• Loreena

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Idag var jag ute med min 1årige son och lekte. Vi brukar gå runt i området och stanna en stund vid varje lekpark innan vi traskar vidare på nya äventyr. I området där jag bor finns det en rätt dålig kommunal lekplats, med endast en gunga, en sandlåda och en fallfärdig klätterställning. Annars så finns det lekparker utanför hyreshusen och så finns det ju bostadsrättsföreningarnas gårdar. Hur som helst, vi var på en av de finare gårdarna som hörde till HSBs bostadsrättsförening.

Då kom det en dam och sa att vi inte fick vara där och leka om vi inte bodde i något av HSBhusen. Får de göra så verkligen? Det satt ingen skylt och det var inga stängsel runt om. Bara en vanlig gård inramad av bostadsrättshus i tegel från 60talet.

Saken är ju den att de precis rustat upp gården, så den är toppmodern och det skär sig lite mot den nedgångna kommunala lekplatsen som ligger precis bredvid.
    Jag blir så ledsen över det här.. Vi ska inte bo kvar i området så länge till så mig kvittar det egentligen - men barnen som bor här och är fast här i förorten och inte kan flytta härifrån. Ska inte de kunna få lea på vilken lekplats de vill?

• Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(
  • Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 20:13:56 följande:
    Ja det har hänt att jag gjort
    Ja du verkar inte alls vara en egocentrisk person som tror att världen är din att bruka bäst du vill. 
    Låt bli andras saker.  
  • Mysgosmys

Ja för dom lider ju sååå mycket av att jag slänger dit en säck eller två.

• Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 21:31:38 följande:
    Ja det kanske de gör då du kanske slänger någonting som inte får slängas i just den containern.

• Fru U
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 21:31:38 följande:
    Det väsentliga här är att du anser dig ha rätt att nyttja det andra betalar för enbart för att du inte ids ta hand om problemet själv
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Mysgosmys

Jag tog ju hand om problemet på för mig bästa sätt, jag slängde själv säckarna i containern. Jag sa inte åt nån annan att göra det åt mig.

• sirisdotter
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 21:35:47 följande:
    Jag tog ju hand om problemet på för mig bästa sätt, jag slängde själv säckarna i containern. Jag sa inte åt nån annan att göra det åt mig.
    På för dig bästa sätt!   Det var det mest egotrippade jag läst på länge,   förstår du inte alls vad andra försöker förklara för dig?
  • Fidelis ad urnam
    sirisdotter skrev 2011-10-22 22:00:30 följande:
    På för dig bästa sätt!   Det var det mest egotrippade jag läst på länge,   förstår du inte alls vad andra försöker förklara för dig?
    Jag tror att om man är en person som anser att världen cirkulerar kring bara denne och inte kan skilja på ditt och mitt, ja då är det svårt att förstå när någon försöker förklara detta för en. 
  • Mysgosmys

Döm mig som ni vill, men när man är mitt uppe i en flytt så har man inte alltid tid att åka iväg och leta reda på en sopstation, så då är det bättre att ta det närmaste. Det var antingen den containern eller att ställa säckarna utanför vår container.

• Fru U
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 22:07:35 följande:
    Döm mig som ni vill, men när man är mitt uppe i en flytt så har man inte alltid tid att åka iväg och leta reda på en sopstation, så då är det bättre att ta det närmaste. Det var antingen den containern eller att ställa säckarna utanför vår container.
    Dålig planering är inte andras problem.
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 22:07:35 följande:
    Du är duktig på att frånsäga dig skulden för ditt beteende. 
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(