Saradenrara skrev 2012-01-05 22:49:08 följande:
Jag skriver alltid upp i kalendern i mobilen vilken dag jag får mens och vilken dag en slutar. Sen när jag tycker att mensen borde ha kommit så räknar jag bara dagarna från förra gången jag hade mens. Hade jag inte skrivit upp de i mobilen hade jag aldrig kommit ihåg de , just för att mensen var så oregelbunden. Den här månaden fick jag en brun flytning kring mensdagen så då stoppa jag in en tampong och gick o la mig. På morgonen va de inget mer. Då blev jag riktigt irriterad och bad till gud att min kropp skulle bli normal igen. Och det blev den ju på sätt och vis :D
Det bästa är nog att ringa KK och be att få komma på ett vul. Säg att du inte har en aning om hur långt gången du är pga strulig mens.
Kram
Jag tänkte varenda gång jag hade mens att jag skulle skriva upp när den kom o slutade men visst är det långt från tanke till handling ibland!?
Jo jag får ta och ringa till bm i början av nästa vecka, med förra så fick jag mitt första datum 28/11 men sen vid rutin ul fick jag månaden innan och han är född 8/10, så snacka om att jag har noll koll!. Vill gärna "förneka" graviditeten ett tag till med tanke på att jag ska på arbetsintervju den 12 Jan. Hua, hur ställer sig en arbetsgivare till att anställa en gravid kvinna??