• Larsan

Vad tycker du om blonda barn?

Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?
  • Apopan

Haha, men spillerill! Både jag och min sambo var för övrigt blonda som små men blev mörkhåriga med åldern. Jag hade brunt hår när jag var runt nio, och min sambo är svarthårig idag, började bli mörkt runt fyraårsåldern tror jag. Sedan kan ju ungar ha sådant där vitt hår, kanske man tänker på de här då: LÄNK

• semlan1999

alla minna tjejer har blont hår med bruna slingor  men rasse (rasmus) har brunt hår med mer blonda slingor

• holy shit

Jag tycker inte att blont hår är speciellt fint, ofta medföljer det dåligt pigment med bleka ögonfransar och bryn. Tycker ofta att mörkare barn är fina.

• vattenlilja

jag tycker att barn med blond hår är sötare är mörkhåriga barn . men tycker inte om vuxna blondiner.. speciell ljushåriga män.

min son har väldigt ljust hår och mörkblåa ögon. men han har långa mörka ögonfransar. han har väldigt ljus hud med blir brun ganska lätt. jag har ljusbrunt hår ,pappa hans har mörkbrunt hår och mörkblåa ögon. båda han o jag var blondiner när vi var småbarn. så jag är säkert att sonen blir mörkare när han bli större.

• Liiza

Hahaha Allvarligt? Våra barn är vita i håret, jag hade blivit mycket chockad om de hade nån annan färg... Föräldrarna ser ut så... Jag tänker inte ens rösta, sorry-hårfärgen har ingen som helst betydelse...

• Dohgon

Jag och sambon var blonda när vi var små. min bror var blond upp till tonåren. men ingen av oss har pigment problem. blir nästan aldrig brända, och blir vi det så läker det fort och är brunt istället för rött.
    Nu är jag brunett nu mer men misstänker våra barn kommer vara blonda länge till

• Filuren83

Det finns många blonda barn som är söta, det sitter sällan enbart i hårfärgen vad som gör de fina. (Dock är en av mina favvoungar blond och henne kan jag inte tänka mig i någon annan hårfärg!) Men jag tycker mörkhåriga barn generellt sett är finare. Jag lär väl själv få blonda barn med tanke på att jag var blond tills jag började skolan.

Jag röstar på sista alternativet.

• Larsan
    semlan1999 skrev 2011-11-20 19:49:00 följande:

alla minna tjejer har blont hår med bruna slingor  men rasse (rasmus) har brunt hår med mer blonda slingor

Kallar du ditt barn för rasse? Allvarligt??
    Mitrokondrie skrev 2011-11-20 18:27:35 följande:
    Vem bryr sig om att hon tycker att blonda barn är fula? Jaha. Liksom.
    Liiza skrev 2011-11-20 23:22:57 följande:
    Hahaha Allvarligt? Våra barn är vita i håret, jag hade blivit mycket chockad om de hade nån annan färg... Föräldrarna ser ut så... Jag tänker inte ens rösta, sorry-hårfärgen har ingen som helst betydelse...
    Ja, Allvarligt. En "mamma" på barnens dagis har ett barn med en mörk kille. 
    Nu är hon tillsammans med en ny kille och hon tänker ABSOLUT inte skaffa barn med honom för hon vill INTE ha ett barn med blont hår. "Det är så fult så då står jag hellre över" för att citera henne.

12-barnspappa
Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?