• Dolphine

Vad kallar ni flickornas könsorgan?

Är det fler än jag som tycker att det är svårt att hitta ett bra namn? Har hört snippa ibland men vet inte hur vedertaget det är. Vad säger man på dagis, finns det ett gemensamt begrepp eller är det som när jag var liten på 70-talet att det inte finns någon bra benämning? Snälla hjälp mig. Jag tycker att det är viktigt att ha ett bra ord/namn, men det bästa är ju om det inte är något egenpåhittat utan något som alla förstår.

• Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?
  • mamNova

skriver in här för jag coh en kompis satt och pratade om detta idag!

Vi tycker båda att SNIPPA är ett bra och neutralt ord!

• Mrs Boysenberry

Beatrize74 -

Yollis - ja, det är nog mer korrekt, när jag tänker efter... men det är ju långt ifrån neutralt det med.

mamNova - super!

• Sanasol

Har inte bestämt mig vad jag vill kalla det själv, men snippa tycker jag är ett ganska neutralt ord som funkar. Vet att de använder detta ord på dagis där min mamma jobbar iaf, känns som ett okej ord att använda kring barn.

I Jämtland (min blivande är därifrån) kallas det för tuppa, och är den rakad har man en snötuppa En parantes bara!

• Mrs Boysenberry

Sanasol - även om jag är allergisk mot såna knasiga ord, så måste jag bara asgarva åt ordet SNÖTUPPA!! Hur kul som helst, om än himla töntigt

• Sanasol

Haha, precis vad jag tycker också! Var därför bara TVUNGEN att skriva det här!!

• Little
    Annagail

Min sambos bror använde det ordet till sina småbarn..
Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?