• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Eddies

Äntligen hittade jag denna tråd haha helt omöjligt nästan !

Nu har jag lagt in mig i BF listan. Pratat med BM idag och fått ett hälsosamtal redan på måndag !!
    Känns skönt, är i 4+0 idag, mycket tidigt, men allt känns bra !! Sitter just nu med en inlämningsuppgift till skolan som ska lämnas in så jag är lite stressad med den innan jag ska till jobbet, men ska läsa igenom vad ni skrivit sen så man hänger med !! :)

kram !!

• Lizzu

Hej! Jag tror jag hoppar in här! Jag har just plussat och har beräknat 3 september! :) Jag har 2 pojkar sen tidigare den äldsta är 3.5 och den yngre fyller 2 i februari. Jag hoppas så att detta barn ska få vara friskt. Mitt yngre barn föddes med läpp-, käk-, och gomspalt och det äldre fick diabetes typ 1 som 2 åring... Det är 4-7% risk att detta barn har spalt också, så det blir spännande att se...

• yessyca

Vet ni om man kan göra någon undersökning i v.4+1 för att se om ägget sitter fast där det ska?

• yessyca
    LitenEmma91 skrev 2011-12-30 07:34:04 följande:
    Du är i vecka 5.
    Du har gått 4 fulla veckor och 0 fulla dagar (v4+0).
    Du är i 1:a kalendermånaden.
    Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester ett.
    Beräknat förlossningsdatum Tors 6 sep 2012
    Du har 251 dagar kvar till beräknad förlossning.
    Jo, men det kan stämma, v4+0 Flört
  • anirahtak
    LillyRose skrev 2011-12-30 07:54:02 följande:
    Jag försöker vara positiv! Växtvärken är så underbar och känna iallafall
    Jag vill också ha växtvärk..!!! :) Känner verkligen inget alls ännu..:)
  • anirahtak
    yessyca skrev 2011-12-30 11:01:09 följande:
    Vet ni om man kan göra någon undersökning i v.4+1 för att se om ägget sitter fast där det ska?
    Nä, det går nog inte än.. Förra gången gjorde jag vul i vecka 5+3 tror jag och då såg de ännu inget alls och läkaren menade att jag nog höll på att få missfall..!! Jag kan inte begripa att han sade så åt mig och dessutom inte erbjöd något uppföljningsultra utan hänvisade mig till att vänta till ultrat i v.12..!! Jag skulle alltså gå i 6 veckor till utan att veta om jag var gravid eller inte! Helt sjukt.. Åkte och gjorde ett ultra på akuten i stället i v.8 och allt såg då bra ut ändå, så den läkaren var helt ute och cyklade..

I alla fall så läste jag då att många varit med om att man inte sett något så tidigt som v.5-6 på ultraljud och då kan man oroa sig i onödan..
  • StarStruck
    anirahtak skrev 2011-12-30 11:22:52 följande:
    Jag vill också ha växtvärk..!!! :) Känner verkligen inget alls ännu..:)
    Växtvärk inte inte så mysigt som det låter, det är mer plågsamObestämd
  • yessyca
    anirahtak skrev 2011-12-30 11:29:24 följande:
    Nä, det går nog inte än.. Förra gången gjorde jag vul i vecka 5+3 tror jag och då såg de ännu inget alls och läkaren menade att jag nog höll på att få missfall..!! Jag kan inte begripa att han sade så åt mig och dessutom inte erbjöd något uppföljningsultra utan hänvisade mig till att vänta till ultrat i v.12..!! Jag skulle alltså gå i 6 veckor till utan att veta om jag var gravid eller inte! Helt sjukt.. Åkte och gjorde ett ultra på akuten i stället i v.8 och allt såg då bra ut ändå, så den läkaren var helt ute och cyklade..

I alla fall så läste jag då att många varit med om att man inte sett något så tidigt som v.5-6 på ultraljud och då kan man oroa sig i onödan..
    Okej, fick en ljusbrun flytning imorse, pallar inte två tidiga MF på raken Skrikandes
    Får väl vänta och se vad som händer, vila lite kanske Obestämd
    Inte kommit nå mer nu, men bara det stannar vid ljusbruna flytningar så är jag världens lyckligaste människa! Solig
  • LillStinis

Det kan ju bara vara spottings, det hade jag båda graviditetetna. Men det är klart man blir orolig.

• Issi

Testade positivt igår (29/12), räknade med ägglossning runt 10-15 dec så jag bör ju landa i september någon gång : ) 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012