Alexa - spelar ingen roll hur man uttalar det, tycker jag, det är ett påhittat ord och således knasigt att använda på något som ska vara naturligt precis som alla andra kroppsdelar. inte kallar du handen för skrutten eller så? och snopp heter ju snopp, enligt dig, och det är ju verkligen vedertaget och välkänt, så varför krångla till det med namnet på flickors kön? Och jag tycker det har jättestor betydelse vad man kallar det, och det är ju av den anledningen som RFSU gick ut med ordet "snippa", som nu är vedertaget.
Yollis - okej, men såhär skrev du "vad ska man då kalla kvinnans kön för, för att det ska vara "passande"?" det var det jag svarade på. jag gillar varken "mus" eller "blomma" heller, eftersom det redan är namn på HELT andra saker än könsorgan.
Och nej, du har säkert inga problem att prata om både kvinnors och mäns kön, varsågod, men jag gissar (och hoppas) att du inte skulle säga att pojkar har en "dolme" till ditt barn, eller?? Skäggbiff kan jag också skämta om med mina kompisar, men här handlar det ju först och främst om vad man ska säga till sina barn! Det var så den här tråden kom till, om jag har tolkat TS rätt... Så vad vuxna människor kallar sitt kön mellan varann är mindre viktigt, men det är inte riktigt det diskussionen handlar om...