• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Hoppas att du får bra hjälp idag FrökenPilla. Jag fick tens och det håller foglossningen i schack (alltså jag kan gå).

Måste bara få skaka av mig lite oro! ÖVerallt jag går...kommenterar okända och kända människor på hur liten min mage är...mitt SF har legat bra, men nu var det 2 veckor sen jag var där (ska dit på torsdag). Jag går inte upp i vikt och jag mår allmänt superkass. Min man tvingar i mig mat för att jag ska kunna äta alls...jag är bara så orolig att lillpjasen inte växer som han ska. Vill ha min stoooora mage snart!!

• Em

Maglan: stora arma kramar till dig! Kan inte föreställa mig smärtan och i en sån sårbar tid är ...precis som du säger, Grisigt!! Ska öva på att vara lite mer barsk! Folk (min bm) tror inte att jag har så ont eller är orolig (tex för min lilla mage o att jag inte har gått upp ett gram i vikt sen v 31...fyra veckor). När jag inte kunde röra mig pga foglossning fick jag SJÄLV först ta kontakt med vc som remitterade mig till sjukgymnast.... Nån tapp har jag aldrig blivit undersökt för....har ingen aning om hur bebis mår...mer än att han rör sig. Här får vi bara ett ul. Jag är orolig!!! Och lite avis på alla er som blir tagna på allvar och som har koll på er bebis, att den är stor nog, vattenånga och textstorlek. Här sitter man...vet ingenting... Jag har en Paul Frank skötväska, men får nog byta...den är nog snyggare än den är praktisk

• Em

Alltså skit....hatar att styckeindelningen försvinner när man skriver från mobilen...hoppas att ni orkar läsa ändå

• Em
    Edds skrev 2012-08-14 16:43:07 följande:
    Em: ja ibland känns det som att jag gjort så sjukt mkt kontroller för de ena och de tredje , oftast för att lugna oro om ngt annorlunda uppkommit.. Men när jag och min bm gick igenom min journal så ser det ut som en felfri graviditet..hon tyckte den var ofullständig då det inte ens stod med att jag fått spruta i benet mot sammandragningar ex och att jag varit på kontroller etc. Och då blir man ju helt fundersam vad de håller på med i ibland, samtidigt som jag är jätte nöjd med att fått bekräftelse och hjälp för min oro . Tjata till dig om du är orolig även om de är svårt, jag är mesig som fan och vågar inte säga till men jag har ändå lyckats få min talan hörd. Hoppas du slipper vara oro, för de är absolut inte bra för dig eller bebben KRAM

Mitt "problem" är väl att jag berättar om min oro...men inte tillräckligt...känslosamt om man kan säga så. Äh svårt att förklara...men i och med att jag är ganska saklig så är det väl lättare att inte ta tag u saken...uran jag får liksom fixa saker själv...men nu får jag nog inte därifrån förrän vi redan lite mer i det. Har ju inte haft en direkt felfri graviditet
  • Em
    Superbia skrev 2012-08-15 08:08:59 följande:
    Jag tänker så här. Ska jag skita ner mig på förlossningen så gör jag det hellre i fast form än att jag spejar ner hela barnmorskan Flört
    hahahahahha....skrattar så jag dör!!
  • Em
    Choccolat skrev 2012-08-15 05:43:54 följande:
    Jag har haft ca 10 sammandragningar i timmen sen kl 19 igår.. Olika ont.. Riktigt jävla ont mellan kl 3-4.. Börjar bli ganska slut, har lyckats sova ibland 10 minuter mellan sd..

Hur länge kan detta fortgå innan fl startar på riktigt? Eller att skiten slutar så jag får en paus snart..?
    Hoppas att det sätter igång snart då! Lycka till!
  • Em
    NeLe skrev 2012-08-14 23:16:21 följande:
    vet hur d känns.. vi senisar får stötta varandra. Jag lär gå på övertid så det är lika bra för mig att försöka ställa in mig BF 30/9 Dock så har jag inte bråttom att få ut bebis. Blir mest sugen på att alla pratar om att de har SD:n samt förvärkar, att de är öppna och/eller att slemmisen släppt. En inre stress uppstår, men som sagt så vill jag gärna ha kvar bebis till BF iaf! Någon dag innan är inte helt fel heller men nu vill jag inte att den ska komma ut
    En till senis! 24/9...känns som en evighet när andra börjar tala om förlossningstecken...
  • Em
    LillStinis skrev 2012-08-16 07:54:31 följande:
    Hade kraftiga värkar mellan 23 - 01 inatt. Sen bara avtog dom. Var helt säker på att det var dags. Är ju trots allt i v38+3. ska på tul idag för att se storleken på denna.

Whiihooo, då kommer ju bebis snart! Håller tummarna!
  • Em

Ganska nöjd efter besöket hos bm idag! V. 35, SF på 33, bt hade sjunkit till 100/60 (lågt för mig...inte konstigt att jag har varit yr), vikt: 79 (+12,5 kg) bebis hjärtljud 140...fick även tillfälle att kräka av mig ordentligt på den inkompetenta vårdpersonalen på fl...man blir inte tagen på allvar. Förra veckan fick grannen sin son och de höll på att inte undersöka henne...hon har öppen 8 (!!!!) cm... Jag vill inte ringa dit och bli avsnäst och tjata för att få komma in...men så kommer det att bli.

• Em
    Alicias skrev 2012-08-16 15:11:09 följande:
    Usch fick nyss veta att en kollega till mig har gått bort i en olycka. Hennes lilla son var med henne när det hände och han har bara sin mamma, ingen kontakt med pappan. Ryser i hela kroppen! Livet är så otroligt skört, ena stunden är man här och nästa stund kan livet vara över, på bara en sekund.  Vill inte skapa tråkig stämning här inne men idag är jag extra tacksam och lycklig för det lilla livet jag bär i min mage och för alla era små. 

Herregud...fy vad tragiskt! Sänder tankar till dig o den lilla pijken !
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012