• Dolphine

Vad kallar ni flickornas könsorgan?

Är det fler än jag som tycker att det är svårt att hitta ett bra namn? Har hört snippa ibland men vet inte hur vedertaget det är. Vad säger man på dagis, finns det ett gemensamt begrepp eller är det som när jag var liten på 70-talet att det inte finns någon bra benämning? Snälla hjälp mig. Jag tycker att det är viktigt att ha ett bra ord/namn, men det bästa är ju om det inte är något egenpåhittat utan något som alla förstår.

• Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?
  • Lady Namárië

Moomin--> Här kallar vi den för dangelflonken. Det spelar väl ingen roll att ingen annan förstår vad som avses?

You can't take the sky from me.
  • Yollis

Vårat är ju iofs påhittat

vi kallar kvinnans kön för "pipen", eller MITT kön
    det är ju så gulligt så det kommer nog hänga kvar när vi blir familj oxå.

killar i vår familj har "snopp"
    (ollon är ju bara en liten del av könet...)

• Yollis

måste förklara mig....

denna mening blev fel: "vi kallar kvinnans kön för "pipen", eller MITT kön "

jag menar: vi kallar MITT kön för "pipen"

• Alexa

killkön = snopp
    tjejkön = pom-pom

Min mans fel att det har blivit pom-pom... Han berättade nämligen att när han var liten så kallade hans mamma det för pom-pom. Han har en lillasyster. Helknäppt...

Bägge mina tjejer kallar det för pom-pom eller pommen... *haha* Hur fult som helst egentligen..

• Yollis

kanske ska berätta bakgrunden till "pipen"

Min sambo började kalla min för pipen för att han tycker att jag "piper" när han tar på den *hihihihi*

• Moomin

Just det. Ollon är ju bara en del av könet. PRECIS som Slida och Vagina.

• Lady Namárië

Yollis--> Det är ju lite lustigt och lite gulligt, men samtidigt är det en liten, liten aning tragiskt att barnen får lära sig att flickor "piper" och fnittrar när man tar på deras kön. Det rimmar väldigt, väldigt illa med tanken på att avdramatisera och normalisera flickors könsuppfattning.

• Yollis

Lady Namárië, vi har inga barn ännu...
    och kommer vi använda det när vi får det så kommer vi inte berätta anledningen.
    Det var bara bakgrunden till vårat namn, vilket är väldigt gulligt i mina öron.

• Lady Namárië

Yollis--> Jag tycker ändå att ordet "pipen" ger fel associationer. Men det tycker jag om kissen, hönan, smulan, pruppan och alla andra påhittade eller underliga ord också.

Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?