• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Min man kommer självklart att vara med under förlossningen, nåt annat finns nog inte varken för honom eller mig. Min fl tog 24 timmar på minuten från första värk tills han kom. Jag gick in med inställningen att jag inte skulle ha så mycket smärtlindring. Efter ett tag struntade jag i vad jag hade sagt och typ bad pm allt knark de hade en stanna, starta, stanna starta förlossning hade jag. Så för att svara på din fråga busnorpan, så hade jag så ont när läkaren la epudralen så hade jag så ont att jag inte kände den alls! Men det var ju min upplevelse....jag tackar gud för epudral!

• Em
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-01 07:53:17 följande:
    Jag har haft så märklig känsla i fötterna när jag vaknar de senast dagarna, känns som om fotsulan är för liten, spänner och stramar. Konstig känsla.
    Elias 100319 ~ BF 120906

Vatten??. Prova att äta färsk ananas...det driver vatten...o stödstrumpor. Idag är det konfirmationsfest, sen blir vi barnfria i 2 dagar...det blir väl som alltid...skönt i 3 timmar och sen saknar man ihäl sig!
  • Em

Är det någon av er kloka kvinnor som vet om man får/ kan göra sockerbelastningen när man är dödligt förkyld (fortfarande!!!)?? Ska dit imorgon och trodde väl att jag skulle vara bättre...

• Em

Himla skit!!!

Lemis skrev 2012-07-03 20:36:01 följande:
    ååå jag är arg, fått beslut från försäkringskassan då jag inte är beviljad gravidpeng. blir arg, har ni andra fått beviljat om gravidpeng när ni jobbar på förskola??  
    höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september

Hat förresten fått många kommentarer på att jag denna graviditet är väldigt liten....börjar bli lite orolig...
  • Em

Hejsan alla glada!
    Fick göra sockerbelastningen trots att jag var förkyld. Alla värden var spot on och jag följer den svarta tjocka kurvan i mitten perfekt!! Avviker inte en millimeter! :)
    DOCK ska jag aldrig mer sitta i ett väntrum med busig 1,5 åring i 2 (!!!) timmar! ALDRIG MEEEER! Han höll ju på att riva stället (trots att han var superduktig och bara fick ett bryt).

På tal om 1,5 åringar och bryt...igår var vi på ett stort shoppingcenter och Noah fick en totalflip...han bara gastade i säkert 45 minuter...skrek! JAg försökte såklart att gå undan lite och inte va ivägen för någon, men han kan skrika högt min son...en gubbe sa till honom att han skulle va tyst och jag höll på att smälla av. VAD ger honom rätten att tillrättavisa mitt barn?? Ser han inte att det är en liten pojke (som inte förstår tillrättavisningar så bra och som verkligen inte kan "stänga av" bara för att det råkar störa en gubbstrutt)?? Fine om det hade varit ett barn i skolålder som man kan resonera mer med (inte heller lätt alltid)...men jag blev så arg...och ledsen och ...faktiskt kände jag mig lite förnedrad...såg han inte att det var jobbigt nog som det var?! 

Firar med en fet räksallad i den skånska sommarhettan! Hurra för sommaren! {#emotions_dlg.flower} 

• Em

ja, det tycker jag är sin sak, hehe det är gott och bra, men att skälla på en liten kille...

• Em

Han reagerade inte alls...han var helt "uppe i" sitt raseriutbrott...

Granen skrev 2012-07-04 17:06:31 följande:
    Hur reagerade sonen?

• Em

Haha ja på ett sätt....hade ju varit skönt på ett annat om gubben hade lyckats få tyst på honom (efter nästan en timmes kamp med en slingrande ostbåge med decibel som en kvinnlig tennisspelare är man ju rätt mör...och varm) Kanske var de bara hormoner...kanske för att det är första gången det händer på det sättet, men jag kände mig förnedrad och arg...men men, ingen skada skedd utom för mammas självförtroende då...

• Em

TheFamily! Välkommen till arbetslöshetsklubben! Fast jag klagar inte gott väder är det ju (!!

• Em

The family: herregud vilken resa du har gjort...en kroppslig liksom. Måste vara hemskt jobbigt när sjukvården inte tror åå en!! Och va bra att du har tagit dig ur det! Granen: well done!!! Det är svårt att gå ner så mycket ju! Min buse ligger med huvudet ner och hickar flera gånger om dagen

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012