• Larsan

Vad tycker du om blonda barn?

Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?
  • semlan1999
    Larsan skrev 2011-11-21 17:24:06 följande:
    Kallar du ditt barn för rasse? Allvarligt??
    Mitrokondrie skrev 2011-11-20 18:27:35 följande:
    Vem bryr sig om att hon tycker att blonda barn är fula? Jaha. Liksom.
    Ja, Allvarligt. En "mamma" på barnens dagis har ett barn med en mörk kille. 
    Nu är hon tillsammans med en ny kille och hon tänker ABSOLUT inte skaffa barn med honom för hon vill INTE ha ett barn med blont hår. "Det är så fult så då står jag hellre över" för att citera henne.

mitt barn blir kallad rasse ofta i skolan och är det något fel på det?????????????
  • mammaNena

hur dumt som helst! mina barn ÄR inte en hårfärg.
    men jag förstår ändå frågan då en vännina till mig sa när jag väntade dottern ; bara inte du får en rödhårig dotter, det är det fulaste som finns! "tur" för mig då att hon blev blond! eller..?!Obestämd 

johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • Lazyass

Många svenska barn är blonda. Dom flesta skulle jag vilja säga. Tycker väl kanske inte blont hår utmärker sig särskilt men det är absolut inte fult på några sätt alls.. Däremot kan jag tycka att mörkhåriga barn är lite extra fina.

• Larsan

Semlan1999: Ja, Personligen tycker jag det är fel eftersom rasse betyder rasist. Men jag ska inte klaga, Det är inte alla som är mamma till prinsessan över Norge! Grattis må jag säga!

12-barnspappa
  • Alisa

Blonda barn är lika okej som ett barn med näsa eller fem fingrar på ena handen, helt okej. Jag skulle alltså inte tänka två gånger på det. Och eftersom jag skaffat mig en blond karl så tycker jag ju att det är fint. Lika fint som brunt, svart och rött 

• Miew

Jag tycker att det är finast med blonda barn, min son har vitt hår, klarblå ögon och de finaste smilgroparna som finns. Mina döttrar är också blonda men inte vita i håret. Min sambo och jag såg ut som Emil i Lönneberga när vi var små så att de blev ljusa är ingen överraskning.

• 071001

Som bilden visar är jag blondin (ja inte så natiurligt numera) och har ett ljushårigt barn. Tycker dock att jag är allt annat än färglös, har bra pigment och blir brun. Dock lite bleka ögonbryn men de hjälper jag på traven med färg.

• Kattdamen
    Larsan skrev 2011-11-21 19:54:25 följande:
    Semlan1999: Ja, Personligen tycker jag det är fel eftersom rasse betyder rasist. Men jag ska inte klaga, Det är inte alla som är mamma till prinsessan över Norge! Grattis må jag säga!
    Vad menar du med det?
  • Larsan

Kattdamen: Hon har ju bild pa prinsessan av norge i barnkammaren!

12-barnspappa
  • Kattdamen
    Larsan skrev 2011-11-21 20:19:59 följande:
    Kattdamen: Hon har ju bild pa prinsessan av norge i barnkammaren!
    Vilken då?
Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?