• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Enniie

KUB-test

KUB-test är ett test för fosterdiagnostik, som innefattar dels ett blodprov, dels ultraljud (graviditet), och företas för att undersöka en eventuell kromosomavvikelse hos fostret.

KUB är en förkortning för kombinerat ultraljud och biokemiskt prov. Testet anger risker för eventuella kromosomavvikelser hos fostret. Blodprovet tas från vecka 9 och ultraljudet kan tas från och med vecka 11. Ultraljudsundersökningen, det så kallade NUPP-testet, går ut på att studera nackgropen hos fostret, och kallas också nackuppklarning. Sedan riskerna för kromosomavvikelser räknats fram utifrån resultatet på KUB, kan den gravida kvinnan erbjudas moderkaksprov eller fostervattensprov för att ytterligare bedöma riskerna för kromosomavvikelser.[1] Testresultatet från KUB har omkring 95% säkerhet för Downs syndrom. Förutom blodprovsresultat och nackuppklarning, vägs den gravida kvinnans ålder och vikt in vid riskbedömningen.[2] (från Wikipedia)

• AngelinFear
    Enniie skrev 2012-01-01 10:27:45 följande:
    Jag fryser också som en tok, konstant. Inatt fick jag sova med pyjamas på, täcke OCH sängäverkastet för att få upp värmen. Hur mår ni förövrigt? Här är det ganska lugnt. Knappt nå illamående, lite trött, törstig o kissar oftare bara.
    Det är jobbigt att frysa så mycket :/

Jag är då hungrigare oftare nu och måste sova middag för att orka med dagen + molnvärk och lite illamående som kommer och går
  • Enniie

Åh, tänk om man fick sova middag. hungrig är jag jämt ändå. Hoppas på att få gå upp lite snart, men det lär jag ju göra då jag typ nästan lever på choklad och ostbågar. hoppas ni alla hade ett bra nyårsfirande! Här var dom två stora barnen valna till 00.30 inatt, dom kämpade på bra för att få se alla fyrverkerier, och det tog dom inte mer än ett par min att somna. Den minsta sov igenom allt. Själv var jag dötrött redan 3 timmar innan midnatt. Hehe

• Li79

Kunde inte låta bli att kika in i tråden; har plussat med båda mina barn just på julafton :) Visst är det mysigt!!
    Min 5-årige son föddes sen i 19/8 och min 1-åriga dotter 5/9.
    Grattis till er alla o lycka till!

• Eddies

ja jag hade också önskat att jag fick sova middag.

Jag har faktiskt gjort så fult att jag har tagit lite ledigt denna kommande vecka. Jag ska plocka ner julen och göra mys pys hemma och efterosm min sambo har ledig vecka så är vi nog bara med varandra och klappar magen :):) Känns fruktansvärt skönt att starta det nya året på detta vis ! eller hur ! :)

Och alla ni som är i vecka 5 (som jag) denna vecka börjar hjärtat ta form och ticka !!! :) Är det någon som skall köpa de där angelsound? Som man kan ha hemma och lyssna på bebisens hjärtljud? vet inte från vilken vecka det fungerar , men jag ska köpa ett sånt !

• StarStruck
    Eddies skrev 2012-01-01 12:32:23 följande:

Jag har faktiskt gjort så fult att jag har tagit lite ledigt denna kommande vecka. Jag ska plocka ner julen och göra mys pys hemma och efterosm min sambo har ledig vecka så är vi nog bara med varandra och klappar magen :):) Känns fruktansvärt skönt att starta det nya året på detta vis ! eller hur ! :)

Och alla ni som är i vecka 5 (som jag) denna vecka börjar hjärtat ta form och ticka !!! :) Är det någon som skall köpa de där angelsound? Som man kan ha hemma och lyssna på bebisens hjärtljud? vet inte från vilken vecka det fungerar , men jag ska köpa ett sånt !
    Klart jag ska köpa ett angelsound!
  • Eddies

jag hade velat hitta ett lite billigare ! Man ska ju tydligen inte utsätta bebisen för extra ultraljud så man kommer väl inte använda det så många gånger. Annars hade jag använt det varje dag !! :)

Någon som vet från vilken vecka man då kan lyssna?

• StarStruck
    Eddies skrev 2012-01-01 12:32:23 följande:

Jag googlade lite, det är tydligen väldigt olika från när man kan höra
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012