Pastell skrev 2012-09-15 15:55:13 följande:
Måste fundera lite nu, om man blir gravid denna månaden, när är BF då ungefär? Varför jag funderar är för att jag blir färdig uska till sommaren, i juni och kommer ha sista praktiken runt april-maj kanske. Vet inte om det är lämpligast att hoppa över denna månaden för att förhoppningsvis kunna göra sista praktiken också, så jag slipper ha praktiken släpande (är ju itne alls säkert man fixar det höggravid) OM man nu blir gravid denna månaden. Kanske säkrare att vänta så jag blir klar med utbildningen? Usch...svårt och veta, vad tycker ni?
Det där är ju såklart upp till var och en, och om du skulle vilja hoppa över en månad så ska du ju göra det. Själv tänker jag emellertid att vi som är är inne, inklusive du såklart, inte riktigt har lyxen att kunna välja när vi vill bli gravida. Om det tar sig denna månad så blir ju BF i juni, vilket skulle innebära att du är höggravid på sista praktiken. Men jag menar, det fixar du ju! :)
Om jag var du så skulle jag köra på. Du hinner ju färdigt med utbildningen innan ungen tittar ut i alla fall, så det är ju smidigt (även om sådant också går att lösa). Allt går ju att ordna och man gör det bästa av situationen hur den än ser ut. Tänk om denna månad är den månad ni faktiskt väntat på. Höggravid eller inte, du kommer klara det där galant tror jag! Men man ska alltid göra det som känns bäst. Lyssna på magkänslan! Det som känns rätt är det som faktiskt är rätt, för dig.
Kram!