• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Gott snack starstruck!!! Hoppas att bebis inte skrämmer er mer!! Fb grupp är jag gärna med i, men måste kanske förvarna att jag skriver mycket om min pojk!! *stolt mamma*

• Em

Sist var jag på 36 - 37 i SF på förlossningen, fast iofs födde jag 10 dagar tidigt!!

• Em
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-21 09:12:43 följande:
    Låter bra med facebookgrupp, vill tipsa er om en sida som redan finns, 
    Den heter " Vi som tjatar Barn och familjeliv" Välkomna att ansöka, jag är admi där Här är länken

www.facebook.com/groups/137959399630090/

Gruppen är hemlig så ingen kan se vad som skrivs och det är bara mammor med barn där Man kan prata om ALLT! 
    Kommer inte in...får felmeddelande att sidan inte är aktiv...:(

Ett alternativ är att vi skapar en egen grupp? 
  • Em
    H44 skrev 2012-07-21 11:13:19 följande:
    Vill oxå vara med i en fb grupp :) e ju kanon! Hat lite funderingar vad köper ni från Apoteket typ salvor mm? Å vilka blöjor är bäst i början? Har ni hittat någon sida som säljer bra å billigare spjälsängsskydd?
    Jag köpter inga salvor i början. De proverna från apotekgruppens babybox räcker ganska långt. Den enda är väl kanske en bröstvårtssalva om man planerar att amma och en rumpsalva till bebis! 

Blöjor är svårt. Min pojke var ganska smal o petit (är fortfarande) och då tycker jag att pampers passar bättre, men många i min närhet med lite "större" bebisar tycker att libros passar deras barn bättre...så det är svårt!

Spjälskydd...kolla tradera om du inte har nåt emot begangnat (finns nytt också) 
  • Em

Skoogish: det är EJ ok enligt mig!! Ett barn har inte bett om att bli misshandlat av sin förälder under sin utveckling, varken i magen eller utanför!! Helt försvarslöst!! Har ett liknande problem med min kedjarökande granne, gravid i v 40 med sitt tredje barn!! Hon har rökt hela graviditeten med motiveringen att "det hände inget med mina andra barn"....säger inget till henne för det är  hennes val, men egentligen borde man, för barnets val är det sannerligen inte...

StarStruck: den läkaren har begått tjänstefel!!! Anmäl honom!

Idag är det stråååålande sooool (igen) i skåne o ska vara det hela veckan!! Mannen har semester o vi ska bara åka till en sjö o baaaada hela dagen med vårt bustroll! Hurra för den RIKTIGA sommaren! 

• Em

Som fijalija väntar jag nummer 2 o jag har rätt ofta fetångest!! HUR ska det gå till?? Kommer vi art klara det? Blir det så att kärleken dubblas (aj mitt hjärta då...för jag älskar ju Noah så jag nästan spricker redan) eller delas den. Hur ska vi klara sömnbristen? Kommer den lille ha kolik? Kommer Noah att klara av att bli storebror vid 22 mån?? Gaaaaahhh vissa dagar är mörker, andra är totalt solljus! Tror att det är helt normalt och stavas HORMONER!!.

• Em

Hear hear!! Super både för trötta föräldrar o gott för de som älskar lillknatten! Har du också bf 24:e!? Vi var och badade hela dagen igår...med min syster och hennes sambo, båda förskolelärare . Idag ska jag dock inte bara smörja min son, utan mig själv också!!! Haha,min näsa skulle kunna funka som signalljus!!

LeiaBus2010 skrev 2012-07-24 08:05:21 följande:
    V 32 idag! Och vi ska ta en trip till Karlskrona till Barnens Gård Det ska bli mysigt. Igår åkte vi till Ronneby brunn och badade, med sambon och mina svärföräldrar. Det är skönt när dom är med för då vill dottern endast vara med dom och en annan får vila i solen Ni som är i samma sits, med liten 2-3 åring och inte orkar, försök att vara med med personer som barnet tycker om så att ni får vila lite   Det uppskattas ju åt alla håll  
    Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3

• Em

Näe?! Jag lider verkligen med dig!!! Och de kunde inte på något sätt fixa det åt dig?

Skoogish skrev 2012-07-24 09:37:11 följande:
    Åh, fy fan, nu rinner tårarna... Ge aldrig dåliga besked till en gravid kvinna! Försäkringskassan ringde och sa att eftersom jag inte skrev in mig på AF direkt efter att jag slutade plugga, har jag inte skyddat min inkomst innan det och därför var risken stor att jag bara skulle få 180 kr om dagen. Jag blev jättechockad, för jag pratade med en annan person på Kassan och frågade precis det här "Har jag lyckats skydda min inkomst?" - sökte aktivt arbete själv och jobbade även som extraanställd på ett bemanningsföretag - och den personen förklarade att "Absolut har du det" och förklarade det hit och dit. Och nu säger dom att jag inte har det!? Jag blir tokig på sånt här.. Nu får jag chansa och skicka in arbetsgivarintyg från mitt sommarjobb, när jag slutar där, och hoppas att det kan höja inkomsten, annars vet jag inte vad jag gör. Så surt med alla dessa jävla regler som inte gynnar en jävel - jag har jobbat och betalat mina jävla skatter och alla andra avgifter man kan tänka sig, men inte fan ska jag få nåt för det.... Förlåt, var tvungen att skriva av mig..

• Em

Jag heter Emelie, är 28 och väntar min andra pojke! Storebror är 2 i november o lillebror var väl ett lyckligt hoppsan vi bor i Helsingborg men hoppas att snart få byta vårt trånga ( men mysiga) radhus mot EB villa i Hässleholmstrakten, där jag kommer ifrån. Har varit gift i 2 härliga år med min man som fyller 30 i okt (ångest att inte kunna göra nåt bra...) och mär jag inte är höggravid så har jag jobbat i skola några år som resurs/ specialpedagog/ lärare, men hoppas snart kunna byta det mot det jag är utbildad till - kulturpedagog, men först ska det födas barn!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012