• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • mizzy
    Frokenpilla skrev 2012-01-06 11:38:18 följande:
    Mizzy: Jag har också sån värk som du beskriver.. Jag har inte haft det nu, men i min förra graviditet hade jag bruna flytningar.. :) Man får sköra slemhinnor
    okej tack för svaret :) 

jag är hungrig hela tiden också, vaknade mitt i natten och fick ta ett äpple.. skumt! 
  • sexhundra

Mymymlan: jag är i v 5+4 och vaknade med värdelns illamående och kände att jag va tvungen att spy. Sitter i lite nu men inte lika mkt.. Svårt och jobba när det är så!

• Mamilla
    Frokenpilla skrev 2012-01-06 10:37:05 följande:
    Lilla Pluppen: Grattis!!!!

Mamilla: Ballar din mage också ur av kaffe numera? min mage är helt uppochner..

Räcker nästan med att jag tänker på kaffe så blir jag helt upp och ner. Spelar ingen roll vad jag äter lägre. Måste kuta till toan för minsta lilla nu. Inte kräkas eller nått utan nr 2..
  • Somnium
    Lemis skrev 2012-01-06 11:06:54 följande:
    Vad har ni för symtomer? Mina bröst slutade ömma igår, men idag tidig morgon fram till nu så har jag mått illa och spytt i omgångar.

Jag har sluppit kräkas men det står i halsen! Mår väldigt illa, mest förmiddagar, eftermiddagar och kvällar, ja hela tiden Tungan ute
    Magen värker på ett märkligt sätt och huvudvärken är inte att leka med!
    Dock tycker jag allt att brösten är ganska snälla mot mej hittills =)
    När är BF?? Kram   
  • AngelinFear

Ingen bra dag då jag vaknade med en igentäppt hals samtidigt som jag är sjukt hungrig, men när jag försöker äta får jag nästintill kväljningar :/ 

• Lycklig och glad

Jag är i vecka 5+0.Räknas det som vecka 6 då? Detta är verkligen helt nytt för mig:) På fredag ska jag till mvc och träffa  barnmorkan för första gången. Blir spännande.

Jag är bara 28 år så jag kommer antagligen inte erbjudas test för kromosomfel, men min man har en halvbror som har  downs syndrom. Jag funderar på om jag ska göra, eller får göra det. Hur skulle ni ha gjort i min situation?

• N1987

Lycklig och glad: Det stämmer att du är i v.6 då.. En del saker som handlar om graviditet är rena grekiskan! ;)

• Saradenrara
    LillaPluppen skrev 2012-01-06 08:59:33 följande:

äntligen kan jag joina en grupp=) dagens skörd av test såg ut såhär!! tjohooo=)
    är andra barnet för oss och det blir BF den 15 sept!
    peppar peppar på att allt går bra!  

GRATTIS och välkommen till gruppen :)
  • MiaMy
    sexhundra skrev 2012-01-06 11:40:49 följande:
    Mymymlan: jag är i v 5+4 och vaknade med värdelns illamående och kände att jag va tvungen att spy. Sitter i lite nu men inte lika mkt.. Svårt och jobba när det är så!
    Ja! Jag har haft turen att vara ledig ända sen jag plussade. På måndagen börjar jobbet dock, undrar hur det ska gå... Cool
  • Smurfan87

Samma här har typ jullov :) Gud va ungt det lät haha. Börjar skolan på tisdag igen. Har mest mått illa på kvällarna. Är livrädd för att få värsta spyattacken på en föreläsning! Det går ju inte direkt hålla det hemligt längre då, annars tror väl alla att man fått maginfluensan eller nått. Är faktiskt lite rädd för att ha föreläsning.... :S

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012