• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • anirahtak

Vi ska åka ut till mina svärföräldrar på landet på nyår.. Hörde dock nyss att svärmor köpt en hel lax och jag är lite fundersam på vilken sort det är..alla laxar är ju liksom inte okej att äta..? Vi ska ju inte berätta förrän senare, men det känns som att det blir liiite väl misstänksamt om jag avstår både laxen, vinet och skumpan..;)

• Eddies

hahah svårt att veta, ja hur ska man veta vilken lax man får äta ? och så ska man äta fisk i massvis... ja de känns som en djungel detta.. D:

• Idahh

Ja, det är ju rökt och gravad fisk man ska vara extra försiktig med. All odlad fisk ska dock vara okej. Såhär står det på Livsmedelsverkets hemsida: Vakuumförpackad rökt och gravad fisk kan innehålla bakterien listeria. Nyrökt och nygravad fisk, till exempel hemgravad, går däremot bra att äta.

• Eddies

okeeej ! Och jag som brukar köpa de laxen som är vakuumpackad från coop, fileerna :)
    får vara slut på dom då !!

Tjejer har ni föressten tänkt på en sak ! Vi kommer vara väldigt höggravida mitt i sommaren, skönt att man slipper ha mycket kläder .. men tungt när det är varmt :D. Bor ni på mycket varma ställen? :)

• LillStinis

Om jag inte minns fel så tar inte pyret näring från Mamman än??? När gör den det? I början tar den näring. Från gulsäcken? Heter det så? I så fall är det väl ok att ära lax.

• StarStruck
    Eddies skrev 2011-12-30 13:02:58 följande:
    okeeej ! Och jag som brukar köpa de laxen som är vakuumpackad från coop, fileerna :)
    får vara slut på dom då !!

Tjejer har ni föressten tänkt på en sak ! Vi kommer vara väldigt höggravida mitt i sommaren, skönt att man slipper ha mycket kläder .. men tungt när det är varmt :D. Bor ni på mycket varma ställen? :)
    Oh just det, tjock + tung + värme= låter inge kul!
    Jag bor i nykp, här blir det rätt varmt
  • LillStinis

Bor i en förort utanför Stockholm. Idag är det 3+ men på juldagen var det 12+. sjukt

• Eddies
    LillStinis skrev 2011-12-30 13:03:39 följande:
    Om jag inte minns fel så tar inte pyret näring från Mamman än??? När gör den det? I början tar den näring. Från gulsäcken? Heter det så? I så fall är det väl ok att ära lax.
    min BM sa idag att från och med nu ska jag bara äta för bebisens hälsa. fram till ca v4 så har den egen näring. men som sagt man ska hela tiden försöka tänka på den, så de blir inte lax för mig än, är i vecka 4+0 så om jag gissar rätt går jag in i vecka 5 imorgon? Har inte hunnit lära mig hur de där räknas...

Hur gamla är alla föressten? :) jag är 22 och fruktansvärt lycklig min sambo och blivande pappa ör 24
  • LillStinis

Det är nog alltid bra att vara försiktig.
    Jag är 30 och min man är 36. Tillsammans väntar vi vårt 3:e barn.

• StarStruck

Alltså, blir man extra förvirrad när man är gravid eller?
    Idag är det andra gången den här veckan jag glömmer sätta på spisen;(

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012