babygirl03 skrev 2012-10-13 23:02:23 följande:
hej plusset kommer :) lovar er:)
man kan inte tvinga på gravidtet kom ihåg det! även om man så hade velat :) jag var precis likadan innan jag blev på smällen hade jag nästan gett upp *fnissar*
ska försöka snart igen
Minns den känslan jag hade i början att man måste bli gravid. det var bara jobbigt. ta det lungt så kommer det När det dags förde
Det var inte länge sedan någon kikade in med liknande kommentarer här, och jag måste säga: helt fel tråd med den approachen.
Nästan alla har funnits här i över ett år (jag själv i ett år och åtta månader). Många är mitt inne i utredning, vissa väntar på att få sin, några genomgår jobbiga behandlingar och en del kämpar på egen hand fortfarande. Jag förstår naturligtvis att du inte menar något illa, men nu kommer du ändå att få ansvara över dina ord. Du har gett dig in i en tråd där tillochmed namnet skvallrar om vilka slags människor som rör sig här inne, och utan att läsa igenom tråden lämnar du ett inlägg som jag garanterar kommer landa helt snett hos samtliga medlemmar härifrån. Barnfrågan är, som du borde förstå, en mycket känslig fråga och det är lätt att trampa människor på tårna. Du borde välja dina ord mer försiktigt, för det räcker inte alltid att man själv har goda intentioner, man måste försöka sätta sig in i hur budskapet kommer landa hos mottagarna också.
I det här fallet landade det illa, i alla fall hos mig. Jag upplever att ditt inlägg är respektlöst och klumpigt och jag hade önskat att du tänkt igenom innebörden av dina ord innan du slängde iväg dem. Jag anar att fler kommer sätta sig på tvären här inne nu och förhoppningsvis kommer mitt svar att ge dig förståelse för varför.
Men alla klantar vi till det ibland och nästa gång så är jag övertygad om att ditt meddelande är bättre publikanpassat. Jag hoppas att du inte behöver vänta så länge på ditt plus och att du slipper gå igenom de jobbiga behandlingar som många av oss andra här just nu gör.