Jag känner med er båda två! Alla känslor, :dåliga" som bra måste få kännas och alla tankar måste få bearbetas! Det finns inget fel i det, tvärtom, vid en så stor livsomvälvande händelse så tror i varje fall jag att det är NÖDVÄNDIGT! Mitt förslag tull er är att prata ned er partner., då detta ät något som ni delar! Ta stöd av varandra o bär varandra i svåra tider! Näe, allt blir inte som man tänkt sig, .men ingenting som livet ger en är omöjligt! KRAM
Angie99 skrev 2012-06-12 21:08:35 följande:
Jag tror att det är väldigt vanlig att känna som du oavsett hur lång tid det tog att bli gravid. Mina vänner säger att man inte ska tro på alla "filmlyckliga" människor och forum inlägg utan att det faktiskt är många som känner sig deprimerade under delar eller hela graviditeten. Jag kan känna igen mig lite, trodde också att detta skulle bli bästa tiden i mitt liv där jag och min sambo gick omkring i ett lyckorus och kollade ut barnvagnar och spjälsängar. Istället är det påfrestande som sjutton på vårt förhållande, till den milda grad att jag nu tror att det faktiskt kan vara slut. Jag har faktiskt också tänkt nån gång att jag kanske inte vill ha barnet och sen mår man dåligt för att man tänker så. Men man menar ju det inte, man menar ju att man inte vill ge upp sitt liv. Och det ska man inte heller, men jag tror man kommer ändras nått fruktansvärt som människa när den lilla bebisen tittar ut. Jag tror att du ska gråta och känna dig ledsen så mycket du vill. När barnet kommer så ändras allt säkert och INGEN är bättre mamma till ditt barn än vad du är!