Inlägg från: Larsan |Visa alla inlägg
  • Larsan

Vad tycker du om blonda barn?

Jag fick höra av en person att hon ALDRIG skulle vilja ha ett blont barn för att det är så otroligt fult med blont hår! Jag förstår inte hur man kan resonera. Hur tycker du? Vad tycker du om blont hår? Skulle du vilja ha ett blont barn?

12-barnspappa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?
  • Larsan
    Modgun skrev 2011-11-19 19:24:19 följande:
    Låter som att din vän är avundsjuk, eller något.
    Fast mina barn är inte blonda och jag känner inte denna personligen
    12-barnspappa
  • Larsan
    Krake skrev 2011-11-19 19:30:40 följande:
    Jag röstar på tredje altenativet då jag generellt sett tycker att blond hår/hudtyp är mindre attraktivt på både barn och vuxna, än vad mörkare är.

Men det finns många snygga blondiner ändå. Min karl, t ex, men han har blivit mycket mörkare sen vi träffades och räknas väl inte som blond längre.

Om jag får välja helt fritt skulle jag välja ett lite mörkare barn hellre än ett blont då de oftast har bättre hy. Riktigt ljusa bebisar blir gärna så rödfnasiga och skinnflådda, jobbigt!

Min galet söte son har ännu blont hår men han kommer att bli mörk som jag, det ser man på huden, ögonen och ögonfransarna. 
    Hur kan man se det på ögonen??
    12-barnspappa
  • Larsan
    Superbia skrev 2011-11-20 11:41:41 följande:
    Är TS en omskrivning för rödhåriga barn eller? Det känns som att det brukar vara den mest "hatade" färgen av någon märklig anledning. Visste inte ens om att man kunde ha en negativ åsikt om blonda barn, men men.
    Visste inte jag heller förrän jag fick höra detta från en mamma på barnens dagis... 
    Jag älskar mina barn oavsett om dom har svart, brunt, blont, rött eller till och med BLÅTT hår!  
    12-barnspappa
  • Larsan
    semlan1999 skrev 2011-11-20 19:49:00 följande:

alla minna tjejer har blont hår med bruna slingor  men rasse (rasmus) har brunt hår med mer blonda slingor

Kallar du ditt barn för rasse? Allvarligt??
    Mitrokondrie skrev 2011-11-20 18:27:35 följande:
    Vem bryr sig om att hon tycker att blonda barn är fula? Jaha. Liksom.
    Liiza skrev 2011-11-20 23:22:57 följande:
    Hahaha Allvarligt? Våra barn är vita i håret, jag hade blivit mycket chockad om de hade nån annan färg... Föräldrarna ser ut så... Jag tänker inte ens rösta, sorry-hårfärgen har ingen som helst betydelse...
    Ja, Allvarligt. En "mamma" på barnens dagis har ett barn med en mörk kille. 
    Nu är hon tillsammans med en ny kille och hon tänker ABSOLUT inte skaffa barn med honom för hon vill INTE ha ett barn med blont hår. "Det är så fult så då står jag hellre över" för att citera henne.

12-barnspappa
  • Larsan

Semlan1999: Ja, Personligen tycker jag det är fel eftersom rasse betyder rasist. Men jag ska inte klaga, Det är inte alla som är mamma till prinsessan över Norge! Grattis må jag säga!

12-barnspappa
  • Larsan

Kattdamen: Hon har ju bild pa prinsessan av norge i barnkammaren!

12-barnspappa
  • Larsan

Kattdamen: I barnkammaren!

12-barnspappa
Svar på tråden Vad tycker du om blonda barn?