• Larsan

Vad tycker du om blonda barn?

Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?
  • skratta

Det är väl inte så konstigt. Vore jag afrikan och gift med en afrikansk man skulle jag värkligen inte vilja ha ett blond barn. Just saying.

• Wilmis07

Jag tycker att alla hårfärger har sin charm. Dottern har mörkblont hår och brun/gröna ögon och jättesöt  såklart

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Benzaiten

Eftersom både jag och min man har väldigt mörkbrunt hår (jag isblågulpetroleumish ögon o han bruna) skulle det kännas konstigt för oss att få blonda barn... vill ju att barnen ska vara lika mig och min man.. man har väl lite inbyggd instinkt att man vill föra just sina gener vidare och det mest uppenbara tecknet på det är ju om barnet är likt en... sen att vi båda föredrar mörka drag framför blonda är väl en annan sak.

det r en tanke, eller förklaringsmodell på varför man kanske önskar en viss hårfärg på sitt barn...

Om man nu skulle sitta o leka med tanken på hur våra framtida barn skulle kunna se ut så skulle de ju gärna få mitt tjocka hår o min ögonbrynform o ögonform, hans ögonfärg, min hudfärg o hans käkben, näsa o mun :) hårfärg från båda. Men det är ju bara "på lek" när man tänker så. Oavsett så kommer man ju att tycka att just sitt barn är världens sötaste!

• lillakotten

Blonda barn är minst lika fina som mörkhåriga. Men som en väns man en gång sa till oss ang dottern "det är något visst med en lockig liten blond tjej". Fast på vuxna föredrar jag mörkhårigt på killar!

• viseversa

Eftersom jag har blonda barn varav två har blå ögon och en har grå ögon så tycker jag det är väldigt fint. Dock tycker jag barn med mörkt,rött,svart hår är lika fina dom=): Barn är fina oavsett hårfärg. Kan dock säga att eftersom JAG är så mörk själv så blev jag förvånad att alla mina barn(3st) blev så ljusa. Deras pappas gener är starka tydligen=)

• feliis

Blonda barn får mig att tänka på Children of the Corn och rasbiologi men det är ju min unga cyniska fåniga sida, min moderliga sunda sida tycker mina ljusblonda systersöner och min egen tjej som börjar ljusna är toksöta. Hade själv ett långt blont hårsvall redan som ettåring trots att jag föddes med nästan svart, sen har det mörknat och rodnat lite med åren. Är mer nyfiken på vad för ögonfärg min dotter kommer få, än är de blå som på de flesta tremånaders men själv har jag väldigt gröna ögon och fräknar på näsan så kanske blir det en liten sådan. 

Nå, alla tycker den egna flocken är finast och vi är en samling väldigt ljusa mammor och pappor i min familj så då blir det ju så.  Bortser jag från hur vi själva ser ut har jag alltid tyckt små afrobarn är det sötaste som finns. 

• LillaFlingan

äh hårfärg som hårfärg? spelar det någon roll liksom? ;)

min äldsta son är blond, det var linblont första året, nu är det ändå ff blont, min yngsta son har typ ljusbrunt-mörkblont hår.. ;) han har brungröna ögon, äldsta har blååå.. ;) 

• jennie30

Vilja ha?? man är väl glad för det barn man får,oavsett hårfärg!!

Jag har två blonda barn och de är så fina så

• NizzY

jag har 2 blonda ungar..en blond och en ultra blond, trots att jag själv har alltid haft mörk brunt hår som de flest ai vår familj... flickan var mörk i början, sedan apelsin färgad och jordgubs blond och nu alltså blond... jag önskar lite att hon var mörk som jag då killen är så lik som far men jag tycker att blonda ungar är lika fina som alla andra färger 

• Cloudberry

Tycker ingenting annat än att det är en oerhört larvig grej att ens ha en åsikt om.

Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?