• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Näe...förklaringen jag fick från min bm var att det alltid är högt tryck på fl här så fl- personalen vill att det verkligen är fl på g...så tyvärr är der ju så att de hellre inte tar emot/ skickar hem folk istället för att göra undersökningar...med Noah fick jag tjata mig in...efter att ha ringt 2 gånger o de hade nekat mig på telefon...3 min mellan värkarna o öppen 5 cm...gött!!

• Em

Då har vi tur med vänner! Hur man umgås har ju ändrats, det har breddats meb inget bortfall! Härligt att känna att vi har "rätt" människor runt vår familj i vår son. Vi är först ut så Noah har hur många tanter och farbröder som helst. För att inte tala om den "riktiga" släkten. Förmodligen ändras det tills lillebror kommer, det är ju lättare att ta med ett barn vs två.

• Em

Ang såriga bröstvårtor så rekommenderar jag...bröstmjölk!! Funkade skitbra o så backade jag upp med purlan. Amningshjälpmedel är också att rekommendera om man har känsliga bröstvårtor och att ALLTID hålla den varma! Ullinlägg rekommenderar jag...gick med mina jämnt i hade inga problem med vare sig såriga bröstvårtor eller mjölkstockning (o då kom Noah i november 2010, då det till o med va -20 grader i Skåne).

• Em

Amning har gör mig fungerat superbra...det gjorde lite ont i början, men efter en vecka så gick allt som en klocka,! Som jag skrev tidigare så är bästa knepet för mig bröstmjölk på såriga våtor och ullinlägg för att hållva brösten varma. N fick tömma båda brösten vid varje amning, då jag kunde aldrig pumpa...men der behövdes inte för oss! Så det hoppas jag denna gången med, men tänker inte amma på bekostnad av mitt välbefinnande!

• Em

Smurfan: det ska ju aldrig få hända, någonsin! Alla mina tankar o all kärlek är med er och har varit sen igår!

• Em

jajemensan... om jag går tiden ut så tror jag att jag blir knäpp...varje morgon jag vaknar och inser att jag fortfarande är gravid så vill jag hellre att nån skjuter mig i benet än att vara just...gravid...(och jag är bara i v 37...)

• Em

Stort grattis till alla bebisar!! Rätt mör efter en orolig helg för pojkenin, 22 mån, som igår slutade på barnakuten....längtar tills vi ska sova middag!

• Em

Grattis till de nya bebisarna!! Ida! Hur går det!? Heja dig!!

• Em

Usch Ida: sänder alla positiva tankar till dig!! Vilken jobbig situation du sitter i. Stora lycka till kramar till dig!

• Em

Igår kl 3.17 kom vår lille raket, 3 timmar efter att vattnet gick. Allt gick superbra och vi valde att åka hem efter 6 timmar. Idag har Noah träffat lillebror för första gången och det gick över förväntan! Så duktig han var!!

• Em

Och grattis till alla nya bebisar! Iaf. Som jag har tänkt på dig, härligt att höra att det tillslut gick bra för dig med!!! Kramar

• Em

Fy vad livet är orättvist!! Sänder all kärlek o tankar till dig lemis och ta hand om varandra! Stor kram!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012