• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Saradenrara
    Together90 skrev 2012-01-05 21:58:01 följande:

Jag fick det första plusset på ungefär BIM-1 och det var väldigt svagt och det är nog det nedersta testet och det översta testet är tagit igår kväll med urin jag hållit inne i 1 h alltså på BIM, hade inte tänkt att testa igår kväll egentligen men kunde inte låta bli..jag ville se om det blivit något starkare..men ni tycker att det översta testet också är "svaagt"? 

Jag har alltid plusset väldigt tidigt tidigare graviditeter ( 5 graviditeter= 1 abort 2008, 1 son 2009, 3 Missfall/MA nu 2011) så jag hade nästan gett upp när testet helt plötsligt visade svagt pluss.
    Ägget måste satt sig väldigt sent.

Men jag tog ett digitalt på BIM-1 ungefär och fick Gravid 1-2 det var samma dag som jag fick första plusset såklart...

Åh va kul att du fick plus nu :) jag har två aborter bakom mig från 2008. Jag har aldrig plussat tidigare än dag 35 i cykeln. Men den här gången blev det jätte starkt på dag 34 så jag måste haft ägglosning väldigt tidigt förra månaden. Villka veckor fick du mf? är så jäkla orolig för de. åker ju utomlands nästa helg och är borta 3v, är jätte orolig att jag ska få mf när vi är där. vad gör man då lixom?
  • Together90
    Saradenrara skrev 2012-01-05 22:21:41 följande:
    Åh va kul att du fick plus nu :) jag har två aborter bakom mig från 2008. Jag har aldrig plussat tidigare än dag 35 i cykeln. Men den här gången blev det jätte starkt på dag 34 så jag måste haft ägglosning väldigt tidigt förra månaden. Villka veckor fick du mf? är så jäkla orolig för de. åker ju utomlands nästa helg och är borta 3v, är jätte orolig att jag ska få mf när vi är där. vad gör man då lixom?

Men när du får mens, får du den på dag 28:a då egentligen ?

Kram
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Saradenrara
    Together90 skrev 2012-01-05 22:17:21 följande:
    Ja jämfört med dina tester så är ju mina svaga...

haha ja. men jag väntade ju en vecka efter försenad mens just för att jag vet att de inte visar nått för mig innan. men du är ju gravid de har vi ju sett svart på vitt nu.  så GRATTIS till oss :D
  • Mamilla

Jag försöker räkna på när man ungefär kan tänka sig att den Lill* kan komma till jorden. När hade ni er mens senast? Jag vill räkna lite, men jag känner mig nollställd. Huvudet är inte med alls längre.

Hur har ni räknat? :)

• Eddies

och nu kom molvärken på kvällen igen. varför känner jag mig bara gravid på kvällarna :D:D

imorgon ska jag åka skoter.. kanske bör be föraren köra riktigt försiktigt ;P vilken han lär göra :)

• Together90
    Mamilla skrev 2012-01-05 22:25:28 följande:
    Jag försöker räkna på när man ungefär kan tänka sig att den Lill* kan komma till jorden. När hade ni er mens senast? Jag vill räkna lite, men jag känner mig nollställd. Huvudet är inte med alls längre.

Hur har ni räknat? :)

Det finns här på familjeliv en uträknare:) 

kram 
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • N1987

Näe tjejer, nu är det dags att sova. Man blir ju tydligen så förbaskat trött av att vara med barn.. Glad
    Natti natti på er {#emotions_dlg.flower}

• Mamilla
    Saradenrara skrev 2012-01-05 22:21:41 följande:

Jag kom nyss hem från en utlandsresa, testade mig samma dag som vi åkte. Orolig till tusen, ville absolut inte vara i ett främmande land när man inte visste vad som skulle hända. Men allt gick bra :) gick första dagen och letade efter närmsta doktor utifall något skulle gå snett. Allt kommer säkert gå fint! Njut av utlandsresan och planera framtiden ;)
  • Saradenrara
    Together90 skrev 2012-01-05 22:22:58 följande:

Men när du får mens, får du den på dag 28:a då egentligen ?

Kram

Alltså jag har haft ganska regelbunden mens fram tills i sommras. förr fick jag alltid mens mellan 32-35 dagar. Hade jag inte fått mens på dag 35 så visste jag att jag var gravid. Efter sommaren började mensen strula. Jag fick mens på dag 45 ena månaden och månaden efter på dag 23 osv. Då fick jag mensreglerande piller utskrivna som oxå skulle göra att jag inte fick någon ägglossning. Jag åt dessa piller i 3 månader och mensen strulade fortfarande. Tillslut gjorde jag ett test den 1jan som visade possitivt. Jag hade inga som helst tankar på att jag kunde vara gravid, gjorte testen mest för att kunna tala om för läkaren när jag ringde att jag gjort test o jag är inte gravid så det är nått annat fel. MEN jag var gravid och fick ringa BM istället :D Jag hade min senaste mens med start den 28 Nov.
  • Together90
    Saradenrara skrev 2012-01-05 22:33:05 följande:

Alltså jag har haft ganska regelbunden mens fram tills i sommras. förr fick jag alltid mens mellan 32-35 dagar. Hade jag inte fått mens på dag 35 så visste jag att jag var gravid. Efter sommaren började mensen strula. Jag fick mens på dag 45 ena månaden och månaden efter på dag 23 osv. Då fick jag mensreglerande piller utskrivna som oxå skulle göra att jag inte fick någon ägglossning. Jag åt dessa piller i 3 månader och mensen strulade fortfarande. Tillslut gjorde jag ett test den 1jan som visade possitivt. Jag hade inga som helst tankar på att jag kunde vara gravid, gjorte testen mest för att kunna tala om för läkaren när jag ringde att jag gjort test o jag är inte gravid så det är nått annat fel. MEN jag var gravid och fick ringa BM istället :D Jag hade min senaste mens med start den 28 Nov.

Okeeej haha va struligt men GRATTIS till graviditeten oavsett:)

kraam
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012