Vad tycker du om blonda barn?
Jag skulle aldrig komma på idén att göra ett sådant uttalade.
Sedan kan jag tycka att det inte är så snyggt när folk, oavsett ålder, är så blonda att ögonfransar och bryn inte syns på dem. Ger lite albinointryck.
Själv föddes jag med hår som var så svart att det skiftade i mörkblått (efter mamma), var i tvåårsåldern blond (efter pappa) och är idag brunett (om man bortser från att jag färgat håret knallrött).
Min son var också blond när han var mindre, nu börjar det mörkna, och han var nog den som var frustrerad, varför vet jag inte. En dag när han var i 3-4 års åldern och gick hem från dagis sa han plötsligt "hus är ingen färg" Nej, det kunde jag ju hålla med om. Hus är ingen färg, men det framgick snabbt att jag inte hade fattat vad han ville ha sagt.
Vi försökte lösa problemet en liten stund, jag sittande på huk framför honom. Till slut blev han så frustrerad över att ha en så trög morsa att han slet tag i sitt eget hår och vrålade "HUS ÄR INGEN FÄRG!!!"
Ok Ljus är ingen färg. Vet inte var han fått det ifrån, annat än att han tycker väldigt mycket om starka färger. Än idag kan han helt apropå ingenting plötsligt konstatera att "svart är alla färger och vit är ingen färg".