• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Lemis

Jag är 28 kommer från Blekinge. Detta blir vårt andra barn. Jag är i vecka 5 idag. Om två 2 veckor ska jag på vul och se så pyret sitter rätt.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • MiaMy

Om vi  nu ska prata om nojor, så är jag lite nojig angående folsyra. Eftersom vår graviditet inte var helt och hållet planerad (vi hade tänkt vänta några månader till) har jag inte ätit extra folsyra FÖRE befruktningen, utan började äta det ungefär samtidigt som befruktningen skedde. Jag har läst på nätet att man ska ha ätit det i en månad FÖRE man blir gravid för att det ska ge effekt. Är det då helt onödigt att äta det nu? Började jag för sent, så att min baby har större risk för ryggmärgsbråck?

Jobbigt med alla dessa tankar som spökar... Obestämd

• sexhundra

Bebisen såklart!? Om ni har några namn som ni alltid velat att era barn ska heta tex.

• N1987
    Hbg33 skrev 2012-01-06 19:10:07 följande:
    Det har du nog rätt i.. Har aldrig hört eller läst att ju mindre symptom/svagare streck på stickor betyder större risk för missfall. Nä, det är nog bara som man nojar sig isf. Men självklart förstår jag att man ändå analyserar varenda liten sak o symptom, för man vill ju så gärna ha kvar det lilla livet. Ja, det är inte lätt alltså. Men man får försöka slappna av så gott det går.
    Större risk för missfall kanske det inte betyder. Men ser man att teststreckens färg minskar från dag till dag bör man nog definitivt vara orolig. Alla mina 4 MF har börjar så eller att dom inte varit "tillräckligt" starka från början. Och det handlar inte om att jag nojat utan att hcg-nivån varit låg.
  • Hbg33
    sexhundra skrev 2012-01-06 19:13:39 följande:
    Bebisen såklart!? Om ni har några namn som ni alltid velat att era barn ska heta tex.
    Jaha, på barnet.. Ok.. Nä, inga direkta så . Men Vega va ju fint som splink nämnde.Sen gillar jag Lovis.
  • Vili
    MiaMy skrev 2012-01-06 19:13:31 följande:
    Om vi  nu ska prata om nojor, så är jag lite nojig angående folsyra. Eftersom vår graviditet inte var helt och hållet planerad (vi hade tänkt vänta några månader till) har jag inte ätit extra folsyra FÖRE befruktningen, utan började äta det ungefär samtidigt som befruktningen skedde. Jag har läst på nätet att man ska ha ätit det i en månad FÖRE man blir gravid för att det ska ge effekt. Är det då helt onödigt att äta det nu? Började jag för sent, så att min baby har större risk för ryggmärgsbråck?

Jobbigt med alla dessa tankar som spökar... Obestämd
    Det föds friska barn utan extra folsyra också, vid min första oplanerade graviditet åt jag ingen folsyra förrän vecka 15, barnmorskan sa att det är bra att börja så snart man fått reda på att man är gravid (om man nu alltså inte planerat det hela).
  • LöjligaFamiljen

Vi har bara ett tjejnamn. Så blir det en tjej så blir det en Lilly :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012