• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Hej på er!

Jag har en slöa-i-soffan-fredag ikväll och tänkte kika in här en sväng och höra hur det är med er. Mår ni gött, tjejer? :)

Jag har ju, som jag tidigare berättade, inte alls haft koll på cykel den här månaden, eftersom vi bestämde oss att HELT lägga bort verkstaden nu innan utredningen drog igång. Nu när jag har fått pergo utskrivet så vill jag ju däremot bara att nästa cykel ska starta så att jag får börja med tabletterna, hehe. Jag vet inte alls när jag har BIM. Senaste cykeln var ju 37 dagar lång helt plötsligt, så enligt min app har jag BIM den 5 oktober, men jag är inte så säker på att det stämmer jag... Är i alla fall på dag 20 nu, för jag har för mig att jag fick mens den 2 september.

Nåväl, läkaren tyckte ju det såg ut som om jag faktiskt fått en egen ÄL denna månad, vilket kommer att bekräftas med blogprov på måndag. Det kan kanske förklara varför jag har haft lite molvärk i magen och väldigt ömma bröst senaste veckan. Jag undrar när ÄL faktiskt skedde. Har ju mått såhär ett tag nu, och har en himla huvudvärk och ont i ländryggen. Det känns häftigt att ägglossa själv! Iofs äter jag ju BDG och RR, så det kan ju vara därför, men jag är ändå glad.

Jag har stora förhoppningar på pergon! Glad Nu jäklar ska det bli ett plus innan året är slut!

Förresten, ni som vet... hur många cykler prövar man att käka pergo innan man börjar gå över och tänka på IVF? 

• Nellin
    Hoppas 2012 skrev 2012-09-22 11:53:19 följande:
    Hej tjejer, hur går det för alla??!!!
    Hej Hoppas! Roligt att du kikar in!
    Hur mår du? Berätta berätta berätta!!! :)

Här är det en eller två veckor kvar till BIM, jag vet inte så noga. Har fått pergo utskrivet för första gången, utredningen på kliniken är i full gång och när mensen kommer ska jag börja testa tabletterna. SPÄNNANDE! :)

Vilken vecka är du i nu? Det måste vara runt 20 va?
    Är magen rund och go? Känner du sparkar? Några komplikationer eller bara härligheter? 
  • Nellin
    Hoppas 2012 skrev 2012-09-22 23:21:04 följande:
    Hej nellin!! :)
    Jag mår bra, är i vecka 19 nu så bra gissat :)
    Ja det syns ganska mycket nu faktiskt, ville inte lägga in bild, alla kämpar här så mkt så vill inte göra någon upprörd eller så. Började känna förra söndagen men visste då inte vad eller om det var bebis men när det kom varje dag började jag förstå :)

Nja det är inte bara skoj skoj måste jag säga. Tydligen blir ens kropp allas egendom att påpeka och prata om när man är gravid
    :(

Men oj så spännande!!!! Hur känns allt?

Kram
    Rar du är som tänker så. Jag skulle i alla fall gärna vilja se magen! :) Kan man skicka bilder via meddelandefunktionen? Om du har bild så får du gärna maila mig. 

Härligt att känna sparkar! Jag kan ju inte alls föreställa mig hur det känns, men jag längtar verkligen efter det. Vilken grej det måste vara! Trist det där med att alla verkar tro att de få röra vid och prata om magen så fort de ser en gravid kvinna. Jag har nog aldrig förstått mig på det där...

Jag tycker allt känns bra. Nu är ju utredningen igång, vi får hjälp så jag känner mig hoppfull. Ett plus innan 2012 är slut måste jag hoppas på faktiskt. :)

Kram! 
  • Nellin
    Pastell skrev 2012-09-23 21:04:02 följande:
    JZ79: Jo jag förstår dig. Men kör på om du har lust och orkar, och han inte är rädd för att bli smittad. Annars tycker jag inte en månad gör så mycket egentligen trots allt.
    Ja vi skjuter upp pga att jag hinner bli färdig uska då till sommaren, annars kanske jag inte orkar göra praktik höggravid. Det är ju trots allt en belastning för kroppen på praktiken.

BaPuma: Kul att du skriver. Ska genast kolla in hemsidan   kram

Måste fråga alla övriga, de senaste två månaderna har jag ju förmodligen haft ägglossning vilket jag inte haft på år och dagar. Det är ju supertrevlig i och för sig för då ökar ju chansen att bli gravid, MEN från äl-mens har jag numera superont vid sex. Är så öm både i äggstockar och livmoder(tappen? ) så klarar knappt ha sex. Vet att jag hade dessa besvär för flera år sedan ibland. Vad beror detta på?
    Vissa kvinnor blir väldigt känsliga, ömma och svullna mellan ÄL och mens. Jag är en av dem, och blöder dessutom lätt vid samlag. Eller blöder är väl att ta i, men får ofta lite bruna eller ljusrosa flytningar om vi har sex. Dessa försvinner dagen efter och min läkare säger att vissa kvinnor helt enkelt är lättblödliga inuti. Det är jobbigt att vara så öm och ha så ont, men vad jag har blivit tillsagd så är det inte farligt.

Om jag var du skulle jag tala med en BM, sköterska eller läkare och kolla för säkerhets skull bara, så allt är bra. Och kanske kan du får tips på vad du kan göra för att underlätta för dig. :)

Kram på dig, och grattis till ÄL! Jag vet hur lycklig man kan bli. Det blev jag denna månad, trots värken.
    Nu har dessutom tuttarna gått upp en storlek och gör väldans ont. Antar att det är ÄL-symptom också. :) 
  • Nellin
    kanske 4a skrev 2012-09-23 15:23:54 följande:

Jag är på äl +10 idag och så här ser testet ut, tyvärr torkat hann inte ta någon bild innan. Kanske kan inbilla mig en skugga.
    Som vanligt är det ju så himla svårt att se på bild. Du är ju fortfarande väldigt tidigt ute. Jag vet att du sa att du alltid plusat tidigt, men man vet aldrig. Så länge mensen är borta så finns alltid chansen. Fortsätt testa!!! :) Och lägg upp fler bilder om du vill. Håll upp mot ljuset så syns det bättre på bild också. :)

Jag håller tummarna stenhårt! 
  • Nellin
    JZ79 skrev 2012-09-24 00:08:14 följande:
    Jag fick en känsla tidigare ikväll att äl inte alls är om 2 dagar utan nuuuu. Tog ett test som var super positivt!! Kunde inte hålla mig ;) Maken blev ordentligt nattad idag å jag hoppas vi gjort en bebis :D
    Wihooo! Bra jobbat! :) Nu hejar jag på för fullt och håller tummarna så det knakar! JUNIBEBIS!!!
  • Nellin
    Fridzl skrev 2012-09-24 00:27:10 följande:
    Igår (lördag) var det exakt 5 veckor sen missfallet. Inväntar att mensen ska komma men hoppas att den uteblir och att testen kommer visa positivt. Har dock inga höga förhoppningar i och med att jag inte har några symtom..

Skulle vara så mysigt om man lyckades få ett sommarbarn som sitt första barn.. nu när det gått för lång tid för att kunna få ett vårbarn.  
    Ja visst vore det väl härligt med ett sommarbarn! 
  • Nellin
    Malin1988 skrev 2012-09-24 07:27:26 följande:
    Cykeldag 20 idag, lång väntan.... Lite ömma bröst men annars inga symptom. Ska ta progesteronprovet denna vecka!
    Ja här tror jag att jag är på cykeldag 23. Och trots att vi inte försökt denna månad, trots att jag inte har någon aning om hur cykeln har sett ut med ÄL och allt så har jag liksom börjat känna efter och vänta på BIM, som jag inte vet när den är. Så typiskt! Varför kan jag inte vara lika upptagen av annat och obrydd som jag varit fram tills nu i den här cykeln?

Chanserna för att det ska ha blivit nåt den här gången är så sjukt minimal eftersom vi haft mycket mindre sex än vi brukar, och förmodligen inte ens på rätt dagar. Så jag vet inte varför jag håller på så här och hoppas och väntar nu, när vi faktiskt bestämde oss att i september blir det inget plus.

Man är ju knäpp... 
  • Nellin
    kanske 4a skrev 2012-09-24 18:03:51 följande:

Har ont på höger sida, strålar bak mot ryggen och mot ändtarmen, precis som vid mina X. Tänk om det sitter fel igen, då blir det inga fler barn här :(

Jag kan förstå att du tänker så, men försök att inte stressa upp dig. Och kontakta gyn om du inte lyckas lugna ner dig, så får de titta på dig. Man ska inte gå omkring och vara ängslig!

Jag tänker på dig och skickar alla lyckosparkar och allt hopp jag har! 
  • Nellin

Maramina: Om man ändrar kontrasten så ser man verkligen något! Jag testade det bara för att jag tyckte mig skymta ett streck. HIMLA SPÄNNANDE!

Kanske 4a: Jag känner igen din frustration och otålighet. Men å andra sidan, vad gör det då? Att man är sådär menar jag... Det är ju inte konstigt. Man lägger ner hela sitt Jag i det här, månad ut och in, så nog fan är det svårt att bara inse att det inte är något där - den här månaden HELLER. Jag tycker du får älta och analysera och krångla hur mycket du vill! FlörtOch jag håller tummarna så länge din mens inte kommit.

Här har jag fått bruna flytningar mitt i allt flyttbärande och det är ju typiskt. Jävla spottings! Är bara på dag 25 i cykeln och har ju alltid MINST 30 dagars cykler. Skit! Är det så här det ska vara alltså? Jag får ingen ÄL själv, förutom någon gång ibland och när jag får det, ja då ska jag få dras med de här jävla spottingsen.

Spottingsen?
    Spottingsarna?
    Nån som bryr sig?
    Knappast!

Hur som helst så tänker jag skita i att hoppas nu när de har dykt upp. Jag fokuserar helt på flytten istället. 

Puss på er!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus