• Larsan

Vad tycker du om blonda barn?

Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?
  • Larsan
    Modgun skrev 2011-11-19 19:24:19 följande:
    Låter som att din vän är avundsjuk, eller något.
    Fast mina barn är inte blonda och jag känner inte denna personligen
    12-barnspappa
  • Larsan
    Krake skrev 2011-11-19 19:30:40 följande:
    Jag röstar på tredje altenativet då jag generellt sett tycker att blond hår/hudtyp är mindre attraktivt på både barn och vuxna, än vad mörkare är.

Men det finns många snygga blondiner ändå. Min karl, t ex, men han har blivit mycket mörkare sen vi träffades och räknas väl inte som blond längre.

Om jag får välja helt fritt skulle jag välja ett lite mörkare barn hellre än ett blont då de oftast har bättre hy. Riktigt ljusa bebisar blir gärna så rödfnasiga och skinnflådda, jobbigt!

Min galet söte son har ännu blont hår men han kommer att bli mörk som jag, det ser man på huden, ögonen och ögonfransarna. 
    Hur kan man se det på ögonen??
    12-barnspappa
  • Natulcien
    Cloudberry skrev 2011-11-20 11:00:53 följande:
    Tycker ingenting annat än att det är en oerhört larvig grej att ens ha en åsikt om.

Instämmer.
  • Bonsaiii

Personligen är jag tacksam över att mina barn är åt det mörkare hållet :)
    Jag föredrar inte ultra blont hår eftersom riktigt små barn ofta har tunt hår. Tunt + ultra blont

• Superbia

Är TS en omskrivning för rödhåriga barn eller? Det känns som att det brukar vara den mest "hatade" färgen av någon märklig anledning. Visste inte ens om att man kunde ha en negativ åsikt om blonda barn, men men.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Larsan
    Superbia skrev 2011-11-20 11:41:41 följande:
    Är TS en omskrivning för rödhåriga barn eller? Det känns som att det brukar vara den mest "hatade" färgen av någon märklig anledning. Visste inte ens om att man kunde ha en negativ åsikt om blonda barn, men men.
    Visste inte jag heller förrän jag fick höra detta från en mamma på barnens dagis... 
    Jag älskar mina barn oavsett om dom har svart, brunt, blont, rött eller till och med BLÅTT hår!  
    12-barnspappa
  • Fru Sveden

Jag är själv väldigt mörk med mörkbrunt hår och bruna ögon och har jätte lätta att bli brun m.m
    Min man är mörkblond med rött skägg, blå/grå ögon och han blir bara rött (har jätte dåligt pigment med andra ord)

För mig har det på något sätt varit självklart att jag skulle få mörkhåriga barn med bruns ögon. Har aldrig reflekterat över att jag skulle kunna få blonda barn.

Äldsta sonen har ljusbrunt hår och bruna ögon och har jätte lätt att bli brun även om jag smörjer in honom som tusan.
    Yngsta sonen har ljusblont hår och brun/blå ögon (dom slår nog över till brunt snart) och har samma kassa pigment som sin pappa.
    För mig var det en stor chock att jag fick ett blont barn, men självklart är han jätte söt ändå

Jag har en bild på båda barnen när yngsta är 3-4månader och äldsta var då 2år och 4-5månader. Dom ligger bredvid varandra. Äldsta med brunt hår, bruna ögon och ljusbrun hud. Yngsta med röd/blont hår (var riktigt rödlätt som bebis), riktigt mörka klarblå ögon och grisskär hud. Otroligt olika till sätter och utseendet, men otroligt söta på sitt sätt ändå

• Kent68

Fråga er själva: Reagerar ni likadant om någon säger att blonda barn är fula som om någon säger att negerbarn är fula? Min teori är att de flesta svenskar inte gör det. Ungefär som att vi skrattar gott åt vitsar om korkade blondiner, men förfasas över negervitsar. Den som reagerar lika för lika är den ende sanne anti-rasisten.

Apropos ord med inbyggd motsägelse: Vänsterintellektuell!
  • Elgog

Vem bryr sig om att hon tycker att blonda barn är fula? Jaha. Liksom.

Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?