• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Hejsan septembermammor! Har smygläst i tråden sedan vi fick reda på att vi skulle bli 4 i familjen. Har en 15 månaders son sedan innan. Är i v. 11+2 och kan snart börja slappna av och tro att detta går vägen. Har mått som en våt strumpa hela tiden och på senaste veckan varit sjukskriven....jag bara kräks o kräks..men men, då vet man ju att det händer saker i magen! Hoppas att våren suddar bort illamåendet o trollar fram magen!

• Em

Eftersom jag fortfarande mår illa så har jag inte nån superdille på något direkt.. ...jo, varm chokladoch sura godisar...helst de rosa/ blå flaskorna! Annars lite fräsch mat och kebabrulle Idag kände jag mig bättre o var på väg till jobb...då har liten feber o vi får stanna hemma o mysa istället!

• Em

Måste hurra lite för teutonia! Vi gör allt för att behålla vår till nästa, men inser att jag kanske måste köpa en syskonbarn... Nån som har ett tips på bra syskonvagnar? Ska helst passa stad och land.

• Em
    Edds skrev 2012-03-02 17:38:09 följande:
    hahahah hooj. jaa jag har redan förvarnat min sambo att han måste antingen hjälpa mig med det nedre regionerna eller stå ut , för av vad jag kan förstå , så är det inte så enkelt att hålla det ansat när man är stormagad?`haha

Hahaha näe man ser ut som någonting som har rabies! Och akta er för nageltrång! Min man fick klippa mina tånaglar och det fick inte så bäst om man säger så....tur att han är söt
  • Em
    Nelliepop skrev 2012-03-04 16:03:23 följande:
    Här i mitt landsting får man inte lyssna på hjärtljuden innan v 25.. De är stenhårda då nya studier visar att det inte är bra för bebisen.. Att det är så olika???  

Jag tycker att det är helmysko! Jag ska på inskrivning i v. 14 (!) och min bm tyckte att vi skulle lyssna efter hjärtljud då...kanske för att vi inte får livstecken från liten i magen förrän ul (alltså inget vul, kub, nupp). Har tänkt på det mycket, hur olika det är o jag känner mig lite småförbannad över det (fast det an ju iofs lika gärna vara gravhormoner), att man har så olika förutsättningar från början beroende på var man bor!
  • Em

Ligger och pustar ut på soffan efter den första arbetsdagen på lääääänge. Kul faktiskt och skönt att man kan dela på vab-dagarna. Ang. Att ha med någon annan än partnern på förlossning så gör man ju såklart som man vill...jag o min mamma är nära, men det kändes intimt o bra att inleda vårt liv som familj bara vi. Och profylax kanske är bra, men en förlossning styr man ju sällan övrr...i mitt fall va ett lite " ge mig allt knark du har...NUUUU" (skällde ut narkosläkaren och allt) och jag undrar om andningen spelar så stor roll.. Heja er som har fått fina resultat på kub/ vul/ ul och styrka till.dig som.misstänker Mf..fast hoppas av hela mig att det inte är det! På mig syns en liten mage nu ( hade dock inte platt mage innan...), fast det hade jag med min första med, det är verkligen superolika! Går in i v 13 imorgon, hurra!

• Em

Whoohooo starstruck!! Lycka till o grattiskram!! BlomsterFröken: jag får tänka som du...hoppas hopas att liten lever liksom. Känns lite konstigt när man berättar...ja om allt går bra så får N bli storebror i september...helknäppt, men så känns det.

• Em

Åh...vad tråkigt för er sim fått ett negativt besked! Alla tankar till er och lycka till om ni försöker igen! Det borde vara så att man aldrig, någonsin skulle behöva uppleva den smärtan! Kram till er

• Em

[quote=63901735][quote-nick]Hbg33 skrev 2012-03-08 13:19:41 följande:[/quote-nick]Ja, visst är det svårt med namn. Jag har lagt fram några förslag till papan  men inget han nappat på tyvärr. Det tråkigaste av allt är att mitt favvis flicknamn Lovis- (som jag tänkt/bestämt sen länge) vill han inte alls. Känns inget vidare. Sen har jag Vega, Tyra,  Leia. Minou-m.fl. Pojknamn svårare. Vilde. Milton. Levi. Men det svåraste av allt känns i mitt fall att få pappan med sig.. Hahaha...har lovis (det behåller vi sen förra som visade sig vara en Noah) och.... Levi....min man HATAR Levi lika mycket som jag älskar det..vi får se. Det enda namn vi kommer överens om just nu till pojk är Charlie. Idag har jag berättat nyheten för chefen. Har ett vik som går ut sista juni, men hon sa att hon ville behålla mig så länge jag orkar! Förra gången sa fogarna stop i v 25, så vi får ju se där tror jag. Dock är jag glad att chefen var så positiv till bebisen Näe....har jobbat 12 h idag...längtar efter freeeedag kväll!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012