• Dolphine

Vad kallar ni flickornas könsorgan?

Är det fler än jag som tycker att det är svårt att hitta ett bra namn? Har hört snippa ibland men vet inte hur vedertaget det är. Vad säger man på dagis, finns det ett gemensamt begrepp eller är det som när jag var liten på 70-talet att det inte finns någon bra benämning? Snälla hjälp mig. Jag tycker att det är viktigt att ha ett bra ord/namn, men det bästa är ju om det inte är något egenpåhittat utan något som alla förstår.

• Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?
  • Mrs Boysenberry

Beatrize74 - Fan, va glad jag blir! ...måste jag ju skriva när jag läser ditt inlägg Jag står helt och hållet på din sida! Önskar alla gjorde det, så problemet försvann nån gång!!

• MaryJane

Beatrize74
    Jag läste det du skrev om flickors könsorgan och det var det bästa jag hört på länge.. Bra att någon inser att det är viktigt att även flickors kön får ett namn!
    Helt sjukt igentligen att det inte finns ett ord redan!

• Lady Namárië

Tack, Beatrize74! Älskar din dikt, och satt just och funderade på om jag till skams kunde upprepa det där inlägget.

You can't take the sky from me.
  • Snartbebbe

Vi säger "smula" av nån j-la anledning, men försöker envist ändra oss till snippa eftersom det är det rätta ordet numer... Visste inte vad som "gällde" innan min dotter kom, så när hon föddes tog vi över det jag kallade mitt könsorgan när jag var liten. Tycker snippa är ett utomordentligt bra ord, nästan vackert!

• Leeloo

Beatrize74> Klockrent inlägg, både dikten och det LN skrivit!

• LinaP

Måste bara skrika ut AMEN och HALLELUJA till den fantastiska dikten och Lady Namáriës otroligt visa ord!

Sedan undrar jag faktiskt om du Pussgurk skojar när du säger att du kallar ditt könsorgan för Råttan? Om inte, hur tänker du med ett sådant ord? För mig är råttor äckliga skadedjur, skulle aldrig kalla mitt kön för något sådant!

• idkfa

Vi säger hönan, fråga mej inte varför det bara böev så....

Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?