• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Tack för ditt utförliga svar! En fråga till bara... När under ÄL stiger tempen, och när bör den sjunka igen? Alltså, om jag märker att tempen stiger idag, när inträffar troligen ÄL då?

• Nellin
    cindy03 skrev 2012-08-26 16:01:56 följande:
    Nellin när jag var gravid sist så hade jag också rikliga flytningarSkrattande
    Man kan alltid hoppas att det är så här också. Men har ju som sagt fått ett helt negativt test idag på BIM, så det ser ju inte jätteljust ut. Men jag håller humöret uppe och försöker tänka att det blir bra hur det än blir.

Ett plus kommer när det är meningen att det ska komma! 
  • Nellin
    Joseeefiine skrev 2012-08-26 16:01:08 följande:
    Slutade med mini-pillerna i början av maj.
    Första mensen (PÅ MÅNGA ÅR) kom exakt en månad efter jag slutat.
    Har sedan dess varit mycket regelbunden. Fick svampinfektion för ett par dagar sedan och läste då att det kunde tyda på graviditet också eller att det var tecken på mens, och tyvärr var det ju så.
    Mensen var dock 2 dagar försenad denna gången, så då hoppades man ju mycket. Tog t.om. ett test igår för att jag så gärna ville se "gravid" på det.
    Men förgäves .. mensen kom idag :/.. Men vi fortsätter,, är ju inte länge sedan jag slutade med pillrena så behöver ju inte ha någon panik, men tiden blir lång när man bara längtar! 
    Så då har ni försökt två gånger hittills alltså. För de flesta tar det sig inom det första året, så det är bara att fortsätta. I den här tråden har nog alla försökt i över ett år, om inte annat snart. 

Vi får hoppas att ni slipper gå så lång tid!
    Lycka till! 
  • Nellin

Nu fattar jag! Och det är ju såklart mycket mer rimligt än hur jag tänkte först. Man kan tro att jag är helt grön inom det här området, haha. Mycket har jag lärt mig på vägen, men det här med temp har visst gått mig helt förbi.

Jag ska köpa en temp när jag kommer hem från Turkiet. Det skadar ju inte att testa! 

• Nellin
    FridaF skrev 2012-08-26 16:54:56 följande:
    åååhh..är det bara jag som vill kräkas på hela världen idag... 
    så känslig å grinig, saknar min son så vidrigt mycket å så arg å bitter på hans dumma pappa..
    mkt jobbigt denna vecka...
    brösten ömmar å jag är hungrig men vill  inte ha mat.. allt känns bara fel å skit...
    blääää vilket pissigt humör jag är på:( 
    Då hoppas vi att det beror på bebis i magen!
    När var BIM nu igen?

• Nellin

Brudar, nu börjar den klassiska mensvärken komma här i lugn takt. Det börjar väl forsa lagom när vi landat och jag ska kliva i vattnet :) Typiskt!

Hoppas2012: Det är nog ingen som tycker att man måste försökt i över ett år för att få vara med. Men kanske lite längre än två månader, kanske mest för att vi ska kunna få tala med andra i samma sits, som förstår det här med att kämpa och kämpa i tid och otid. :) Du har väl hängt här i 10 månader innan du fick plus va? Och vi är alla här så glada för att du är gravid, och du är välkommen här lika mycket ändå. Du är en av oss vet du!

Pastell: Vilken temp tycker du jag ska köpa? 

• Nellin
    Pastell: Jag tror inte att BaPumba menade det riktigt så, eller det kan ju bara hon svara för men jag misstänker att det inte var menat riktigt som det kom fram. Det finns såklart ingen gräns, och alla är lika välkomna!
  • Nellin

Flickor, i morgon bitti far vi till Turkiet. Jag kommer nog hinna med ett litet inlägg innan vi drar, men för säkerhets skull skriver jag nu också. Jag tror att det finns internet på hotellet, men man vet aldrig. Därför vill jag önska er en himla härlig vecka!

Jag hoppas att alla ni med ÄL under veckan får till det precis rätt och att tiden för er andra går fort så att ni också kommer till ÄL igen.

Själv är ju BIM-dagen slut här, och jag har med alla medel försökt få igång mensen, men inte så mycket som en brun flytning har kommit. Kanske kommer den i morgon eller på tisdag. Förhoppningsvis kommer den inte alls. Jag har inga test kvar hemma, jag hade visst räknat fel. Så jag hoppas det finns att få tag på i Turkiet om mensen nu inte kommer. Jag tänker inte dricka någon alkohol förrän jag vet hur saker ligger till.

Jag kommer sakna er när jag inte kan vara här lika ofta, men det gör mig nog också gott att få lite paus från FL. Haha!

Ligg i nu, damer! Särskilt du JZ79! ;) Väck honom!

Puss och kram på er!!! 

• Nellin

Nu drar vi, ladies! Ingen mens i sikte, men nu ska jag försöka att inte tänka mer på det.

Bye bye Sweden och Hello Piña Coladas! :)

Puss på er raringar! Solig 

• Nellin

Men Rebster, vad är det för starkt och härligt plus jag får se!? Åh så glad jag blir nu! Min semester blev just ännu bättre! Jag skriver från hotellrummet i ett asvarmt Turkiet. Har inte lyckats få igång Internet förrän idag. Hade som ni vet BIM i söndags och testade då negativt. Har inte lyckats få tag på några test här och mensen har fortfarande inte kommit. Inte ens spottings som jag alltid har. Börjar misstänka att jag inte fick någon ÄL denna månad och att mensen kanske därför är sen eller hoppar över helt. Känner INGA symptom alls. Så jag tror verkligen inte att jag är gravid. Men en härlig semester har vi, med mycket mat och mycket värme. Tänker på er! Grattis igen söta Rebster!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus