• Larsan

Vad tycker du om blonda barn?

Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?
  • lastchristmas

Att de ser ut som alla andra, för det gör de ju.... varken fint eller fult. Mellanblond, mörkblond, ljusblond... ser inte de flesta svenska barn ut så? Kritvitt hår är det inte så många som har, det är väl gulligt men det kanske kan vara kul att ha ögonbryn när man blir äldre.

Måste man tycka nåt om en hårfärg? Det är ju som det är..... dottern är kopparröd och till henne kommer okända fram och kommenterar hur vackert hår hon har, medan andra säkert tycker det är jättefult. Måste man har en åsikt om de stackars barnens hår? Vem bryr sig liksom

• Kent68

Finns någon här som vågar säga att de tycker negerbarn är fula?

Apropos ord med inbyggd motsägelse: Vänsterintellektuell!
  • Lisa1976

Men alltså, man får vara glad att man över huvud taget KAN få barn.

Son 0804 Dotter 1101
  • tellis mom

Min son är blond, skiftar lite i rött (ytterst lite) och jag tycker han är helt perfekt som han är. Det blonda håret passar perfekt till resten av honom precis som att min dotters bruna hår passar perfekt på henne.
    tror faktiskt inte att jag någon gång stött på ett "fult" barn. men så finns det ju barn som är mer eller mindre "bildsköna" men det har sällan med hårfärgen att göra.

• Makka Pakka

Min stora pojk är brunhårig med bruna ögon. Min lille är blåögd (som pappan) och blir ljusare för varje dag tror inte han kommer vara superblond men mkt ljusare än min stora. I mina ögon är de lika fina Solig! MEN min stora pojk får oftast mer uppmärksamhet och komplimanger, framför allt för sina ögon.. även av främlingar..  och får ofta höra att han är väldigt söööt.. Obestämd

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • The Riddler

Men same shit. Finns mörkhåriga barn som är ubersöta och finns tokblonda barn som är söta.

• Larsan

Kattdamen: I barnkammaren!

12-barnspappa
  • Kattdamen
    Larsan skrev 2011-11-22 18:48:43 följande:
    Kattdamen: I barnkammaren!
    Barnkammaren?  Vad menar du egentligen?
  • Kattdamen

Ha, nu såg jag det. Snyggt, väldigt snyggt.

• Muslimska mamman

Ska jag vara ärlig så ogillar jag skarpt bebisar med blont hår, men när de är över 2-3 år och har mer hår på huvudet så är det bara fint. Men spädbarn med jättelite krulligt blont hår eller en tjock kalufs med blont hår, det tycker jag inte är fint.

Men jag vet att det inte är snällt att säga, men det är samma sak som att man kan tycka att vissa bebisar inte är så söta för att man ser att de har en stor näsa eller ett underbett eller konstiga ögon eller annat.

Alla barn är inte söta enligt alla människor, så enkelt är det :) Det viktigaste är att föräldrarna älskar sitt barn!

• Rhoda Horswunce

Jag tycker att brunt har ar finast pa barn och det beror antagligen pa att min son har brunt har. Innan han fanns tyckte jag att blonda barn var finast, eftersom min systerdotter var blond som barn.

• Kiiwii

Jag vill ha barn. Punkt. Blont eller brunt hår skitsamma, ett barn vill jag ha. Däremot tycker jag faktiskt helt ärligt att barn med jätteljust,blont hår är mindre söta än de med brunt.  Jag tycker att personer i mörkare hår rent generellt är snyggare...MEN klart det finns assnygga blondiner i världen också. Och jag kommer ju tycka min unge är den finaste i hela världen oavsett hur h*n ser ut

Om jag ska ta lite av mig och pappan så kommer vi få en unge med mörkblont hår, eventuellt ljust när h*n är riktigt liten och så kommer ungen få lockigt hår,för vi har båda lockigt hår.!

Men det kan ju bli nåt helt annat också,oavsett vad kommer min unge vara finast i hela världen

• Petronella01

Jag skulle aldrig komma på idén att göra ett sådant uttalade.

Sedan kan jag tycka att det inte är så snyggt när folk, oavsett ålder, är så blonda att ögonfransar och bryn inte syns på dem. Ger lite albinointryck.

Själv föddes jag med hår som var så svart att det skiftade i mörkblått (efter mamma), var i tvåårsåldern blond (efter pappa) och är idag brunett (om man bortser från att jag färgat håret knallrött).

Min son var också blond när han var mindre, nu börjar det mörkna, och han var nog den som var frustrerad, varför vet jag inte. En dag när han var i 3-4 års åldern och gick hem från dagis sa han plötsligt "hus är ingen färg" Nej, det kunde jag ju hålla med om. Hus är ingen färg, men det framgick snabbt att jag inte hade fattat vad han ville ha sagt.
    Vi försökte lösa problemet en liten stund, jag sittande på huk framför honom. Till slut blev han så frustrerad över att ha en så trög morsa att han slet tag i sitt eget hår och vrålade "HUS ÄR INGEN FÄRG!!!"

Ok Ljus är ingen färg. Vet inte var han fått det ifrån, annat än att han tycker väldigt mycket om starka färger. Än idag kan han helt apropå ingenting plötsligt konstatera att "svart är alla färger och vit är ingen färg".

If you´re not part of the freaks, you´re part of the boredom
Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?