• Larsan

Vad tycker du om blonda barn?

Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?
  • fluu

Tycker blond är väldigt fint,men egentligen inte bättre än nån annan färg.  Och oavsett hårfärg så är de flesta barn jag träffat söta på ett eller annat vis.

Om jag skulle vilja ha ett blont barn? Jag vill ha barn helt enkelt,inte en hårfärg. Men vårt barn kommer antagligen bli blond eftersom både jag,pappan och de flesta i våra respektive släkter är det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • lillgrodan2011

Tycker då min son som är superblond och har riktigt blå ögon är super fin..:) dottern är lite mörkare.. Hoppas hon får mörkt hår.. Men hon kommer vara lika gin vad hon är får för hårfärg.. Tycker inte det har någon betydelse vad barnen hat för färg på håret .. Finns viktigare saker än så.. Bästa är väl om barnet får vara friskt.. Men självklart tycker alla olika.. Jag tycker det är jätte fint med mörkt hår på barn, känns lite ovanligare .. De flesta barn jag känner är mer mot ljust än mörkt.. Förutom dom utländska barnen då.. Där är alla mörka.. ;)
    Jag var super super blond som liten, men i tonåren blev jag mörk..

• Mamma och Mor
    IsDimma skrev 2011-11-19 19:19:07 följande:
    Barbone. Det kan ändra sig. Jag och min bror var vitblonda som små (mörkhårig mamma och en pappa som hade någon mörkare variant av råttfärgat). Idag har brorsan fått pappas hårfärg, jag är ännu något mörkare än honom (fast jag färgar mitt ännu mörkare än vad jag har).
    Ja, det återstår att se :)  Dottern har iaf gått från vitblond till rätt så mörkblond nu vid fem års ålder. Sonen är mellanblond trots att han är så liten ännu så han är iaf mörkare än sin syster.
    Jag hade själv rött hår fram till tre års ålder då det mörknade och idag är det mökt rödbrunt. Barnens far var precis som ni vitblond som barn men har nu mörkbrunt hår.

Vi får se, men min hårfärg tror jag inte något av barnen får, det är vi bara två i hela släkten som har :)
    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • SuperDanil

Jag har alltid tänkt att jag skulle få blonda barn. Det är vad vi är i familjen så att säga.

Men nu har jag istället två rödhåriga! :)
    Sonen är väl mer blond-röd nu men dottern är riktigt röd. Jag får skylla på mitt val av man ;)

Sedan är jag nog lite orolig att mina rödhåriga barn ska bli mobbade pga son hårfärg. Jag vet inte varför men det där med rött hår brukar väl vara lite mer annorlunda mot ljust eller mörkt...      

Det känns mer som om man antingen hatar eller älskar rött hår, aldrig något mittemellan...

• Svanflikkan85

Hmm... jag älskar blonda barn mest, kanske för att båda mina jag har är blonda? och de skulle inte förvåna mig om nr3 är de med. Men alla hårfärger är fina =)

• Miss P71

Man måste ju få tycka vad man vill..vissa gillar ju blonda, vissa gillar rödhåriga, vissa mörkhåriga...lika dant e dt ju med ögonfärg....

• Bonanza

Oj, jag som alltid har förutsatt att alla tycker att blonda barn är sötast. Eller rent svarthåriga då, men vanliga brunhåriga? Jaha, där ser man!

Mitt äldsta barn har ljusa ljusa halvlånga lockar och det är jättevackert.  De andra två har vanligt brunt hår och är självklart underbart söta de också, men det går inte att jämföra med de blonda lockarna sonen har. 

• Vissla
    Alvi skrev 2011-11-19 19:12:41 följande:
    Tycker jag. Åsikten är fri och jag är glad att jag har fått mörkhåriga barn med hår som nyfödda.
    Du vet att det finns blondiner som föds med hår också va? Två av mina barn har haft jätte mycket hår som nyfödda, båda så blonda man kan bli, yngsta är nu ett år och har hår ner till axlarna
Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?