anirahtak skrev 2011-12-29 08:27:53 följande:
Havsklippan och smurfen: Ja det låter som att ni haft det tufft! Glad för er skull att det äntligen lyckats och ska hålla tummarna för att allt går vägen denna gång..!
Här verkar hormonerna tagit fart nu..blev rejält irriterad på min mamma i morse för en struntsak där jag vägrade ge mig..Så onödigt, men jag bara tände till.. Måste försöka komma tänka på det för det är ju lika lite roligt för en själv för den som drabbas av "hormonvreden"..:)
Tack för tummarna
Jag har inte känt mig mer irriterad på min mamma än jag brukar vara hihi men däremot blev jag jättetrött i eftermiddags. Var tvungen att sova två timmar för att bli människa! Annars har jag inte märkt mycket mer.
LitenEmma91 skrev 2011-12-29 12:42:56 följande:
Sådär gott folk.
Jäkla bitchig tant jag fick träffa!
Snacka om att hon dömde mig pga vikten, jag får inte äta nånting knappt!
Hon sa "du borde ha tänkt på vikten innan du blev gravid", med världens förakt i rösten, blää.
Berättade för mamma också, hon blev jätteglad!:P
Hemsk människa - jag skulle byta direkt. Du ska ha henne hela graviditeten, ditt livs största händelse! Hon ska inte komma med förmaningar om vad du borde ha gjort, men givetvis är det bra att hon gör dig medveten om att tänka på maten och hälsa i övrigt. Om du överhuvudtaget lyckas äta något - själv drabbades jag av hyperemesis gravidarum med Wilma och fick nästan inte i mig något alls under flera månader (gick ner 8 kilo).
Självklart ska du äta normalt om du kan!