• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Ida! Alla tankar till dig! Snart kommer din lilla skatt!

• Em
    Angie99: alltså..Noah var namnlös i 6 veckor...ibland måste ju namnet växa in i individen. MEN när vi ska sätta oss o vara allvarliga och försöka hitta ett namn som passar in i familjen, så kommer han alltid med ett som kanske är på allvar liksom, men som vi sen skrattar massor åt! Igår var det Konrad....passar inte till våra namn, vårt efternamn eller till Noahs namn...men nu så är alla namn förknippade med det...förra gången var det Romulu...

men vi har ju två namn, så det blir nog ett av dem! Men man behöver inte heller stressa är det jag ville komma till med, ibland kan man ju stressa till ett namn som inte riktigt passar...Noah låg långt ner på vår "orginallista" och nu skulle det vara superkonstigt om han hade hetat nåt annat...
  • Em

Jag äter också för att jag måste...det enda jag fortfarande har smak för är is, fläder dryck o vattenmelon...men min man tvångsmatar mig Har gått upp 12 kg (fast nu är det nästan 11...) sen +. Att jämföra med förra graviditeten...22 kg!!!

• Em

Har en riktigt rövig dag.....har haft förvärkar hela dagen....det funkar inte superbra att vila heller...kan de 6 sista veckorna gå vansinnigt snabbt så hade jag varit gladast.mot foglossning funkar även tens!!

• Em

Örk va jobbigt kladdiskakis! Tänker på dig o hoppas på det bästa!

• Em
    förstis skrev 2012-08-06 07:22:58 följande:
    Septemberbarnet blev en agustibebis istället. Igår 5/8 blev vi stolta föräldrar till en liten gosse på 2430 g. Jag fick en snabbt uppseglande havandeskapsförgiftning och var dålig både i symtom och i labprover så beslutet om snitt togs på fm och 13:45 kom gossen. Fantastiskt söt gosse som är såååå efterlängtad. Eeftersom han är 5v tidig så har han fått lite hjälp med andningen för att vidga lungorna men den har han sluppit under natten. Nu hoppas jag att vi får ha honom hos oss idag!!!

Nämen GRATTIS! Vilken överraskning! Njut av miraklet som ett barn är och bara mys på!
  • Em

Och ta hand om DIG med! All lycka till dig och din lilla familj!!

• Em

Vi kissar också på sticka och meddelar bm om det ger utslag.

Smurfan87 skrev 2012-08-06 13:00:36 följande:
    Oj jag hade bara 100/60 sist :S BM skrattade och sa det är ju ingen risk för havandeskapsförgiftning iaf. Känns som jättelågt i jämförelse med er andra, kan det blir farligt på det hållet också!?

jag hade 90/60 ett bra tag...men det var ju också den perioden som jag tippade av så mycket...
  • Em
    Choccolat: Spännande, men jag förstår att det känns lite läskigt med! Det går nog superbra ska du se! De har ju ögonen på dig! 

IDAG åker vi på semester...skulle varit igår, men jag mådde så dassigt hela dagen igår (som sen på kvällen kröntes med en ordentlig yrsel/ pirr i armar och ansikte/ flimmer för ögonen osv känslor) så vi sköt på det till idag. Är det nån kloker som vet vad det kan vara och om jag bör vara mer uppmärksam/ bli rädd (blev lite rädd igår att det kunde va havandeskapsförgiftning, men tänker att om det är bättre idag så är det väl ingen fara??)

Idag är det bättre och det ska faktiskt bli superskönt att komma bort lite, och vilken lyx att helt plötsligt va minst 4 personer på vårt lilla yrväder!! HURRRRAAA!!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012