• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • sophiejennifer

Var inne på sjukhuset, skulle ändå göra lite prover, och de bekräftade missfall. Känns jobbigt hade vant mig vid tanken på en septemberbebis.. Men vill gärna veta hur det får för er, så kommer titta in ändå och bombardera med frågor osv haha!

• Sunliight
    sophiejennifer skrev 2011-12-28 17:13:32 följande:
    Var inne på sjukhuset, skulle ändå göra lite prover, och de bekräftade missfall. Känns jobbigt hade vant mig vid tanken på en septemberbebis.. Men vill gärna veta hur det får för er, så kommer titta in ändå och bombardera med frågor osv haha!
    Nej vad tråkigt!! Usch! Lider med dig :-/ får man fråga hur de kunde konstatera missfall? För man ser väl inget på VUL?
  • anirahtak
    Nej, så tråkigt..:( Hoppas du kan återhämta dig snabbt kroppsligt men själv också så att ni får försöka på nytt.. Lycka till-kramar till dig!
  • Sunliight
    anirahtak skrev 2011-12-28 17:10:59 följande:
    Hejsan!

Jag hoppar gärna med här! Plussade svagt med billiga stickor igår, och starkare idag.. :) Har en dotter på snart 2 år och hade tänkt börja försöka med syskon nu, slutade med minipiller den 25 november och hann alltså aldrig få en mens mellan utan det tog sig direkt på första försöket!

Jag har nästan svårt att fatta att jag är gravid igen..första gången var ju så otroligt spännande, nu är det mer vardag när man redan har en liten, men jag antar att känslorna kommer ikapp snart. Det är ändå otroligt spännande och jag börjar iaf längta efter magen och sparkarna..Inga rejäla symtom än, bara svaga stick ibland i livmodern och lite yrsel som kommer och går, men inget som är jobbigt. Ingen molvärk ännu heller men det lär väl komma..

Den här gången är jag mer reserverad också. Första gången trodde jag att allt skulle gå huuur bra som helst, vilket det ju också gjorde, men nu är jag mer nojig över att något ska gå fel eller vara fel med barnet..Hur känner ni andra som har barn sedan tidigare?

Ska iaf bli roligt att följas åt med andra! :)
    Stor grattis!

Såg att vi hade BF samma dag, vad kul!
  • sophiejennifer

Tack :)

Försöka på nytt ligger nog på ett senare plan, ska självklart berätta om missfallet men det var ju inte planerat alls.

Jag vet inte riktigt, jag blödde ganska mycket och mitt HCG-värde var väldigt lågt mot vad det borde vara i denna veckan. Så har fått massa järntabletter att trycka i mig nu. Har väldigt rikliga blödningar även vid mens så läkarna kontrollerar ganska ofta med prover och så :/

Det kändes nästan som att det var på G igår..

• LöjligaFamiljen

Nej vad tråkigt sophiejennifer :( beklagar!

Här har jag bara haft en mini lite flytning som var beige i färgen. Så jag hoppas att de färgade flytningarna upphör...

• Idahh

Beklagar ditt MF Så tråkigt!
  • Skrutt 83

Sophiejennifer: beklagar så missfallet :(

Katharina: Stort grattis och välkommen i gänget :) känner igen mig så i det du skriver, är också mkt nojjigare denna gång. Hade missfall i aug som spätt på oron lite extra.. Testar för att se att strecken blir starkare, blev svagare å svagare innan blödningen sist. Har även bokar tidigt ul i v 8 å hoppas det kan hjälpa mig att slappna av lite.

Har nästan inga symtom alls ännu, med sonen kom de v.6-7 får se om det är samma denna gång, känns så overkligt när man i stort sätt känner sig som vanligt. Längtar så efter mage å sparkar!

Kan tipsa alla er som har en iPhone att ladda ner appen iPregnant. Den är toppen, man kan fylla i symtom, lägga in bilder, lägga in läkartider, den säger till när ny vecka osv. Verkligen super! Rekommenderas varmt! Kostade 28 kr men tror det fanns en gratis men har kanske inte alla funktioner

• sophiejennifer
    LöjligaFamiljen skrev 2011-12-28 19:24:08 följande:
    Nej vad tråkigt sophiejennifer :( beklagar!

Här har jag bara haft en mini lite flytning som var beige i färgen. Så jag hoppas att de färgade flytningarna upphör...
    Jag hoppas det inte är nån fara för dig!

Tack, allihop för stödet. Får försöka övertala min pojkvän att vi borde försöka igen. Kanske inte direkt, men till våren. En vårbebis 2013 kanske hade varit något? Så hinner vi flytta ihop och njuta lite av varandra innan friden är slut ;) 

Däremot kommer jag gärna och klämmer på era stora magar och små bebisar när de väl kommer och om vi är i samma stad. Hade varit så mysigt! (Vet att jag inte är en i gänget längre..men ändå) 
  • LitenEmma91

Måste fråga!
    Fler som har mycket flytningar som typ luktar annorlunda?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012