• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Grattis FijaLija!! Härligt att det var ok där inne!
    Idag börjar jag förresten om på v 19...igen...aja som sagt, bara ungen mår bra så!

• Em
    splink skrev 2012-04-23 13:56:58 följande:
    Min inventeringslista till bebis född i september;
    (alla bodys är långärmade)

Strl 56
    Overall av onepiecetyp
    8 bodys
    10 par byxor
    5 mössor
    2 dregglisar
    2 pyjamasar
    2 par tjockare tossor

Att komplettera med; Matchande strumpor till alla kläder. Koftor. Pyjamasar

Strl 62
    Overall av teddytyp
    3 bodys
    5 par byxor
    6 pyjamasar
    1 dregglis
    1 kofta
    5 mössor

Att komplettera med; Bodys, byxor, tjockare tossor.

Har jag missat något viktigt? Listan innefattar alltså endast kläder, inte allt det andra. Hur många plagg behöver man av varje för att klara sig? Jag har egen tvättmaskin.
    jag hade nog ökat på pyjamasfronten och kanske bodies (vem vet...kanske ligger det ett kräkbarn i magen)! Annars ser den listan SUND ut! Med det menar jag...inte för lång o stor!    
  • Em
    eiramis skrev 2012-04-24 14:25:24 följande:
    Lättnaden och lugnet har infunnit sig i kroppen. Var på RUL i förmiddags och fick se en fantastiskt fin och frisk liten kille där inne. V18+0 idag och beräknad förlossning står kvar 25/9. Moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känt några starka rörelser än, men vet fortfarande inte varför jag inte hört nåt med AS, men nu spelar det ju ingen roll. Firade med att köpa massa bebiskläder.
    Hurra och grattis till det fina RULet! 

The Family: HURRA, då har jag nåt att skylla på...att jag är så fet menar jag (moderkaka i framvägg).
     'Lillebror måste för övrigt ha rejäla benmuskler som "kommer igenom" moderkakan sådär, för jag känner honom jättetydligt många gånger om dagen nu! :)

Skoogish: Kul o se ditt ansikte

Lilla Pluppen: Man får gnälla, framförallt om man har det så j**ligt som du har det! Kramar till dig!

Idag blir det kokt potatis, lax och romsås här igen...börjar likna en craving...längtar lite efter matjessill, potatis, gräddfil o gräslök...namnam 
  • Em

Skoogish: Word!

StarStruck skrev 2012-04-24 17:29:04 följande:
    Det gick rätt bra på mvc idag, har gått upp knappt 1 kg på 9 veckor! På fre blir det glukosbelastning.
     HUR??? Ge mig tips!! 1 kg på 9 v är imponerande! 

Wolf: Välkommen! En del människor unnar man gåvan av ett barn extra mycket...känns som du är en av dessa personer!  
  • Em

På väg till bm för koll o tal om ev sjukskrivning...nervös... Edds: jag kallas för klumpekexet...vet hur det känns! bra att du får de kollat även om det kanske inte är så farligt!! Håller tummarna! Det här med födelsedag är ju mest konstigt att folk kommenterar...som ni har sagt innan så tror jag att ett efterlängtat barn är lika välkommet o december som i mars! Noah är novemberbarn o folk tycker ju såååå synd om honom...han verkar inte lida

• Em

Välkommen Rumpelstiltskin!! 

Resultat av BM - besök: Lillebror var livlig som vanligt (bm var samma som jag hade med Noah och som hon sa "Du verkar bara få vilda bebisar..." ) hjärtljud 140 - 142
    Mitt tryck fick lite underkänt 90/ 60 tror om jag inte minns fel. Ingenting kan ju göras åt det...
    Fick "akuttid" till läkaren imorgon, BM tyckte kanske att jag skulle tala med henne om att gå ner i tjänst/ helt sjukskriven + akupunktur några gånger i veckan för foglossning (så även om läkaren anser att vi börjar med "bara" akupunktur, så måste jag avvika från jobb i vilket fall som helst = Loose - loose)  

Ang. amming så vill jag supergärna amma. Ammade Noah i drygt 5 mån, hade gärna fortsatt, men han är allergibarn och vid det tillfället trodde läkare att han var mjölkallergiker och då var det enklast att avveckla ammningen (visade sig senare att det var ÄGGallergi).

Nu är det soffa, man, filt och min fix av TIPTOP...namnam 

• Em

Näe det är inge ball alls...sitter o bölar varje kväll för att jag har så ont, kan inte lyfta min 1,5 åring heller...han väger 10,5 kg...så det måste ju hända nåt!

• Em

Teutonia är riktigt bra skit! Någon som har deras syskonvagn? På bilder man ser verkar den vara suuuuuperbred, stämmer det? 

Jajo, är nervös för imorgon....hoppas verkligen att jag får hjälp...akupunktur verkar det bli som det lät på min bm, resten får jag se imorgon....men jag tänker nog stå på lite, så att det händer nåt!
    Har ganska tätt mellan Noah och denna då, så kroppen har ju inte hunnit "läka" ordentligt + att jag hade det med Noah med, så man vet vad det är...men det gör liksom inte mindre ont för det.
    Det sabla stödbältet har jag haft dagligen sen v 13, hjälper nada för mig, men så vägar man inte ta av det  

• Em
    Superbia skrev 2012-04-26 20:39:25 följande:
    Vi har en sån och den är väl 79 cm tror jag.
    Tack för infon! Kanske det blir en sån då...det var ju inte farligt brett..typ som min rumpa...haha
  • Em
    Edds skrev 2012-04-26 20:57:22 följande:
    eller är det bara ngt jag intalar mig själv för att kunna handla massa bebis kläder NU med samvete ?;)
    nog det senare...men vad gör det?!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012