• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Åh jisses, vilken sötnöt hon är!! Nu är jag helt förvirrad...men vem var det nu som fick en pojke inatt!?

• Em
    Edds skrev 2012-08-12 07:39:21 följande:
    En lite knas fråga, man ska ju inte bära tungt .. Men varför inte? Eller tungt och tungt.. Jag hjälper mannen lite i huset, gett honom ngn bräda och så, plockat lite skräp osv. Sitter ner och vilar hela tiden! Men folk säger att jag tar i för mkt.. Gör jag det eller kan jag ta i det som känns bra för mig?? V38 om 3 dagar :D

Det handlar väl om att försöka ta fans om sig själv o bebis och lyssna på sin kropp var ena egna gräns går! Man vill väl inte att bebisen ska komma ut tidigare än vad den är mogen till o det kan ju vara en risk om man jämt tar i för mycket...själv flyttade jag veckan innan Noah kom, så jag var väl en o annan kartong...
  • Em
    FijaLija skrev 2012-08-12 07:21:35 följande:
    Vissa mornar vaknar jag på rygg. Det är så himla läskigt när bebisen har sjunkit in till ryggen! Det känns som att man inte har någon mage kvar och gravidkänslan är som bortblåst. Nu har jag varit uppe en stund eftersom min sambo tyckte att han skulle sno all plats i sängen och mitt täcke medan jag var uppe och kissade ;) jag lär ha sovit som en gurka i natt. Jag har ont överallt känns det som :/

Vaknade på samma sätt...det känns liksom som träningsvärk och att skinnet inte har töjt ut sig tillräckligt...skiiiitobehagligt!! Nu är vi hemma från semestern! Fy vilka härliga dagar...men oj vad mycket mer bekvämt att sova hemma o nära toaletten mannen var på 30- års fest igår...jag fick ställa in...har mest förvärkar hela tiden o kroppen blir så trött av det...fast det var synd att man missade den! Nu väntar jag o Noah på mannen, älskar Bolibompamys med Noah!!
  • Em
    Virvelvindan skrev 2012-08-12 07:43:46 följande:
    Man samlar i ett helt dygn för att det ska blir ett mer exakt värde än på bara stickorna. Ja mina tre graviditeter har varit sjukt olika. På gott och ont Ja man blir lite FL-skadad. Nu ska jag stänga av mobilen för de ska börja med ctg nu hos "grannen" och här. Inte så bra om det stör apparaturen.. Kram

Örk, vilka jobbiga dygn du verkar ha haft!man skojar ju inte bort migrän direkt!! Passa på o vila så gott fet gåt! Stor krya på kram!
  • Em
    StarStruck skrev 2012-08-11 23:49:44 följande:
    Ja då var vi hemma igen. Det var fullt på förlossningen så ingen ordentlig undersökning gjordes, dom kollade inte tappen eller så, ctg-grejen mätte några sd. Vi fick inget utlåtande från någon läkare eller så. Fick nya citodon sen var det bara att åka hem. Välkommen till nyköpings lasarett... Nu börjar det göra ont igen också. F*n...

Va sjukt! Blir så förbannad när jag hör hur misshandlade gravida kvinnor blir i tid o otid!!! Tror de att man åker Ib för art man tycker att det är kul!! Blir så ledsen för din skull som har haft mycket sammandragningar o annat skit! Stor kran till dig! Hoppas att du får en bra dag!!
  • Em
    Edds skrev 2012-08-12 08:00:00 följande:
    Okej:) tack för era svar :) jag har ju dock själv satt en gräns att jag inte ska göra så mkt under hela dagen att jag är helt förstörd under kvällen jag ska heller inte jobba så hårt att jag hinner bli trött eller få ont. Jag sätter mig och vilar innan det!

Då är du ju rätt på det! ha en go dag!
  • Em
    Frokenpilla skrev 2012-08-12 11:23:29 följande:
    Angie: Iskall dryck, eller kaffe brukar fungera här! Är det någon som vet hur stor risk det är att gå över tiden om man fått första barnet i vecka 38? brukar man följa trenden eller är det helt slumpartad? Orkar verkligen inte gå över tiden, kan knappt röra mig! Blä! 

Fick också min prins i v 38...och undrade detsamma...har det inte så lätt nu. Hoppas lite att min markanta sjunkna mage nu i v 34 är ett gott tecken på art lillebror följer i storebrors fotspår!
  • Em

Jag försöker så gott det går...känner mig som en elitgymnast...och resultatet ger väl mer att önska. Jag ser mer ut som nåt som har fått rabies...haha

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012