• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Malin1988 skrev 2012-10-17 10:48:22 följande:

Åååhhh så spännande!! När har du BIM?
    Det är låååångt till BIM. Den 28:e tror jag bestämt. :)
    Jag är bara på ÄL+4 idag, hehe...

Hoppet är det sista som lämnar en va?  
  • Nellin
    Malin1988 skrev 2012-10-17 11:23:39 följande:

Jag har BIM 30onde. Vi verkar vara många i tråden som har rätt nära varandra :) Nu ska det bli plus :):)
    Ja nu jäklar ska det bli plus!!!
  • Nellin

Hej mama90j! Dig har jag nog missat här inne tidigare. Eller är det första gången du kikar in? 

• Nellin
    Pastell skrev 2012-10-17 12:19:00 följande:
    BaPumba: Förstår det är skönt att mensen kom igång, då kan man ju liksom gå vidare när man ändå vet att det inte tagit sig denna månaden

Nellin: Gud så roligt! Hoppas det tagit sig, hoppas du på en eller två? Tre antar jag kan bli lite mkt hehe....
    Ja, tre vore lite i överkant kan jag tycka, dels på grund av alla risker under graviditet och förlossning, men också för att man ska räcka till när bebisarna väl är här. Jag kan säga att jag hoppas på fler än 0 men färre än 3. :) En eller två, jag blir världens lyckligaste vilket som. Min sambo hoppas på två, men blir såklart lika glad om det är en lite gullunge där inne. Det är lättare för honom att hoppas på två, som inte ska ha dem i magen, hehe. Men ja, vi blir lika glad för en som för två.

Ni som vet, hur tidigt kan vårtgårdarna börja mörkna/bli större? Kan gravsymptom komma tidigare/vara starkare om man har fler än en bebis i magen?

• Nellin
    Ciccie: Ja det låter ju onekligen som om du hade ÄL då. Och alla symptom du har låter ju onekligen lovande, så vi får hoppas att det inte är kroppen som luras med dig. Skengraviditet är ju lätt hänt när man längtar så. Testa med DocMorris då, som är extra känsligt, och ta med morgonurin. :)
  • Nellin

Jag har fått svar på mina frågor nu!

• Nellin
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-10-17 13:35:10 följande:
    Och hur lyder svaren??!
    Bröstvårtrna och vårtgårdarna kan mörkna och/eller bli lite större från och med vecka 3. Men som med alla andra symptom så är det såklart olika från person till person. Men från vecka 3 är det i alla fall inte ovanligt att brösten har börjat förändras. :)

Och det är inte heller ovanligt att gravsymptomen kommer tidigare och dessutom blir starkare om man väntar flera barn. Hormonnivåerna är mycket högre med tvillingar. Även detta är såklart individuellt.

Tänk om tiden bara kunde gå snabbare nu då!!!!!!!!!!!! 
  • Nellin
    Lillnosen skrev 2012-10-17 13:59:24 följande:
    Nellin - Vecka 3 som då räknat från senaste mensens första dag (dvs ca 1 vecka efter ÄL) eller 3 veckor efter ÄL? Första 2 veckorna är man ju inte gravid på riktigt.

BaPumba - Skitmens! Men skönt att få ett svar, då kan man deppa ihop och sen gå vidare.

Ciccie - Men att du fått negativt på kvällsurin betyder inte att du inte är gravid! Testa imorgon bitti igen med ett känsligt test. Apoteket har ett testa tidigt test som ska vara väldigt känsligt har jag hört :)
    Vecka 3 som i veckan efter ägglossning (en vecka innan BIM), dvs den vecka då ägget fäster. Redan då kan brösten börja förändras iom de stigande hormonhalterna. 
  • Nellin
    Lillnosen skrev 2012-10-17 14:02:50 följande:
    Hur räknar ni er lutealfas? Räknar ni med ÄL-dagen eller inte? Första mensdagen räknar man ju inte med, men det verkar som att alla gör olika om de räknar med ÄL-dagen. Har ärligt talat inte fått kläm på hur man SKA räkna känner jag. Jag har 11 dagar om jag räknar ÄL-dagen och 10 om jag inte räknar.
    Dagen då ÄL inträffar är den dagen då lutealfasen startar. Så du börjar räkna ÄL-dagen som dag 1, och sen är sista dagen i din lutealfas dagen INNAN nästa mens börjar.
  • Nellin
    Jenso skrev 2012-10-17 14:18:49 följande:
    Hejsan!

Efter att ha last den har traden lange och foljt er pa avstand sa tankte jag att jag kanske ska hoppa in lite mer aktivt. Jag ar 32 ar och jag och min make har forsokt fa barn sedan vi gifte oss Juli -11. Vi har borjat var utredning nu (jag bor i England sa det ar lite olika) och lamnat mitt sista blodprov idag sa nasta vecka borde vi fa svar... Jag vet inte riktigt vad man ska hoppas pa att inget ar fel eller att de ska hitta nat.... 
    Välkommen till tråden, Jenso! Hoppas att du ska trivas, men att du slipper bli långvarig, så att säga. :) Har de kollat din man? Har de gjort ultraljud och kollat dina juveler? :)

Jag håller tummarna för er! 
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus