• Larsan

Vad tycker du om blonda barn?

Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?
  • frida20

mina är blonda och de är jätte söta.. men alla barn är väl söta kvittar vilken hårfärg de har..

• Krake

Jag röstar på tredje altenativet då jag generellt sett tycker att blond hår/hudtyp är mindre attraktivt på både barn och vuxna, än vad mörkare är.

Men det finns många snygga blondiner ändå. Min karl, t ex, men han har blivit mycket mörkare sen vi träffades och räknas väl inte som blond längre.

Om jag får välja helt fritt skulle jag välja ett lite mörkare barn hellre än ett blont då de oftast har bättre hy. Riktigt ljusa bebisar blir gärna så rödfnasiga och skinnflådda, jobbigt!

Min galet söte son har ännu blont hår men han kommer att bli mörk som jag, det ser man på huden, ögonen och ögonfransarna. 

Moster, inte monster.
  • IsDimma

Jag är kanske lite konstig men jag har alltid (som jag vill minnas iaf ) tyckt att blonda barn är finast. Men när det kommer till vuxna sen så är rödhåriga kvinnor och mörkbrunt hår på män det jag föredrar

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Hermioney
    Larsan skrev 2011-11-19 19:05:21 följande:
    Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?
    jag tycker att blont är den vackraste hårfärg man kan ha och hoppas alla mina barn får denna hårfärg annars hade de inte känts som min egen avkomma
  • saga

mina 4 barn är blonda och jag tycker förstås det är jättefint - men de hade varit lika fina i vilken annan färg som helst

• 010306

Mellersta dottern är ljusblond med vågigt hår här & jag tycker att det är jättefint! de är andra tjejerna har mellanblondt & mörkblondt hår. Tycker alla hårfärger är fina!
    själv är jag rödhårig från födseln men ingen ärvde visst det

• Viggo och pyrets mamma

Min son är så blond man lan bli, med de finaste blåa ögon till. Finns inget finare, han är ju min goseunge

-Mammas älskling 080425-
  • Alvi

Sisasiam: Ja, men är de blonda är de fortfarande inte lika söta som mörkhåriga barn, även om de har mycket hår.

• Alvi

Nu menar jag alltså inte just dina barn, utan barn i allmänhet.

• NoBeCa

Ja fy o usch! Trodde jag var safe då sonen var mörk o brunögd som bebis, men han blir bara blondare o blondare! Kan man färga? Dagis undrar varför jag vill att han har mössa inne! Blir inte bra med helrakning heller. Måste kanske acceptera mitt fula barn:-P

Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?