• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Smurfan87

Ja havsklippan låter som du haft en väldigt tuff resa du med. Måste vara fruktansvärt att hela tiden få missfall både tidiga och speciellt sena! Fy! Jag hoppas att turen bänt för oss äntligen. Har bara fått tråkiga besked på barnfronten under två år. Det sliter på en relation rätt hårt. Men vi har tagit oss igenom det och peppar peppar så har vi det väldigt bra nu :) ja jag har försökt få tag i mina läkare men dem har varit omöjliga att då tag i. Om jag inte hörde fel så öppnar inte RMC i Linköping fören den 9 jan hoppas verkligen jag hörde fel!

• LitenEmma91

Inte många timmar kvar tillsamtal nu, känns lite som en bekräftelse faktiskt

• LillyRose

Vi kommer berätta för barnen i v 15 kanske och föräldrarna väntar vi nån vecka till! Vi har inte varit tillsammans jätte länge så detta kommer nog som en chock! Men efter denna lilla blir det inga fler barn! Så vi valde och köra nu när vi ändå har 1 åringen . Tillägger att hennes pappa drog när hon var nyfödd men att min underbara man tagit henne til sig som om vore hans egen! Så bra som jag mår nu har jag aldrig gjort <3

• anirahtak

Havsklippan och smurfen: Ja det låter som att ni haft det tufft! Glad för er skull att det äntligen lyckats och ska hålla tummarna för att allt går vägen denna gång..!

Här verkar hormonerna tagit fart nu..blev rejält irriterad på min mamma i morse för en struntsak där jag vägrade ge mig..Så onödigt, men jag bara tände till.. Måste försöka komma tänka på det för det är ju lika lite roligt för en själv för den som drabbas av "hormonvreden"..:)

• nimet

Hejj

Äntligen hittade jag tråden för september 2012..
    Själv är jag beräknad 3/9, och det är mitt andra barn..
    Har en dotter på 2,5 år..

• Gellivaretjej

Hej :) Jag plussade igår.. är skit nervös för det här är mitt första barn!:D

• yessyca

God morgon brudar!

Tänkte höra med er hur detta ligger till..

Visst ska ett ägg som är befruktat fastnat i livmoderslemhinnan ca 8dagar efter ägglossning?
    Varför säger då de flesta att om man fått tidigt MF så fäste aldrig ägget riktigt. Men om man nu får blödning på ÄL+15, har inte ägget suttit fast 1vecka då för att sedan lossna?

Hcg är väl det hormon som moderkakan producerar? Visst börjar det att producera hcg då ägget har fäst i livmoderslemhinnan? Det är väl därför man kan plussa relativt tidigt?
    Så man kan väl inte plussa om inte ägget har fäst?

Tacksam för svar! Solig

• Ella Jade
    yessyca skrev 2011-12-29 09:37:03 följande:
    God morgon brudar!

Tänkte höra med er hur detta ligger till..

Visst ska ett ägg som är befruktat fastnat i livmoderslemhinnan ca 8dagar efter ägglossning?
    Varför säger då de flesta att om man fått tidigt MF så fäste aldrig ägget riktigt. Men om man nu får blödning på ÄL+15, har inte ägget suttit fast 1vecka då för att sedan lossna?

Hcg är väl det hormon som moderkakan producerar? Visst börjar det att producera hcg då ägget har fäst i livmoderslemhinnan? Det är väl därför man kan plussa relativt tidigt?
    Så man kan väl inte plussa om inte ägget har fäst?

Tacksam för svar! Solig

Vad jag vet om HCG så behöver inte ägget har fastnat i just livmodern för att det skall produceras. Behöver mao inte vara en "normal" grav för att HCG skall kicka igång. Man kan plussa ändå.
  • LitenEmma91

Sådär gott folk.
    Jäkla bitchig tant jag fick träffa!
    Snacka om att hon dömde mig pga vikten, jag får inte äta nånting knappt!
    Hon sa "du borde ha tänkt på vikten innan du blev gravid", med världens förakt i rösten, blää.

Berättade för mamma också, hon blev jätteglad!:P

• LillStinis

Det där vill man inte höra direkt.
    Nu börjar jag märka symptom ganska tydligt. Fått finnar i hela fejjan. Började för typ 3 dagar sen. Världens uslaste humör. Jag har två killar, en på 4 och en på 2 1/2, gissa om de får veta att de lever. Väldigt mycket ångest över humörsvängningarna. Mina förra graviditetet var hur harmoniska som helst.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012