• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Två döttrar och en son skrev 2012-08-23 20:45:57 följande:

Näe jag skulle heller inte köpa ett dyrt cb digitalt innan bim tror jag....
    Men ska du testa redan imorrn bitti igen med stickorna?
    Nyfiken!

Ja är du gravid (hoppas!!) så lär det ju iaf visa tydligare på bim.
    Om inte så tror iaf jag att du var gravid...   

Very spännande!!! Tungan ute    
    Jag har inte bestämt mig ännu. Jag skulle vilja vänta till BIM, men samtidigt vet jag hur jag blir när jag väl sätter mig där för att kissa och testen ligger och ropar på mig. Jag ska försöka hålla mig, med risk för att misslyckas. :)

Jag uppdaterar här om jag skulle testa såklart. :) 
  • Nellin

Hehe, vad rara ni är allihop!

Ja, BIM är tidigast söndag. Det är ju aldrig helt säkert med mig, eftersom jag har PCO och därför olika långa cykler. Men tidigast söndag i alla fall. Och huruvida jag har haft väldigt utspätt urin eller ej är nog svårt att svara på. Jag vet faktiskt inte.

Jag är rätt inställd på att det kommer vara negativt på söndag. Jag måste vara inställd på det.
    Men självklart skriver jag innan Turkiet. Vi kommer inte åka förrän sent. :) 

• Nellin
    Adnil76 skrev 2012-08-23 22:27:10 följande:
    Nellin - när jag var som mest testtokig bad jag sambon gömma testerna. Men ibland letade jag upp dem. ;) Värdigt? Nja...
    Hehe, knasboll! :) Men ingen dum idé!
  • Nellin
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-24 08:15:53 följande:
    Har du testat idag Nellin?

Jag kunde såklart inte låta bli. Morgonurin och testlagret. Negativt. Helt blankt. Så nu lägger jag ner. Jag är inte med barn helt enkelt och jag kommer inte att ta fler test heller. Jag blir för ledsen. Jag får vänta tre månader på att få komma till fertiliteten helt enkelt. Det här tänker jag inte göra mer i alla fall.
  • Nellin

Tvådöttrar: Jag vet inte jag, det ska ju inte finnas någon anledning att tro att de här testerna är dåliga. Molvärken är kvar och kommer då och då. Ont i vänster äggstock också. Utredningsstart om tre månader från nu, men har sagt till dom att vi kan komma in på kort varsel om något återbud skulle dyka upp. Hoppas på det!

• Nellin
    BaPumba skrev 2012-08-24 11:08:53 följande:
    Så länge mensen inte har kommit finns det fortfarande hopp! Men testa inte mer innan du har passerat BIM, testerna verkar ju så osäkra så om du får svagt + kommer du inte känna dig säker, och får du - blir du ledsen. Elakt av kroppen att spöka så för dig och testen som eventuellt lurar dig, åt ena eller andra hållet! Jag hoppas så hårt för dig att du trots allt är gravid!! Men skulle du inte vara det är det ytterligare ett försök i mängden, och snart kommer ni få proffessionell hjälp och då kommer det förhoppningsvis rassla till och vips är du gravid! :) Om några dagar åker ni till ett varmt och skönt Turkiet, oavsett graviditet eller ej. Fokusera på det, det kommer bli härligt! :) Jag hejar på dig Nellin!!

Ja, du har helt rätt. Tack gumman!
  • Nellin
    Reeeebsteeer, hallååå? :) Hur går det för dig gumman? Du har gått förbi BIM nu och vi har inte hört nånting från dig. Har mensen kommit? Kommer du kunna lämna prov? 
  • Nellin

Flickor, jag ligger bredvid en tungt sovande man, men kan själv inte sova pga kraftigt illamående och lite huvudvärk. Då och då fladdrar tankarna iväg och jag finner mig själv i hoppets land. Jag skyller på alla symptom, det är dom som triggar mig till önskevärlden. Söndagen närmar sig och jag har fortfarande inte sett röken av spottings som alltid kommer en vecka innan mens. Efter några minuters svävande samlar jag mig dock och talar om för mig själv att sluta. Jag FÅR INTE hoppas för mycket! Får inte tro att där finns något, för jag FÅR INTE bli sådär knäckt. Det här är så himla svårt, hörrni. Kampen om ett liv.

• Nellin
    Kravmärkt skrev 2012-08-25 10:12:07 följande:
    Åååh jag VET det är OMÖJLIGT att inte sväva iväg! Fan men tänk så här, sväva iväg, du måste få hoppas. Livet bjuder på toppar och dalar och vi klarar det eller hur? Det kommer vara skitjobbigt om mensen kommer och du kommer gråta och må skit. Men det gör väl inget? Tillåt dig hoppas bu, jag hoppas på dig. Som fan!

Du har helt rätt!
  • Nellin
    kanske 4a skrev 2012-08-25 11:36:44 följande:
    Förstår vad du menar. Jag gör så varje månad, trots negativa test som skrattar åt mig tänker jag att det kanske är fel på de, eller det är för tidigt osv. Trots att jag alltid får tidiga plus och vet att det är kört om jag inte ser ens en skugga innan äl +10. Hur mycket man än försöker intala sig själv att det inte är något så hoppas man ändå. Jag har molvärk, ömma bröst, trött och frusen. Men allt det är ju pms-symtom också. Testet lika blankt i morse  äl +11 så jag vet att det är kört. Men jag säger som kravmärkt, vi måste ju få hoppas och önska, man blir lika ledsen ändå när mensen kommer. kram!!  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12

Jag håller helt med och jag tänker fan fortsätta hoppas tills helvetesmensen dyker upp, om den nu gör det. Jag lyckas ju inte sluta tänka på det så det är bättre att ge efter, som ni skriver. Det blir nästan bara mer smärtsamt att låtsas om att man gett upp, när man ändå fortsätter att känna efter. I morgon har jag BIM och min mens har inte gett minsta tecken på att komma, så jag ber till högre makter och håller tummarna. För er också!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus