17:29 följande:
    Skogish: menar du vecka 23? 22+0 räknas fostret som barn....
    :)
    Inte enligt infon här på Familjeliv. Hade själv för mig att det var senare, typ vecka 24 så jag blev lite förvånad när jag läste det.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012