• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Och så välkomnar vi FÖRVÄRKARNA FRÅN HELVETET på min "Goa" graviditetssymptomslista... Den börjar ju bli löjligt lång nu...fast förvärkar är ju läbbigt! Har legat hela natten o hade det inte gått i vågor så hade jag trott att det var riktiga värkar. Men det var mitt eget fel, några timmar på Ikea, impulsköp av soffa och så kunde jag inte låta bli att pilla lite på den....det får bli en dag i soffan

• Em

Haha...jag ska komma ihåg det...det var nåt som kändes fel... För mig så känns det som kraftiga sammandragningar + magen blir hård o ett tryck neråt (precis som de riktiga...fast inte regelbundet och inte så starka)...

• Em
    StarStruck skrev 2012-06-11 09:00:22 följande:
    Jaaaaa! Nu ska en besiktning bokas, är allt ok så får vi flytta! :D

Whohoo! Grattiskram
  • Em

Och idag är ert cheesecake, fotboll och mannen på plats i soffan (han han jobbat mycket på senaste)! Hurra!!? Heja svarje (skånska)

• Em

Sitter och undrar vad hennes syfte var? Finns ju ingen som vinner på det samtalet...allra minst den det handlar om, dig!!! Jag blir tokarg på att det får gå tull såhär...eller snarare: det SKA inte då gå till såhär! Näe...1000 kramar till dig!

IdaVasterflo skrev 2012-06-11 20:40:16 följande:
    Fick förresten ett rätt märkligt telefonsamtal igår, så jag kände mig manad att lägga upp ett nytt inlägg livochindra.bloggplatsen.se jag förstår faktiskt inte vad meningen med det samtalet var. Helt onödigt i mitt tycke!

• Em

FijaLija: hade nog ringt förlossningen ändå. Var hos min bm idag och pratade lite om allmäntillstånd och sånt o jag berättade om mina förvärkar...hon blev lite upprörd att jag inte hade åkt in! Jag, och kanske fler med mig, måste nog sätta bebisen före rädslan att "vara i vägen". Annars var allt ok. V. 26 (25+0) och st på 24, bebis hjärtljud på 145 och tryck på 110/60 (är det verkligen bra ni som jobbar inom sjukvården?). Gått upp 9 kg. OCH nu börjar upploppet...skolavslutning för lin resurselev och resten av juni jobbar jag på fritids! Hurra!!!

• Em

Skitkasst att man inte jan dela in i stycken från mobilen...suck

• Em

FijaLija: jag tror att i varje fall jag måste börja tänka så om jag är tveksam...hellre en gång för mycket liksom....men var den gränsen går man känna efter själv och kanske från gång till gång!Mest var det bara ett uppmuntrande tillrop att jag har suttit med telefonen i handen (nu vet jag ju inte om du gjorde det) och ringde inte....

• Em

Jag känner med er båda två! Alla känslor, :dåliga" som bra måste få kännas och alla tankar måste få bearbetas! Det finns inget fel i det, tvärtom, vid en så stor livsomvälvande händelse så tror i varje fall jag att det är NÖDVÄNDIGT! Mitt förslag tull er är att prata ned er partner., då detta ät något som ni delar! Ta stöd av varandra o bär varandra i svåra tider! Näe, allt blir inte som man tänkt sig, .men ingenting som livet ger en är omöjligt! KRAM

Angie99 skrev 2012-06-12 21:08:35 följande:
    Jag tror att det är väldigt vanlig att känna som du oavsett hur lång tid det tog att bli gravid. Mina vänner säger att man inte ska tro på alla "filmlyckliga" människor och forum inlägg utan att det faktiskt är många som känner sig deprimerade under delar eller hela graviditeten. Jag kan känna igen mig lite, trodde också att detta skulle bli bästa tiden i mitt liv där jag och min sambo gick omkring i ett lyckorus och kollade ut barnvagnar och spjälsängar. Istället är det påfrestande som sjutton på vårt förhållande, till den milda grad att jag nu tror att det faktiskt kan vara slut. Jag har faktiskt också tänkt nån gång att jag kanske inte vill ha barnet och sen mår man dåligt för att man tänker så. Men man menar ju det inte, man menar ju att man inte vill ge upp sitt liv. Och det ska man inte heller, men jag tror man kommer ändras nått fruktansvärt som människa när den lilla bebisen tittar ut. Jag tror att du ska gråta och känna dig ledsen så mycket du vill. När barnet kommer så ändras allt säkert och INGEN är bättre mamma till ditt barn än vad du är!

• Em
    eiramis skrev 2012-06-12 19:27:48 följande:
    Em: Har för mig att det är ett ok tryck, lite lågt på det undre trycket. Skulle gissa att du får en del blodtrycksfall när du reser dig upp t.ex. Var ett tag sedan jag jobbade med den typen av vård att jag höll på med att kolla tryck och då var det främst äldre personer det gällde, har för mig att när undre trycket ligger runt 50 så börjar man bli rätt yr.

Haha jo rätt yr i bollen är jag ibland! Fet övre tyckte jag också var fint (hade 90/60 förra gången), men var osäker när jag som novis kände att det övre var bra men det undre var lågt. Tack för att du tog dig tid att svara!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012