• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Mamilla
    StarStruck skrev 2012-01-06 21:50:51 följande:
    Man behöver inte vara så nojlig, alltså, det fanns en tid å alla rekommendationer inte ens fanns och människan har ju uppenbarligen överlevt ändå

Precis, de överlevde förr. Jag är nog inte så nojig med maten. Fisk är väl det jag tänker mest på men fisk är jag noga med oavsett om jag är gravid eller inte.

Jag tar det som det kommer, slutade iaf röka dagen efter jag plussade. Uj vad grinig jag varit!
  • Choccolat
    entrea skrev 2012-01-06 22:07:06 följande:
    Usch och fy! jag har haft det värsta migränanfallet genom tiderna... Det började med att jag började sladdar och flimra framför ögonen. Efter ca 10 min kom huvudvärken. det var en fruktansvärd sprängande känsla och jag kunde inte röra mig på 8 timmar.. nu känns det bättre men måste göra långsamma rörelser för att det inte ska göra ont... Hade mkt migrän när jag var gravid med sonen, men det här slog alla rekord... är det någon som ger i fall det finns andra värktabletter än alvedon man kan ta? de hjälpte inte ett dugg nämligen...
    Ne.. tyvärr så är all migränmedicin nervstimulerande.. ingen medicin har det forskats tillräckligt på för att veta om det påverkar bebis eller inte... Helt vidrigt.. jag vet inte alls hur jag ska klara mig faktiskt... 
  • LillaPluppen
    entrea skrev 2012-01-06 22:07:06 följande:
    Usch och fy! jag har haft det värsta migränanfallet genom tiderna... Det började med att jag började sladdar och flimra framför ögonen. Efter ca 10 min kom huvudvärken. det var en fruktansvärd sprängande känsla och jag kunde inte röra mig på 8 timmar.. nu känns det bättre men måste göra långsamma rörelser för att det inte ska göra ont... Hade mkt migrän när jag var gravid med sonen, men det här slog alla rekord... är det någon som ger i fall det finns andra värktabletter än alvedon man kan ta? de hjälpte inte ett dugg nämligen...
    Du kan ju använda eeze ända fram till graviditetens sista 3 månader står det på bipacksedeln. Provat det?
  • StarStruck
    Mamilla skrev 2012-01-06 22:10:02 följande:
    Precis, de överlevde förr. Jag är nog inte så nojig med maten. Fisk är väl det jag tänker mest på men fisk är jag noga med oavsett om jag är gravid eller inte.

Jag tar det som det kommer, slutade iaf röka dagen efter jag plussade. Uj vad grinig jag varit!
    Ja, sånna uppenbara saker som fisk och visst kött, rökning och alkohol är jag noga med.
    Jag slutade också röka samma dag så det är samma härDrömmer
  • entrea

Det var verkligen hemskt! Och jag vet att det är hormonstyrt.. Så du har också migrän? Hur ska det gå?? Minns att jag hade ont i huvudet ca 3 dagar i veckan förra graviditeten... men inre på långa vägar så här smärtsamt

• lilly01

Hej Hej Glad Jag hoppar in här!! Går in i v.7 imorgon, första barnet..1 tidigare mf.. Så nu hoppas vi att det ska gå bra denna gången! Ömma bröst, sug i magen med illamående o trötthet har kommit den sista veckan nu. Spännande o häftigt o få vara med om detta..Skrattande

• entrea

Fick rådet att inte använda eeze, med får rådfråga igen..

• Mamilla
    StarStruck skrev 2012-01-06 22:14:04 följande:
    Ja, sånna uppenbara saker som fisk och visst kött, rökning och alkohol är jag noga med.

Jag slutade också röka samma dag så det är samma här

Jag kommer ihåg att man heller inte bör äta typ mögelost el såna "delikatess" ostar, vilket är det enda jag vill äta nu!

Suck.

Slutade röka när jag väntade sonen men var så jädra dum att jag föll dit igen när han var 6 månader. Men nu är det slut med det igen och den här gången ska jag absolut inte börja igen. Tänker inte heller gå upp så mycket i vikt som förra, ersatte rökning med glass och mina gravid cravings var zoo apor och kexchoklad. Resulterade i +35 kg.

Den här gången blir det frukt och grönt!! Haha
  • Smurfan87

Beställde precis en sån där gravid dagbok :) ska bli mysigt att fylla i :) tror att det kan vara en rolig grej att ge sitt barn när de tex fyller 20 :)

• MiaMy

Det står så här på babycenter.com:

"Den majonnäs du kan köpa på tub eller burk i mataffären är däremot säker att äta." Så det kanske är samma med bearnaise-sås? Bara en gissning Glad

Hur tänker ni när ni väljer fisk? Äter ni endast odlad fisk?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012