• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Måste bara säga det jag har tänkt länge...herregud vilka kvinnor det finns i detta forum! Vilken styrka, vilka erfarenheter och vilja kamper som vissa av er går igenom dagligen! Känner mig sjukt privilegierad att få tillhöra detta sällskap! Så mycker erfarenhet det finns här! Och inte minst: styrka!! Tack för att ni finns!

• Em

Hej alla!
    Åter efter några dagar i SOLEN (om ni lyssnade på vädret på 4:an idag, så var det värmerekord i min hemby igår...och där var jag och soooolade) och tyvärr tandläkaren. Älskar min tandläkare, men sa*an va han misshandlade mig igår...har fortfarande ont o hoppas att det går över...annars är det rotfyllning!

Någon frågade om bebis vakentider. min vilding vaknar halv sju, hoppar runt en stund i magen och vid 10 drar det igång igen. Sen sen eftermiddag för att sen gå HELT bananas vid 21-tiden. :)

Edds: tycker INTE att det är bästa tiden att va gravid...ser inte fram emot att va höggravid hela sommaren.

Ida: Härligt! Älskar när det trillar in oväntade pengar (här har det tyvärr varit tvärtom).

Skoogish: Välkommen till söder!! :)

Det lilla M: herregud vad läskigt, men så bra att allt var väl!

1:a maj här spenderas med att plantera, fixa i trädgården, åka till en hembygdspark och titta på djur och sen grillning med kära vänner!  

• Em

FijaLija: herregud har helt missat tragedin....tankar till dig o din familj! Skoogish: så tråkigt! Hoppas att du får filma eller nåt så sambon han få se "live". Angeelica: GRATTISKRAM till tösen och att allt såg bra ut! Ohh...har precis grillat med grannarna o Noah har badat i deras lilla p ool hela eftermiddagen! Vi har också haft 24 grader idag, vilket är skitmysigt om man inte räknar pollenallergi from hell. Mannen var o skulle köpa tabletter idag, len inga av de receptfria passar när man är gravid... underbart... Och suprise suprise så har INGEN på jobbet superglad för att jag skulle va sjukskriven 50%...allra minst de som faktiskt behöver göra nåt nu...men det känns ju ganska gött ändå...ovanligt men gött!

• Em

men hallå, ni västernorrlänningar tar ju snart över tråden

Börjar uppskatta tiden som 50% sjukskriven...den är ju fin! Både i onsdags o igår satt jag bara o glodde och visste inte vad jag skulle göra...kanske är ovan....haha 

• Em

Jag bor i Helsingborg...var det inte nån mer skåning i tråden?? Här går jag alltid upp vid 6...om inte lillebror i magen väcker mig så gör storebror det! Ibland får man somna om till kvart i 7 men då är det lyx. Idag hade Noah den goda smaken att sova till halv 8, HURRA! Jag fick bristningar som en solfjäder vid kärlekshandtagen och lite på låren (?), men har inget nytt ännu. Kanske beror det på attmagen inte har växt så mycket än...har dock gått upp 7 kg redan, men de har väl lagt sig på tuttarna och låren/ rumpan. Men men...det kan man göra nåt åt sen! Nu ska jag njuta av det jag vill äta!! som matjessill o glass...fast inte ihop

• Em

Välkommen Arre! Är det någon tråd som du hör hemma i så är det nog denna! Vi är en brokig, men härlig skara! :)

HJÄLP!! Tips på var man kan hitta långa klänningar....gärna med liten ärm till sommarens fester... 

• Em

Kaki: Phu!! Fy va läskigt att det händer så ofta! Och va bra att det inte var någon fara! FijaLija: jo, jag hade dem...de var väl bra, men mina tuttar mådde bättre av de i ull!! Var i hembygdsparken med mannen och sonen idag! Supermysigt tills jag inte kunde gå längre...sen har jag haft sammandragningar hela eftermiddagen....och varit soffbunden. Nästa gång ska jag lyssna mer på kroppen o sluta bär det börjar göra ont, inte när jag inte kan gå längre... Nån som hade tips på långklänningar?

• Em

Välkomna H44 ( Helsingborgare??) o Ajaj!! Jag är beräknad 24 (17:e enl sista mens) eller ul o har gått upp 6,5 kg ! Nöjd ändå! I denna tiden med storebror hade jag säkert gått upp det dubbla....men tänker lite som Ida, tar tag i det sen o tänker svulla hela sommaren i min stora crav - GLASS!!! Nu blir det lax o romsås, det näst bästa efter matjessill med gräddfil

• Em

Haha gott Ida" låt glassen flöööda!!!

Kaksmulan1 skrev 2012-05-07 19:48:00 följande:
    pratade med min BM idag och hon tyckte om att sammandragningarna inte ger med sig så borde jag bli sjukskriven 100% istället för 50% som jag är i nuläget, så jag kan vila och att bebis inte tittar ut förtidigt. mitt problem är att jag vill inte sluta jobba än, är frisör och känns som om jag överger mina kunder alldeles förtidigt i så fall. hur hade ni resonerat och framför allt, ni som haft mycket SD i tidigare graviditeter, hur gjorde ni? 
    Elias 100319 ~ BF 120906

Låter inte bra! Vila! Jag har rätt mycket sammandragningar men inte så jag har varit orolig ännu mer än en gång...har också lite problem med att ta det lugnt o sätta hälsan före jobb! Men det är viktigt!!!
  • Em
    eiramis skrev 2012-05-08 16:19:05 följande:
    Splink: Bra att de lyssnade på dig och tog dig på allvar.

Här håller vi på att planerar vigsel. Vi är inte ute i så god tid då vi vill vigas dagen före midsommar. Väntar på att en vigselförrättare ska förhandla med sin fru och sedan ringa upp oss. Hjälp, hur blev jag så här vuxen? Jag som i tonåren svor på att aldrig gifta mig utan vara radikal hela livet. Och här sitter jag i radhus med blivande make, bebis i magen och två underbara bonusbarn. Så det kan gå.
    Åhhhhh...älskar bröllop! SÅ vackert när två människor lovar varandra evig kärlek! Lycka till med planeringen! Låter riktigt bra av det jag läste nedan! 
    LyckligFru skrev 2012-05-08 17:08:23 följande:
    roligt med bröllop :) lycka till!

vi har bröllopsdag idag, firar 2 år! jag skulle heller aldrig gifta mig men sen träffa jag den rätta så vad gör man? :D 
     KUL! Grattis! Jag och min man firar 2 år om nån vecka (29/5). Härligt när man har hittat sin andra hälft! 

Foglossningen och jag har inte varit komipsar. Det verkar gå lite i vågor...ibland bara ont och några dagar nu olidligt med massa sammandragningar som resultat. Hoppas att det inte blir värre...då blir man ju orolig!

Tycker att det är vårt att hålla reda på i vilken vecka jag är i ens...med Noah hade jag stenkoll... 

Kakis: Ligg ner o låt mannen serva dig  
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012