• Dolphine

Vad kallar ni flickornas könsorgan?

Är det fler än jag som tycker att det är svårt att hitta ett bra namn? Har hört snippa ibland men vet inte hur vedertaget det är. Vad säger man på dagis, finns det ett gemensamt begrepp eller är det som när jag var liten på 70-talet att det inte finns någon bra benämning? Snälla hjälp mig. Jag tycker att det är viktigt att ha ett bra ord/namn, men det bästa är ju om det inte är något egenpåhittat utan något som alla förstår.

• Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?
  • Valkyriia

Pyris. Samma som jag accosierar till :) vare sig det stavas snippa eller snipa. ;P

Här säger vi inte heller stjärt.. utan rumpa eller röv.. haha..

• stina77

I våran familj säger vi pullan och det tycker jag funkar bra. Ett neutrallt ord som inte har fått någon negativ klang över sig vad jag vet.

• Yollis

själv tycker jag inte om pullan... det är för mig "pulling".
    Men det är så OLIKA vad man tycker!

• Lady Namárië
    stina77 skrev 2006-03-11 18:42:44 följande:
    I våran familj säger vi pullan och det tycker jag funkar bra. Ett neutrallt ord som inte har fått någon negativ klang över sig vad jag vet.
    Oj, här har verbet "att pulla" en ganska rå sexuell innebörd (att stoppa fingrarna i slidan). Jag skulle inte direkt kalla det ett neutralt ord utan negativ klang.
    You can't take the sky from me.
  • Pyris

pullan, kan för mig också vara en höna. Det tänker jag mer på. Och jag vet att min mormor använde ordet höna till flickornas könsorgan.
    Vi säger inte heller stjärt..låter lite fjantigt tycker vi, utan vi kallar det för rumpa.

• Mrs Boysenberry

LinaP - jag tycker du har så rätt i det du skriver! Angående att folk skrattar åt det (vilket jag visserligen aldrig varit med om) så tycker jag att den här generationens föräldrar gott kan bita ihop och ta det, så att nästa generation slipper dessa problem! Vad jag tycker om ordet är egentligen oviktigt, jag prioriterar att ge min dotter ett bra namn på sitt kön som dessutom är vedertaget och inte har någon annan betydelse.

stina77 - för många betyder "pulla" att onanera som tjej, och det är väl verkligen inte speciellt neutralt...

Jag tycker gaffel är ett fult ord, men jag hittar ju inte på ett eget för det!

• mallans81

det finns en barn/ungdommsbok där man radat upp massa olika namn.... jag kommer inte på vad den heter... ska kolla upp det! så irriterande.. nån som vet?

jaja jag åtekommer

• Beatrize74
    Mrs Boysenberry skrev 2006-03-11 20:17:09 följande:
    Jag tycker gaffel är ett fult ord, men jag hittar ju inte på ett eget för det!
    Åhhh vad träffande! Spot on!!!! Cool
    A day without sunshine is like, you know, night.
  • Yollis

hos oss betyder "pulla" att någon annan pillar på "snippan"...
    om jag ska dra det ännu längre så betyder "pulla" hos oss att den personen man har umgänge med "penetrerar snippan med ett eller flera fingrar".

Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?