• Larsan

Vad tycker du om blonda barn?

Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?
  • ingenspeciell

Tycker de flesta hårfärger är fina.. Har två små lintottar hemma, eller de börjar mörkna nu lite i färgen.

• Snöviolen
    Tant Green skrev 2011-11-19 20:04:48 följande:
    Jag tycker det är finare med mörkt hår, men blont hår är ju inte fult. Det är kanske mest för att det är så vanligt (i Sverige) med blonda barn som jag tycker att det ser lite trist ut.
    Jag tycker det inte är vanligt med blonda svenska barn. Vanligast är ju råttfärgat hår.
  • Äppelpaj80

Jag har två blondiner så givetvis tycker jag att det är extra fint Själv har jag mörkbrunt hår. Tror mina barn kommer bli mörkare med åren i alla fall den ena.

• mamma till tre busungar

Allra sötast är ju blonda barn med bruna ögon!

• logg81

Det är väl som vilken hårfärg som helst.

Men jag är partisk och röstar på att det är extrafint för jag har en blond tösabit

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Mandi74

Jag tycker det är lika fint som andra hårfärger

Människornas avund visar hur olyckliga de känner sig, deras ständiga uppmärksamhet på andra visar hur tråkigt de har
  • Tant Green
    Snöviolen skrev 2011-11-19 22:45:25 följande:
    Jag tycker det inte är vanligt med blonda svenska barn. Vanligast är ju råttfärgat hår.
    Nja, det blir ju ofta råttfärgat med tiden. Men när barnen är under skolåldern tycker jag det är många som är riktigt ljusblonda. 

Jag tänkte på det nu när dottern tog sitt första skolfot, då användes ljus bakgrund till porträttbilderna, på dagis var det mörk bakgrund i alla år Undrar om det var en tillfällighet (det måste förstås bero på fotografen) eller om det är för att barnen blir mörkare efter några år.
  • FasterK

Blonda, blåögda barn vill jag ha. Sööötast! Tycker jag då. Struntar i om andra tycker det är fult.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • lövet2

Jag har både mörka och ljusa barn, och jag tycker inte något av det är finare än det andra. Bara olika ...

• Audrey Will

Har ett ljusblont barn och ett 'mörktbrunt' barn! Lika vackra bägge två! Aldrig haft någon preferens, men kul att ha fått en av varje.

Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?