• Em

Vi som väntar smått i September 2012

MammaTiger skrev 2012-05-09 10:06:56 följande:
    Hej snyggotjejer!

Nu har jag läst den här tråden i flera veckor utan att själv ge mig tillkänna, dags för ändring! Jag ska också få en liten beebo i september, den 11/9 för att vara mer exakt. Askalas datum, men hey, vad gör man.. Det är en liten tjej i magen enligt barnmorskan, hon verkade inte det minsta tveksam på det. Det är mitt första barn, och min sambos andra så jag har redan världens bästa bonustjej att kramas med!

Nu är jag redo att lägga mig i allt som skrivs, inte bara tracka min sambo med "SÅ HÄÄÄR skriver hon nu, och TITTA vilken fin mage HON har!" Måttligt road karl.

Pusspuss på er!   
    Välkommen hit kära Tiger! Hoppas du kommer att trivas med oss här!

Någon frågade hur foglossning känns...det känns AJJJJJ som f*n!! Vissa dagar bara en pulserande värk i ländryggen (konstant) och om man gör nåt (till exempel stiger ur sängen på morgonen och framåt...så gör det ont i vid "maggan" också. Sen ska vi ju inte prata om alla söta sammandragningar som man får till följd av att ha gått typ 10 m...men JAG ÄR INTE BITTER IDAG

Väntar föresten min andra pojke och jag har haft "sjukskrivningsfoglossning" ganska tidigt med båda två...vet inte om det är som min kropp är klen....men teorin stämde inte in på mig!

LilyRose: Lycka till!!! Mina tankar är hos dig! 
  • Em

LilyRose: Härligt att det var ett positivt besked. men HU vilken behandling!!!

SKIT i det (svårt ju såklart...men), vila massor och låt din man hämta som du skrev. Avlastning o vila har ju aldrig skadat en stackars gravid kropp! Det låter lite som foglossning och överansträngda ligament (eller nåt där i magen...TheFamiljy vet nog bättre). Kolla verkligen upp det med din barnmorska, hon kanske kan hjälpa dig. Kanske är det till o med läge för sjukkrivning halvtid eller nåt...

Lillebror har varit HELVILD idag... och så är jag superorolig...läste precis att man absolut inte får äta ipren när man är gravid och det har ju jag gjort nästan varje dag sen valborg....hurra liksom. Känns ju som om man borde få pris "Worst-Mummy-Awaed"  

• Em
    FijaLija skrev 2012-05-10 21:07:42 följande:
    Hörrni? Min sambo fyller 30 22/5. Jag känner mig världssämst som inte kan komma på någon present. Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med lite förslag?!  

Håller med dig att det är supersvårt!Min fyller 30 i oktober, så det känns ju som bra planering..... Jag tänkte nog ge honom en weekendresa, vi två till våren 2013. En whiskyresa till Scotland tror jag att det blir Jag tänker att ensamtid som Par den bästa presenten man kan få (+att jag får följa med...hehe). Annars är det bra förslag du har fått!
  • Em
    Lemis skrev 2012-05-11 12:20:21 följande:
    Usch något fruktansvärt har hänt våra vänner i vårt kompisgäng. Det fick en son som dog. Fullt gånget. Helt sjukt. Jag är förkrossad och kan inte fatta att sånt kan hända. Varför?
    höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september

Men nej!!! Vilken tragedi...alla tankar till er o era vänner!!!
  • Em

Nele o skoogish: grattis till era fina ul o bebisar! Wolf: ta hand om kroppen...och knoppen! Tur att det inte var nåt men va BRA att i alla fall ni tog det på allvar! Kramar till dig! Ligger o drar mig på min sovmorgon...och undrar lite hur det kom sig att jag vaknade av brandvarnaren som gick igång !? Aldrig en lugn stund hos cirkus R! Det är nästan så att jag ibland bävar för hur det kommer att bli med ännu ett barn i denna kärleksfulla kaossoppan som kallas vardag...det är ju knappt man hänger med nu!! Lillebror i magen har den senaste veckan verkligen börjat leva om i magen! Ibland känner man hur han riktigt tar i när han sparkar!! Idag blir det till att hjälpa till på svärmors loppis. Var där i fredags o var o sprang lite mycket, så jag hade besöksförbud igår! ;*) fördelen med att känna de som ger loppis är att man kan plocka ut allt fint . Helt galet nöjd med mina fynd. Köpte mest till Noah, en traktor (som en bobbycar fast lite större) o en helt ny garderob. Lillebror fick nåt litet set o en underbar filt från mykidoo NÖJD (men nu har jag köpstopp haha). Go söndagar alla!

• Em

Här blir det nog lite p-piller efter lillebror...han kom för övrigt till den månad som gick från första mens efter Noah och att jag skulle "bara-vänta-på-mensen-så-att-jag-kan-börja-ta-piller"...inte helt planerat, men absolut en härlig överraskning.

Vi har tydligen väldigt lätt för att bli gravida (dessa båda gångerna...Noah var planerad till att bli planerad när jag plötsligt var gravid..tog inte så lång tid innan p-piller lämnade kroppen...typ 3 dagar...hehe), men ska så småningom försöka att få gåva nummer 3. Lite osäker på när dock, med tanke på att min kropp verkligen inte alls gillar att vara gravid och jag i princip ligger pall i 9 mån av diverse "gravidåkommor"...men samtidigt vill man ju ge syskonen chansen att komma tätt så att de kan leka ihop...alla eventuellt 3 :) Trixigt det där!! 

Helenasoch Jörgens, välkommen!!

• Em

Wolf: Härligt! {#emotions_dlg.flower}

Idag fick jag sovmorgon till 8.20!!! Inga brandlarm, inga utbrott från pojken min...till och med så att jag vaknade av  lillebror i magen!  Det var lääääängesen det hände! Så utvilad tar vi oss an nya äventyr...kanske en lite trip eller kanske bara en hemmadag...

Härlig kristi himmelflygare till er alla! Tyst

• Em

Intressant upplevelse för 5 min sen: jag målade tånaglarna tillsammans med min "hjälpreda" son samtidigt "filade" lina naglar - Noah 1,5 år...aaaaj!! Men så sött det var! Samtidigt sparkar lillebror som en galning i magen! Där och då slog det mig på allvar för första gången ...herregud hur ska det gå med 2 små barn!!! Förmodligen blir vårt hem lite galnare, lite mer kaosartat och mycket mer kärleksfullt!!!

• Em

Grattis till alla fina BM besök! Härligt att det börjar rulla på...snart är det till och med upplopp! Skrattande

Här är en till arbetslös gravid i juli - sept...var det med Noah med och det var faktiskt...ganska bra att kunna vila upp kroppen! Sen är det ju inte superball att gå på arbetsintervju höggravid...sista var 3 v innan Noah föddes!

Har varit ca 27 grader varmt här idag o jag flyter boooort. Mannen är nere o tar ett kvällsdopp i havet nu...man kanske inte ska klaga, men det får en onekligen att fundera över hur man ska kunna överleva en HEL sommar...

Hjärtljud på lillebror sist var 146 (hela tiden med Noah med)

• Em
    Frokenpilla skrev 2012-05-21 19:10:23 följande:
    Kul att läsa om era BM-besök. Ska dit nästa måndag..bytte ju BM mitt i allt. Idag har jag varit på info hos sjukgymnasten...har regäl foglossning (kan knappt gå) så hon skällde på mig för att jag inte kommit tidigare.Ska skaffa ett bälte med,och på Torsdag ska jag till läkaren för sammandragningar+foglossningen. Är rädd att bli sjukskriven eftersom jag tror att f-kassan inte godkänner det pga att jag är arbetslös. Jag har dock sommarjobb som jag INTE kommer reda ut,på ett äldreboende.
    Skickar läkaren ett sjukintyg till fk (eller ger dig ett som du skickar) så kvittar det om du är arbetslös eller ej...för jösse namn kvinna, ta hand om dig!!! Om du har otur kan det ju bli kroniskt om man inte lyssnar på kroppen! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012