Inlägg från: Fru Sveden |Visa alla inlägg
  • Fru Sveden

Vad tycker du om blonda barn?

Jag är själv väldigt mörk med mörkbrunt hår och bruna ögon och har jätte lätta att bli brun m.m
    Min man är mörkblond med rött skägg, blå/grå ögon och han blir bara rött (har jätte dåligt pigment med andra ord)

För mig har det på något sätt varit självklart att jag skulle få mörkhåriga barn med bruns ögon. Har aldrig reflekterat över att jag skulle kunna få blonda barn.

Äldsta sonen har ljusbrunt hår och bruna ögon och har jätte lätt att bli brun även om jag smörjer in honom som tusan.
    Yngsta sonen har ljusblont hår och brun/blå ögon (dom slår nog över till brunt snart) och har samma kassa pigment som sin pappa.
    För mig var det en stor chock att jag fick ett blont barn, men självklart är han jätte söt ändå

Jag har en bild på båda barnen när yngsta är 3-4månader och äldsta var då 2år och 4-5månader. Dom ligger bredvid varandra. Äldsta med brunt hår, bruna ögon och ljusbrun hud. Yngsta med röd/blont hår (var riktigt rödlätt som bebis), riktigt mörka klarblå ögon och grisskär hud. Otroligt olika till sätter och utseendet, men otroligt söta på sitt sätt ändå

Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?